Sistemele de siguranta pasive. Care sunt ele si cum iti salveaza pielea in caz de accident

Sistemele de siguranta pasive. Care sunt ele si cum iti salveaza pielea in caz de accident
  • Fiecare masina dispune de anumite sisteme de siguranta pasive
  • Airbag-urile si centurile de siguranta sunt cele mai cunoscute
  • Tetierele sau caroseria au si ele un rol extrem de important
Distribuie pe Facebook

Totul despre airbag-uri, tetiere, centuri si alte tehnologii care asteapta cu nerabdare sa-si dovedeasca eficienta odata ce sistemele active au dat gres.

Lane departure warning, Blind spot monitor sau Forward-collision warning. Nu exista zi sa treaca fara sa auzim de tehnologiile care ne ajuta sa realizam fie ca am depasit accidental banda de rulare, fie ca avem un obiect in unghiul mort, fie ca este momentul sa franam.

Numarul dotarilor de siguranta - oferite in standard ori in schimbul unei anumite sume de bani, a crescut covarsitor in ultima perioada de timp, producatorii de automobile investind masiv in tehnologii active capabile sa asigure integritatea pasagerilor ori pe cea a pietonilor.

Ce se intampla insa in cazul in care aceste echipamente nu mai pot face nimic pentru a evita un accident, iar inevitabilul se produce? Din fericire, exista inclusiv o a doua categorie de "ingeri pazitori", cunoscuta sub denumirea de... sisteme de siguranta pasive, bineinteles.

Sa o luam insa altfel. Probabil ai auzit de airbag. Stii si tu, acel sac care, in caz de impact, se umfla fulgerator pentru a-ti proteja corpul, dupa caz, de geamurile facute cioburi, plasticul dur al panoului de bord ori structura metalica a masinii. Airbag-ul face parte din ultima categorie.

Exista, in cazul in care nu stiai, doua tipuri diferite de airbag, celor frontale, laterale, cortina si pentru genunchi - arhicunoscute si omniprezente in modelele anului 2016, alaturandu-li-se airbag-ul pentru pietoni sau biciclisti, montat in partea superioara a compartimentului motor.

Mai nou, airbag-ul se regaseste inclusiv la nivelul centurii de siguranta. Si daca tot am ajuns sa discutam despre centura de siguranta, ei bine... iata un alt pilon de baza al tehnologiei pasive. Aceasta a fost patentata inca de la mijlocul secolului XIX, de George Cayley.

Desi la prima vedere ar putea ca au un rol complet nesemnificativ, adevarul este ca la fel de importante in protectia ocupantilor automobilelor sunt si tetierele - care, odata cu trecerea timpului, au devenit active si se lipesc automat de capul pasagerului in cazul unui accident din spate.

In nivelul de siguranta sau nesiguranta conferit de o masina mai conteaza, de asemenea, si modul in care a fost realizata caroseria. Sau, mai corect spus, cat reuseste aceasta sa absoarba din energia cinetica rezultat in urma unui impact. Cu cat mai mult, cu atat mai bine...

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Inovatii auto DATA PUBLICĂRII: 19 Octombrie 2016