preturile fibrei de carbon nu sunt chiar asa de scazute si nici nu vor scadea cu mult, dat faptul ca implica un proces complex si multe ore de munca...
si nici n-o vad foarte buna ideea asta, ganditi-va la cat o sa coste o aripa, sau o bara, sau ceva de genul asta, facuta din fibra de carbon?
Pai ei folosesc ceva fibra de carbon cu plastic deci e mai ieftin de fabricat.SI cu cat se foloseste mai mult fibra de carbon,cu atat mai ieftina va fii.Gandestete la televizoare LCD sau la telefoane,la inceput erau pt bogati,acum sunt pt oricine.
Acuma in 2014 greutatea va fii urmatorul lucru pe care se vor baza producatorii.Range Rover a scazut 500kg pe modelul nou (Peugeout-ul meu are 690kg....)
Da va fii mai scump sa repari panouri stricate dar asta e...ce sa faci,sacrificii trebuie facute.
nu stiu dak sunt de necesare aceste sacrificii, mai ales ca fibra de carbon are anumite beneficii, dar si dezavantaje, cum ar fi faptul ca nu exista dilatarea... iar dak este folosit doar la exterior, o sa fie o problema in timp... despre treaba asta cu fibra de carbon ma documentez eu de cateva zile, se pare ca sunt mai multe dezavantaje, decat avantaje..
principalele avantaje sunt greutatea redusa si rigiditatea tesaturii... iar bmw are o fabrica destinata acestui material, nu stiu dak e a lor, sau o fabrica munceste special pt ei, stiu doar ca bmw acorda multa atentie acestui material.
dak au gasit o solutie care sa reduca mult costuriele, ok, se poate folosi, dar cum spuneam, exista si dezavantaje dak masina nu este facuta exclusiv din fibra, sau cu uz extensiv de fibra, apar diferente de dilatare...
ma gandesc cat o sa coste un element de caroserie din fibra de carbon...o aripa,o capota in caz de un eveniment nefericit :( .... am un prieten care lucreaza in fibra de vreo 5 ani aici in tara si doar la 3 masini a facut elemente de caroserie folosind fibra de carbon..capote,aripi si portiere fata..costurile erau imense si munca titanica pt el.