RAR si DRPCIV, locurile in care ar trebui sa calce DNA-ul in forta

RAR si DRPCIV, locurile in care ar trebui sa calce DNA-ul in forta
  • Spaga la RAR pentru identificarea seriilor
  • Proprietarul schimbat in Romania de 4 ori, masina in regula
  • Cum e posibil ca un automobil furat, fara acte, sa poata fi inscris in Romania?
Distribuie pe Facebook

Am vazut ieri la stiri cum a ramas un sofer fara masina, un Audi A5, masina pe care o cumparase de la un dealer de automobile rulate. In cele din urma, un angajat necorupt de la DRPCIV si-a dat seama ca vehiculul era furat din Italia din 2009. Dar de atunci, pana acum, autoturismul a trecut de 4 ori prin RAR si de 4 ori pe la DRPCIV, fara probleme... Cum e posibil?

Pro TV ne arata ieri o stire despre un tanar care a cumparat un A5 decapotabil de la un dealer auto autorizat. Nimic necurat pana acum, nu? Problema este ca in cele din urma el a ramas si cu banii dati si cu masina luata, dupa ce politia si-a dat seama ca figureaza ca furat din anul 2009, din Italia. Dar ce s-a intamplat in intervalul de 6 ani, de cand masina a fost furata si pana cand a fost identificata drept furata?

Spaga la RAR pentru identificarea seriilor

Un autoturism aflat la prima inmatriculare trebuie sa faca identificarea si ITP-ul la RAR, adica la Registrul Auto Roman. Aici, operatorul verifica daca masina figureaza ca furata in vreo tara. Evident, in 2010, cand a vazut prima inmatriculare in Romania, cineva de la RAR nu si-a facut treaba. De fapt, haideti sa o spunem pe aia dreapta: hotii care au furat masina au avut relatie la RAR si cu spaga aferenta un inginer care a incasat banul gros, cel mai probabil obisnuit cu falsificarea actelor pentru mai multe vehicule furate, a zis ca seriile acestui Audi sunt in regula si ca poate sa primeasca talon si carte de Romania.

Spaga, mafie si magarii la DRPCIV

Dupa ce a luat identificarea si ITP-ul, individul care a facut prima inmatriculare, cel mai probabil in relatie directa cu hotii care au saltat masina din Italia, s-a dus la DRPCIV, la serviciul de inmatriculari. Aici, cei care fac dosarul si proceseaza datele sunt obligati sa verifice orice autoturism dupa seria de sasiu daca figureaza ca furata. Ghici ce: niciun angajat DRPCIV nu si-a dat seama ca masina era furata, desi aceasta figura in baza Interpol din 2009 ca fiind "luata pe nedrept". Si mai amuzant (sau trist) este ca automobilul a schimbat 4 maini, adica 4 proprietari de cand a fost adusa in tara, in 2009. Si ca sa se schimbe proprietarul, de fiecare data actele au fost procesate la DRPCIV. Si, curios, cum niciodata masina nu a fost identificata ca furata...

Acum, sa zicem si varianta reala: angajatii DRPCIV sunt corupti, unii dintre ei. Si au legaturi cu mafia care se ocupa de ciorditul masinilor si inlesnesc inmatricularea lor. Masinile furate se vand, bani se impart, toata lumea fericita...

Proprietarul schimbat in Romania de 4 ori, masina in regula

Ca sa schimbi proprietarul in Romania, trebuie sa te duci la RAR si la politie, adica la DRPCIV. Daca astia de la RAR sunt obligati de lege sa verifice daca masina e furata doar la prima inmatriculare in Romania, cei de la politie trebuie sa o faca de fiecare data. Ei bine, nu au facut-o. Ci la un moment dat, probabil un angajat care nu se regasea in circuitul spagii, a verificat o serie si aceasta a iesit ca furata. Ulterior, masina a fost identificata la proprietarul de buna credinta care habar nu avea ca e furata (nici nu avea cum sa-si dea seama) si i-a fost luata.

Cum e posibil ca un automobil furat, fara acte, sa poata fi inscris in Romania?

Nimic mai simplu: cu spaga si relatii la RAR si la politie. E clar ca vorbim despre o mafie uriasa a masinilor furate. Masini care, de obicei, se invart in cercurile restranse ale politistilor. Ca se bazeaza pe faptul ca autoturismele lor nu sunt verificare si nici ei nu dau socoteala prea mare nimanui. Se pare insa ca un politist a avut nevoie de bani si si-a vandut Audi-ul, iesind din sfera de protectie. De aici si pana la identificarea masinii ca fiind furata, a fost doar o clipa. Dar, din nefericire, a cazut un om cinstit la mijloc...

Solutia ar fi eradicarea mafiei din RAR si de la DRPCIV. Doua institutii care s-au mai modernizat, cozile au disparut, dar vechile metode cu spaga si relatii au ramas. Oricat am vrea sa gasim alta varianta la aceasta intamplare, oricat ne-am dori sa incercam alta portita sau alte scapari ale sistemului prin care a fost posibila inmatricularea unei masini si trecerea ei fara sa-si dea seama nimeni prin doua institutii de stat al caror scop este verificarea masinilor cu probleme, nu am gasit decat un raspuns 100% real si de actualitate: DNA-ul ar trebui sa intre si sa-i prinda pe spagarii de la RAR si de la DRPCIV care fac astfel de magarii.

Distribuie pe Facebook
mai multe