Anvelopele de iarna NU sunt obligatorii. Cele all season sunt indeajuns! Legislatie Auto 13 Octombrie Anvelopele de iarna NU sunt obligatorii. Cele all season sunt indeajuns!
Toate comentariile (35):
monsterenergy
21 comentarii 56 puncte
s-o credeti voi ca nu stiu sa colaboreze. tocmai asta e si ideea, sa fie ambigua, si usor de interpretat de "oamenii legii" pe a caror masina scrie "protectie si siguranta". unii isi cumpara anvelope de iarna ca sa fie siguri, si in felul asta ii imbogatesc pe regii cauciucurilor, altii care au mixte sau de vara imbogatesc politistii. ce e asa de greu? dar ideea legii, la baza, are o notiune foarte pertinenta si de bun simt: acela de a circula in siguranta pe drum. cauciucurile de iarna, chiar si cele mai ieftine, isi ating scopul. am facut prostia sa merg acum 2 ani pe cauciucuri de vara, si sa ma duc, ca sania. anul trecut, cand nu erau obligatorii, mi-am pus cele mai ieftine cauciucuri pe care le-am gasit, si nu am avut niciun fel de problema. eu unul, le recomand, obligatorii sau nu.
13 oct 2011, 15:08
+21
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
16 comentarii 28 puncte
un + 100 de la mine,oricum intre stat si militie exista o comunicare excelenta la baza penalizarilor(amenzi lor etc) asa ca as vrea sa vad dupa 1 daca sunt sau nu ogligatorii :)
13 oct 2011, 15:31
+2
284 comentarii 299 puncte
bv mallus, 4tuning ar trebui sa incurajeze folosirea cauciucurilor de iarna, e vorba de siguranta noastra...insa ei fac fix pe dos, articole gen "evitarea amenzilor" ... Acu 2 ierni am circulat cu cauciuri de vara, abia plecam de la semafor ba am si ramas impotmolit de cateva ori ...anu trecut mi-am pus cauciucuri de iarna doar pe fata si situatia s-a imbunatit f tare..dar intr-o curba pe zapada luata mai in forta, spatele cu cauciucuri de vara a luat-o razna si era sa intru intr-un pom...anu asta clar o sa am 4 anvelope de iarna chit ca e obligatoriu sau nu.
13 oct 2011, 16:15
+12
Vely
283 comentarii 548 puncte
Foarte interesant faptul ca voi il sustineti pe Mallus, avesti destule plusuri fiecare, si el are -16, halal oameni critica raspunsuri pe acest site!
13 oct 2011, 21:16
+3
202 comentarii 431 puncte
tonu... tu vorbesti de cauciucuri de vara si de iarna.. nimic de all season. Eu pentru o solenza am mers toata iarna cu all season si nu am ramas impotmolit niciodata. Mai conteaza si soferul, intrebati-i pe parintii vostri daca ei aveau cauciucuri de iarna acum 20 ani... va zic eu ca nu prea, si nici nu aveau probleme. Dar daca esti "racer" poti sa ai si mama cauciucurilor ca pe gheata sunt degeaba... cel mai bine, chiar daca sunteti echipati cu anvelope de iarna sau all season, este sa adaptati viteza la conditiile de drum si totul va fi ok.
14 oct 2011, 10:07
+1
66 comentarii 28 puncte
Pai de ce ar trebui sa fie obligatorii aceste anvelope cand tu ai vazut ca nu poti pleca de pe loc la semafor? Altfel nu te simteai sa iti pui anvelope de iarna? Bravo cicurel04 ... cum acum 20..30 de ani nici nu stiau ai nostri de anvelope de iarna. Pur si simplu existau anvelope si multi mergeau cu ele pana la sarma si nu faceau accidente. De ce? Pentru ca soferii conduceau preventiv. Nu-mi spuneti voi mie ca daca aveti anvelope de iarna o sa reduceti si viteza sa o adaptati la conditiile de drum sau ca o sa folositi frana de motor. Doar aveti anvelope de iarna si cu astea poti merge cu viteza normala ca va asigura tractiune, siguranta si frana de motor de ce sa o folositi... ca aveti abs.. esp si alte prostii. Multi dintre voi va bazati mult prea mult pe tehnologie si nu pe bunul simt, educatie si nu stiti de fapt sa conduceti o masina. Calculatorul de bord la o masina care controleaza abs, esp etc. nu poate ghici ce faceti voi la volan... asa cum nici voi nu puteti ghici ce vrea sa faca calculatorul. Asa ca, cu toata tehnologia asta, cea mai importanta necunoscuta (variabila) ramane omul, chit ca e sofer chit ca e pieton.
10 nov 2011, 09:44
0
NTeodor
583 comentarii 561 puncte
Cel mai bine....ne luam toti Toyota Hilux, punem crete pentru escaladat Polul Nord...si gata am rezolvat problema. {A SE INTERPRETA CA UN PAMFLET}
13 oct 2011, 15:20
+12
AlexSpeed
64 comentarii 191 puncte
cand e gheata poti sa pui si lipici pe roti....
13 oct 2011, 15:55
+3
20 comentarii 98 puncte
Nu este adevarat. Gumele de iarna asigura un pic de tractiune si pe gheata, de asta au canalele alea care actioneaza ca niste ventuze. Destul cat in unele cazuri sa faca diferenta dintre un poc care te costa timp si bani si o oprire la limita, da sigura.
13 oct 2011, 19:18
+1
66 comentarii 28 puncte
:))) penibil... canalele alea nu au rol de a actiona ca niste ventuze. Canalele alea au rol de a prinde zapada de anvelopa si a crea o aderenta mai buna intre zapada de pe anvelopa zi zapada de jos. Nu-mi spune tu acum ca se apuca anvelopa sa faca un ******* ghetii cand tu franezi. Du-te tu si ia 2 seturi de anvelope, aceeasi marca, acelasi model. Unul nou si unul uzat fara canelurile alea si o sa vezi cum se prinde zapada de anvelopa pe ala nou si ce aderenta ai fata de ala uzat. Plus ca acele caneluri au si rol de a evacua apa dintre caneluri si santurile de pe anvelopa pentru a evita acvaplanarea.
10 nov 2011, 09:36
0
eMH
eMH
182 comentarii 482 puncte
Nu neaparat, vezi ca is unele motociclete modificate pentru curse pe gheata, care au piuneze pe cauciucuri :)
13 oct 2011, 20:53
-4
Vely
283 comentarii 548 puncte
Poate tzinte sau chiar cuie (bineinteles speciale, nu din acelea pe care le bati cu ciocanu in lemn), dar sigur nu piuneze :))
13 oct 2011, 21:19
+5
146 comentarii 141 puncte
Stai jos!2!
13 oct 2011, 22:17
0
eMH
eMH
182 comentarii 482 puncte
Vely, esti prost. Imi pare rau :) Cauta pe youtube, documenteaza-te, si dupa aia fii prost in continuare :)
14 oct 2011, 12:48
-2
Vely
283 comentarii 548 puncte
Daca te-a prostit Youtube-ul n-ai decat sa ramai asa... atata timp cat jignesti un user intr-un comentariu, acel comentariu poti sa-l pastrezi pt tine!
15 oct 2011, 15:57
0
eMH
eMH
182 comentarii 482 puncte
Youtube-ul a prostit-o pe **** :) Eu macar comentez pe ceva ce stiu, nu pe ceva ce banuiesc. Cauta si tu, de exemplu, pe Youtube, filmuletul Yamaha R1 Dirt. Si o sa vezi la ce ma refer. Dar pana atunci, iti iau familia in ***** :)
16 oct 2011, 12:56
0
20 comentarii 98 puncte
Cu lege sau fara lege, mie mi se pare de bun simt sa ai gume de iarna. E vorba de respectul fata de ceilalti participanti la trafic si de viata ta pana la urma. As vrea sa ajunga si tara asta un loc unde bunul simt sa fie mai presus de orice lege.
