De ce sunt cozi asa de mari la DRPCIV?

- Casieria, bat-o vina
- Bonul de ordine, o amintire
- Bataie de joc in forma continuata
Desi procedura de inmatriculare a unei masini in Romania trebuia sa fie simplificata si oamenii sa se loveasca de mai putina birocratie, iata ca am ajuns ca in Bucuresti sa stam si 7 ore la coada ca sa inmatriculam un autoturism.
Dupa ce s-a eliminat obligativitatea realizarii autentificarii RAR in vederea inmatricularii, te-ai fi putut gandi ca de acum incolo cu un singur drum la DRPCIV poti sa treci masina pe numele tau. Adica printr-o procedura usoara si rapida, ca in orice alta tara normala din Uniunea Europeana. Ei bine, lucrurile nu stau chiar asa.
De cateva luni incoace, la sediul DRPCIV, adica Directia Regim Permise Conducere si Inmatriculari Vehicule, din Bucuresti, in fiecare zi se fac cozi de sute de oameni. Uneori, chiar si de mii de oameni care se pun la coada de la miezul noptii, pentru a intra primii la ora 8 dimineata cand se deschide institutia de stat. Unii pentru sustinerea examenului de conducere, altii pentru a lua numere rosii si altii pentru a obtine diverse acte. Insa majoritatea sunt acolo pentru a inmatricula un automobil.
In mod normal, dupa ce ai trecut pe la Circa Financiara de care apartii, pentru a lua in evidenta mijlocul de transport, pentru a achita o eventuala Taxa Auto sau pentru a achita diverse taxe impuse de lege pentru talon, permis si asa mai departe, te duci la DRPCIV si rezolvi treaba intr-un singur loc. Poate ca astepti 1-2 ore ca sa ti se elibereze permisul sau actele noii masini si numerele de inmatriculare, dar in mod normal, poti spune ca in cateva ore termini. Ca doar nu e vreo operatie pe creier sau de separare a unor gemeni siamezi...
Dar nu si in Romania. Pentru ca acum, aceasta institutie de stat numita DRPCIV nu reuseste sa faca fata numarului mare de oameni care vor sa inscrie masini in Romania. Care credeti ca este explicatia?
Casieria, bat-o vina
Una din incercarile total esuate ale guvernului de a simplifica birocratia dateaza din iunie 2016 si se refera la Ordonanta de Urgenta prin care soferii nu mai pot achita la o banca CEC contravaloarea taxei de inmatriculare sau a unor placute de inmatriculare. Sau a taxei de pasaport, de permis de conducere si asa mai departe... Nu stim ce a fost in capul alesilor nostri de a limita plata numai la casieria comunista a DRPCIV.
Daca inainte gaseai cate un CEC la fiecare colt de strada si te duceai la politie cu toate documentele fara sa mai fie nevoie sa platesti ceva, acum, dupa aceasta minunata "simplificare", te duci tu si cu alti 5000 de romani la o singura casierie, cea din incinta DRPCIV. Acolo unde, evident, sunt doar doua functionare care lucreaza in paralel doar cand au chef. Nu poti sa platesti cu cardul, ca doar suntem in Romania anului 2016...
Deci unul din motivele pentru care se fac niste cozi colosale acum la DRPCIV este ca aici trebuie sa stai la doua cozi: o data la casierie ca sa achiti taxele si o data la ghiseul de inmatriculare. Cu alte cuvinte, daca te duci singur ca sa inscrii o masina, nu ai nicio sansa sa pleci inainte de lasarea serii...
Bonul de ordine, o amintire
Pesemne ca de cativa ani buni nu s-au mai facut contracte "nepotiste" pentru rolele de hartie ale aparatelor care dau bonuri de ordine in incinta DRPCIV. Adica nu a mai avut cine sa cumpere o rola care costa la magazin 5 lei cu vreo 2000 de Euro. Asa ca lumea de acolo sta la coada dupa ureche, unde apuca, intr-un haos total, certandu-se mereu, uitand ca sunt oameni...
Bonul acesta aducea ceva ce lipseste acum, asa cum ii zice si numele: ORDINEA. Cand iti venea randul cu numarul, se vedea pe display si stiai exact la ce ghiseu sa te duci. Acum insa, ne intoarcem vreo 30 de ani in urma, pe vremea cand venea masina cu paine, sau cand aduceau benzina la PECO si sute de oameni faceau liste. Asa se intampla si acum, cu liste interminabile, pe care lumea se trece sperand sa nu se bage cineva in fata lor...
Bataie de joc in forma continuata
Procedura de inmatriculare sau de obtinere a unor numere rosii este mai usoara ca oricand acum. Mai ales daca vrei sa inscrii o masina cu numere de Romania. Faci doar un drum la DRPCIV si scapi. Teoretic, nu poate sa dureze mai mult de 10 minute, cat depui actele la ghiseu. Ba chiar tin minte ca acum vreo 4 ani am inmatriculat o masina si am stat mai putin de 30 de minute. Decent, oricum. Dar pentru ca sunt doua erori de organizare, cea cu casieria si cea cu bonul de ordine, se fac cozi cat vezi cu ochii.
De ce sa nu poata achita omul taxele unde vrea si sa vina cu chitanta la dosar? De ce sa stea la doua cozi in cadrul DRPCIV? Care este logica? Mai bine sa se calce in picioare, asa cum vedem si la televizor, pe niste holuri stramte, in care atmosfera este mai incinsa ca intr-o baie turceasca.
Nu mai vorbim nici de cheful functionarilor DRPCIV care, in loc sa te ajute si sa te indrume, daca ai pus fisa fiscala deasupra chitantei de talon in acte se uita la tine ca si cum le-ai fi taiat jumatate din salariu. Fac niste fete, dau ochii peste cap, de parca le-ai fi furat viitorul, de parca i-ai injurat de toate neamurile vii si moarte. Asa ajungi sa te duci la ghiseu speriat, cu frica in san, daca am uitat vreun act, daca nu le-am pus bine, daca e ceva gresit, oare am pixul la mine, oare ma trimite iar acasa?
Deci cand mai vedeti la stiri sau pe net cozi cat vezi cu ochii la DRPCIV, sa stiti care sunt motivele. Adica doua dintre ele. Dar sa nu va mirati, pentru ca este o treaba total normala in Romania. Aceleasi cozi sunt si la Casa de Pensii, la Casa de Asigurari de Sanatate sau la tribunale. Romanul daca nu sta la coada, e ca si cum i-ar lipsi un timbru fiscal, e o tragedie. Tin minte ca, o data, cand sa ridic un colet de la Posta Romana, nu era nimeni la ghiseu... Si am asteptat din instinct vreo 10 minute, ca nu stiam cum sa ma duc direct sa dau avizul.
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Vw golf benzina 2010 3350 €
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
-
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei


