Anvelopele de iarna NU sunt obligatorii. Cele all season sunt indeajuns!

Anvelopele de iarna NU sunt obligatorii. Cele all season sunt indeajuns!
In Romania, colaborarea intre autoritati este la pamant. Este praf si pulbere. Este absolut inexistenta. Si, daca s-ar putea, probabil ca ar fi si incolora, inodora sau inspida. In randurile ce urmeaza, avem inca o dovada de acest gen - asta in cazul in care mai era nevoie.
Distribuie pe Facebook

Astazi se consuma un nou episod al serialului 'anvelopele de iarna sunt obligatorii de la 1 noiembrie'. Un serial de mare interes national, care ne demonstreaza inca o data ca autoritatile din Romania nu stiu sa colaboreze absolut de nici un fel. Sau, mai grav de atat, ca sunt extrem de incapabile.

Practic, Guvernul a dat o lege in 2010 care spunea ca, incepand de la 1 noiembrie, toate masinile trebuie sa fie echipate cu anvelope de iarna, altfel soferii lor vor fi amendati cu multi bani. Fiindca doar atat stie statul roman sa faca. In fine, punerea in practica legii a fost amanata cu un an si iata ca ne apropiem din nou, cu pasi repezi, catre 1 noiembrie. De aceasta data insa, soferii nu mai scapa ca anul trecut, ci se vor supune noii legii sau vor fi aruncati in temnita si spanzurati in piata publica plati o amenda uriasa. Exista insa si o mica problema. Nimeni nu are nici cea mai mica idee ce presupune aceasta noua lege. Nici macar cei care au dat-o si ar trebui sa o aplice.

Pe scurt, in urma cu doua zile am aflat ca anvelopele de iarna obligatorii pentru toti soferii nu mai sunt chiar asa de obligatorii. Mai exact, atunci cand comisarul sef al politiei rutiere a fost intrebat daca toti conducatorii auto sunt nevoiti sa-si echipeze masinile cu anvelope de iarna, acesta a raspuns: "Nu toti. Este vorba despre circulatia pe portiunile cu zapada, gheata sau polei". Apoi, Florian Coman - directorul Autoritatii Rutiere Romane, a sustinut spusele colegului sau prin intermediul urmatoarei declaratii: "Risca amenzi cei care circula pe portiuni cu zapada, gheata sau polei daca sunt neechipati de iarna".

In mod logic, din aceste doua afirmatii rezulta ca daca nu circuli pe un drum ingreunat de fenomenele enumerate mai sus, poti avea si slick-uri pe masina. Ceea ce nu este tocmai ok. Asadar, care-i pana la urma scopul acestei legi? Sa trecem insa mai departe. Tot marti am crezut ca, in sfarsit, am aflat ceva ce poate fi pus in practica si nu se afla in contradictie. Mai exact, se presupunea ca, pentru a fi acceptata ca fiind de iarna, anvelopa trebuie sa fie inscriptionata nu doar cu expresia M plus S, ci si cu alte semne - un fulg de nea, respectiv o creasta alpina. Drept urmare, cauciucurile all season aveau sa nu fie acceptate in acest 'program'.

Cel putin pana astazi, atunci cand Stancu Sotir (presedinte - director general al Registrului Auto Roman) a iesit la rampa si a afirmat ca "Legislatia prevede ca anvelopele de iarna trebuie sa aiba simbolurile M si S (noroi si zapada). Nu este nevoie sa aiba si insemnul cu fulg de zapada. Doar M si S. Cele de tip 'all season' sunt acceptate, doar daca au simbolurile M si S".

Asadar, pana la urmatoarea declaratie a vreunui oficial - mai inalt sau mai putin inalt, se pare ca si anvelopele all season vor fi acceptate. Intr-o alta ordine de idei, tot astazi aflam si ca RAR-ul nu are decat 44 de autovehicule-laborator cu care sa verifice daca pneurile corespund cu noua legislatie. Drept urmare, va trebui sa te resemnezi si sa te intristezi ca sansele de a fi oprit pentru verificare sunt aproape inexistente. Dar si daca ai fost oprit, vei avea parte si de alte surprize... surprize - o verificare gratuita a sistemului de semnalizare. Pentru ca, zice RAR-ul, ar fi pacat daca nu ar face-o...

Distribuie pe Facebook
mai multe