13 oct 2011, 15:35
+11
297 comentarii 724 puncte
sunt de acord cu tine si cu toti cei care zpun ca e de bun simt sa ai gume de iarna, iarna si gume de vara, vara. aici eu cred ca mai mult problema se pune pe modul in care se asopta legi in tara asta de ***. ok eu ca si persoana fizica, la masina pe care o conduc nu am cauciucuri de iarna, amenda intre x si y lei. ok perfect de acord. dar de ce in aceeasi lege nu se specifica si amenda intre 100x si 100y( de 100 de ori mai mare) pentru drumarii care nu isi fac treaba si sunt de fiecare data "surprinsi" si prinsi pe nepregatite de ninsoare. in fiecare an, la fiecare ninsoare ei sunt surprinsi la fel cum sunt egiptenii cand ploua... oauuu NINGE ce sa facem ce ne facem cum actonam? nu avem utilaje destule, nu avem material amtiderapant, nu avem CREIER sa ne gandim ca daca e iarna exista o posibilitate destulde mare sa ninga. asta ar fi un prim punct. al doilea punct ar fi legea ambigua si neinteleasa nici de cei care trebuie sa o aplice si nici de cei care ar trebui sa se asigure de aplicarea ei. acum eu ma gandesc o fi fost atat de greu sa se introduc in lege un paragraf calr cauciucrile de iarna sunt obligatorii . urmatoarele tipuri de cauciucuri sunt omologate si acceptate si enumerau acolo tipurile de cauciucuri si simbolurile lor ... si gata, legea era clara si nu se mai iscau atatea discutii inutile. si dupa cum spunea cineva mai sus, cred ca aceasta dezinformare este special facuta ca sa se poate aplica niste multe amenzi aiurea.
13 oct 2011, 15:53
+4
robidabass
13 comentarii 106 puncte
Corect!
13 oct 2011, 16:03
+2
robidabass
13 comentarii 106 puncte
Nu inteleg de ce se revolta toata lumea! Iarna montam anvelope de iarna pentru siguranta noastra si a celorlalti participanti la trafic si nu pentru evitarea amenzilor! Mi se pare foarte logic iarna cu anvelope de iarna si vara cu anvelope de vara simplu! Daca va referiti la bani (ca sunt scumpe) odata ce detineti masina aveti responsabilitatea sa o echipati corespunzator pentru fiecare sezon....daca nu exista mijloc de transport in comun! Si e mai ieftin!
13 oct 2011, 16:01
+11
78 comentarii 57 puncte
+1 de la mine! Foarte bine punctat!
13 oct 2011, 23:01
+1
LFS_mihai
126 comentarii 288 puncte
Fain Ktm-ul din poza :))
13 oct 2011, 17:00
+2
stoiansmj
363 comentarii 591 puncte
Dupa cum am zis in articolul anterior o sa mai scrieti de acest subiectt.Parlamentar i aia basinosi nu stiu ce sa le mai bese mintea de prosti ce sunt.Pacat ca ne amagim ca putem sa mai traim in Romania asta de 2 lei.Inainte nici nu erau all season si nu erau atatea accidente si se mergea preventiv, acum avem masini puternice si suntem sigur ca ne intra ABS daca franam in 2 metri si ne oprim chiar daca avem cauciucuri de iarna.Aici nu este vb de cauciucuri este vb de ce animale am ajuns si nu mai stim sa mergem preventiv.
