Masina lui Nicolae Ceausescu vanduta la licitatie in 2014 cu 40.000 de Euro zace abandonata

Masina lui Nicolae Ceausescu vanduta la licitatie in 2014 cu 40.000 de Euro zace abandonata
  • Masina are motor de 1.5 litri si 54 cp
  • Cumparatorul la licitatie era un iranian
  • Automobilul zace abandonat in Bucuresti
Trimite unui prieten

Exact acum 2 ani, in decembrie 2014, se vindea la o licitatie Artmark una din masinile detinute de Nicolae Ceausescu. Pretul de pornire era de 4000 de Euro, iar la final automobilul s-a vandut cu 37.000 de Euro plus taxe, deci peste 40.000. Acum, din motive necunoscute, automobilul zace abandonat sub cerul liber, iar rugina incepe sa-si faca de cap.

Stefan Cristian care face clipurile pentru canalul de Youtube Abandoned Cars & Vehicles of Romania a pus recent un clip cu una din masinile lui Nicolae Ceausescu, fostul dictator al Romaniei. E vorba de un Khodro Paykan, o masina realizata in Iran la finele anilor '60 cu licenta Hillman, un producator din Anglia. Masina a fost primita in dar de Nicolae Ceausescu in 1974.

Hillman Ceausescu

4 ani mai devreme, in 1970, cand a venit la Bucuresti Sahul Iranului Mohammad Reza Pahlavi ca sa discute afaceri, acesta nu a venit cu mana goala, ci cu bijuterii pentru Nicolae si blanuri pentru Elena. In cadrul discutiei s-au pus bazele unui schimb economic prin care Romania exporta tractoare si importa petrol. Iar in 1974, cand Ceausescu a devenit Presedintele RSR oficial, Sahul a trimis par avion un cadou inedit: acest automobil Paykan cu motor 1.5 si 54 cp.

Hillman CeausescuCeausescu si Pahlavi

Datorita cutiei manuale cu 4 rapoarte, atinge viteza maxima de 145 km/h si are o greutate de 924 de kilograme. Masina are dimensiunile de 4310 x 1610 x 1420 mm si este identificata de seria sasiului B052962042. Numele complet al acestui exemplar este Paykan Hillman-Hunter, de unde numele de Hillman vine de la constructorul initial al acestui model din Marea Britanie care producea modelul Rootes Hillman Hunter. Ca si noi, romanii, si iranienii nu au fost in stare sa produca un automobil propriu ci l-au realizat cu licenta...

Povestea masinii care avea in 2014 numai 3000 de km la bord este destul de banala. Dupa Revolutie a ramas in posesia Statului si in 1994 a fost scoasa la vanzare. Abia prin 1996 s-a vandut si a schimbat mai multe maini private, vreme in care a si facut acest numar de kilometri. Iar in 2014, prin intermediul casei Artmark, a fost vanduta cu 37.000 de Euro la licitatie, dupa 45 de oferte crescatoare. Imediat dupa licitatie se spunea ca cei care au cumparat masina sunt un cuplu din Iran, colectionari de automobile. Insa acum, in 2017, masina este abandonata in Bucuresti, intr-o stare deloc buna...

Trimite unui prieten