13 oct 2011, 17:17
0
111 comentarii 153 puncte
Ce trebuie sa inteleaga toata lumea: ECHIPATI-VA de iarna, cu cauciucuri, lanturi, nisip, lopatica etc (tot ce e folositor, ca sa ajungeti acasa intregi la cei dragi) !!!!!! In fiecare an, imi montez anvelope de iarna, si nu am nicio problema! Evitati "falsurile" de anvelope de iarna! Diferenta se face pe sosea si nu diferenta ca poti eschiva legea! Cine gandeste ca poate evita amenda e un mare dobitoc si acel/acea se joaca cu viata lui si a altora ! Ce nu consider corect, este termenul dat, de 1 Noiembrie! Eu unul consider ca era mai bine sfarsitul lunii Noiembrie! De asta avem stirile meteo: VIN NINSORILE ! Ti-ai echipat masina si drum bun, prietene! Oricum, e bine ca obliga lumea, ca altfel nu se invata romanul. El trebuie silit ca sa faca un lucru civilizat ca in alte tari !
13 oct 2011, 19:40
+3
78 comentarii 57 puncte
sunt perfect de acord cu tine! +1! Doar ca la ceea ce consideri tu legat de termenul dat prin lege as dori sa te contrazic! daca pe data de 18 octombrie ninge nu esti obligat sa ai cauciucuri de iarna prin lege! dar incepand cu 1 noiembrie intra in vigoare legea prin care te obliga sa ai cauciucuri de iarna pe un carosabil acoperit cu gheata sau zapada, dar nu trebuie neaparat sa iti echipezi masina cu cauciucuri de iarna incepand cu data de 1 noiembrie! daca pana pe 1 martie nu mergi pe drumuri inzapezite sau cu gheata poti bine mersi sa mergi cu cele de vara!
13 oct 2011, 23:08
0
razvanache
541 comentarii 231 puncte
Stimabili redactori 4tuning. Lasati oamenii sa-si cumpere cauciucuri de iarna, ca e pentru binele si siguranta lor. Nu mai veniti cu articole cocalaresti de genul "Cum sa fentezi gaborii cu cauciucuri de vara, iarna". Chiar nu vedeti ca deja ne-ati *****.u.t creierii cu articolele voastre cu anvelopele de iarna? Voi chiar mergeti cu anvelope de vara pe zapada si gheata? De aia se cheama "mud and snow" pt ca sunt bune PE ZAPADA. All seasons inseamna ca sunt acceptabile pe orice fel de teren, DAR NU SUNT BUNE PT NIMIC.
13 oct 2011, 20:49
+3
WarriorZ
20 comentarii 44 puncte
sa ma c** pe legile lor facute in pauza de cafea...nu se mai intelege nimic din afacerea "Cauciucuri de iarna"....te consolezi cu ideea ca traim in Romania si asta ne......
13 oct 2011, 23:16
+4
21 comentarii 29 puncte
asa e trebuie anvelope de iarna,DAR....DACA PUNEM ANVELOPE DE IARNA ASTA NU INSEAMNA CA PUNEM SENILE,BANII INCASATI DIN VANZAREA ANVELOPELOR UNDE SE DUC?CA SIGUR LA PRIMA NINSOARE AUTORITATILE VOR FI LUATE PRIN SURPRINDERE,PE EI CINE II MAI AMENDEAZA??????????? ??????????SAU SOFERILOR CINE LE PLATESTE DESPAGUBIRI?????????
14 oct 2011, 09:22
+1
razvanache
541 comentarii 231 puncte
banii incasati de firmele care importa si vand anvelope de iarna SE DUC LA FIRMELE CARE IMPORTA SI VAND ANVELOPE DE IARNA. nu se duc nici in buzunar la baselu, nici la boc, si nici la mine sau alti oameni care cumpara. Asta este economia de piata. Conceptul de "cerere si oferta" nu iti spune nimic? Daca mergi in service (sau la mecanic), sau in alimentara te plangi ca banii tai ajung la cine nu trebuie? Cat despre despagubiri.... incearca sa circuli in asa fel incat sa nu fii nevoit sa ceri despagubiri. Stiu ca suna prost si ca in tari civilizate nu e ca la noi, dar dincolo nu vezi asigurari RCA. Acolo toti isi permit full casco. Daca vrei sa fii despagubit pentru orice rahat, plateste 2-3000 lei pe an si fa-ti casco.
14 oct 2011, 11:16
+2
diclatu
597 comentarii 55 puncte
Mai e o porcarie si ********. Insemnele astea sunt conforme unei directive europene dar aceasta directiva nu este valabila Asiei,USA... Eu am anvelope de iarna Bridgestone(japoneze ). Nu exista insemne M.S. pe ele. Am "vizionat" si alte anvelope de gen,asiatice si americane care nu au aceste insemne si care costa cam dublu cat cele europene. Poate-mi iau amenda de la "paznici" la iarna :)) la cat de interpretabila e legea lui peste. Le lasa mult teren de joaca constatatorilor,prea mult,periculos de mult, esti la mana lor.
14 oct 2011, 13:57
0
NTeodor
583 comentarii 561 puncte
Decat sa ne mai certam atata....CINE ARE CAUCIUCURI de iarna, si full casco o sa o duca foarte bine iarna asta. Cine are acel Toyota Hilux mentionat de mine o sa se simta ca pe vara. Si cine crede ca poate pacali autoritatile si nu isi va lua amenda pentru ca inca are cauciucurile de vara, e un idiot pentru ca risca sa isi distruga: ORI masina (cel mai bun caz), ori masina si pe el (nivelul 2) ori masina, pe el si masinile altora (WORST). Asadar ....pentru ca sa demonstram ca suntem oameni civilizati, chit ca suntem condusi de prosti, nu mai bine scoatem noi ( IARRR ) 800 lei si ne luam cauciucuri bune? Ca sa nu ajungem in nici o situatie proasta, si sa trecem cu bine de iarna. Pentru ca nimanui nu-i place sa dea la lopata pentru ca a fost intepenit in 10 cm de zapada, numai pentru ca avea cauciucuri de vara. Si alea all season nu cred ca sunt atat de bune. Alea sunt bune eventual in varianta vara-ploaie. Dar pe vara-iarna nu fac treaba buna. LA URMA URMEI....fiecare cu capul lui. Daca eu imi cumpar ce trebuie imi permit sa ma rad de unul care nu are cauciucuri de iarna si a ramas intepenit, chiar daca a citit articolul asta. Pentru ca aia e o dovada de orgoliu infect. Fiecare cu masina lui. PUNCT!
14 oct 2011, 15:10
+1
23 comentarii 23 puncte
am deja 2 anvelope de anul trecut, iar anul asta voi cumpara inca 2, pentru ca anul trecut am avut o sperietura mare cand intr-o intersectie am facut vreo 2 cerculete fara sa vreau(am virat la dreapta cu 30 kmh aproximativ si fiind gheata pe jos am facut 2 cerculete involuntare,eram aproape sa lovesc 2 pietoni). cele de pe fata si-au facut treaba cu brio.
15 oct 2011, 13:57
0
5 comentarii 4 puncte
eu peste cateva zile ma intorc in tara dupa un an....cu masina, eu ce ar trebui sa fac avand cauciucuri de vara avand in vedere ca am stat intr-o tara fara iarna? sper sa nimeresc vreme buna la intrare pana la destinatie
17 oct 2011, 12:02
+1
2 comentarii 3 puncte
Voi credeti ca le pasa de siguranta noastra??? Cat de naiv trebuie sa fii sa crezi acest lucru , si in alta ordine de idei,daca un bou pune frana puternica pe gheat eventual drum alunecos si viteza e prea mare poate sa-i puna si pe masa ca tot greu si cu derapaj se opreste masina.Ca sa circuli in siguranta pe noroi ,zapada si gheat trebuie sa ti cont de f.multe lucruri(factori) dar cel mai usor a fost sa dea o lege sa inbogateasaca pe unii<,VEZI SCUMPIRILE DE ANVELOPE" decat sa dea cu material antiderapant. si sa administreze cu folos bani pe care ii ea de la noi.
08 nov 2011, 15:47
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »