Dispare Dacia Spring? Comisia Europeana anunta taxe de 38% pentru masinile electrice importate din China

Dispare Dacia Spring? Comisia Europeana anunta taxe de 38% pentru masinile electrice importate din China
  • Dispare Dacia Spring?
  • Comisia Europeana anunta taxe de 38% pentru masinile electrice importate din China
Trimite unui prieten

In cadrul investigatiei sale in curs, Comisia a concluzionat, cu titlu provizoriu, ca lantul valoric al vehiculelor electrice cu baterie (BEV) din China beneficiaza de subventii neloiale, ceea ce cauzeaza un risc de producere a unui prejudiciu economic pentru producatorii de BEV din UE. Investigatia a examinat, de asemenea, consecintele si impactul probabil al masurilor asupra importatorilor, utilizatorilor si consumatorilor de BEV din UE.

In consecinta, Comisia a contactat autoritatile chineze pentru a discuta aceste constatari si pentru a explora posibile modalitati de solutionare a problemelor identificate intr-un mod compatibil cu normele OMC.

In acest context, Comisia a comunicat in prealabil nivelul taxelor compensatorii provizorii pe care intentioneaza sa le instituie asupra importurilor de vehicule electrice cu baterie („BEV”) din China. In cazul in care discutiile cu autoritatile chineze nu conduc la o solutie eficace, aceste taxe compensatorii provizorii ar urma sa fie introduse incepand cu 4 iulie printr-o garantie (in forma care urmeaza sa fie stabilita de autoritatile vamale din fiecare stat membru). Acestea ar urma sa fie percepute numai daca si atunci cand se impun taxe definitive.

Taxele individuale pe care Comisia intentioneaza sa le aplice celor trei producatori chinezi inclusi in esantion vor fi:

• BYD: 17,4 %;

• Geely: 20 %;

• SAIC: 38,1 %.

Alti producatori de BEV din China, care au cooperat in cadrul investigatiei, dar nu au fost inclusi in esantion, vor face obiectul urmatoarei taxe medii ponderate: 21 %.

Toti ceilalti producatori de BEV din China care nu au cooperat in cadrul investigatiei vor face obiectul urmatoarei taxe reziduale: 38,1 %.

Procedura si etapele urmatoare

La 4 octombrie 2023, Comisia a deschis in mod oficial o investigatie antisubventie din oficiu privind importurile de vehicule electrice cu baterie pentru pasageri originare din China. Orice investigatie se finalizeaza in termen de maximum 13 luni de la deschiderea acesteia. Taxele compensatorii provizorii pot fi publicate de Comisie in termen de 9 luni de la deschiderea investigatiei (adica pana la 4 iulie cel tarziu). Masurile definitive urmeaza sa fie impuse in termen de 4 luni de la impunerea taxelor provizorii.

In urma unei cereri justificate, un producator de BEV din China – Tesla – poate primi un nivel al taxei calculat individual in etapa definitiva. Orice alta societate producatoare din China care nu a fost selectata in esantionul final si care doreste investigarea situatiei sale speciale poate solicita o reexaminare accelerata, in conformitate cu regulamentul antisubventie de baza, imediat dupa instituirea masurilor definitive (si anume, 13 luni dupa deschiderea procedurii). Termenul pentru incheierea unei astfel de reexaminari este de 9 luni.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Legislatie Auto DATA PUBLICĂRII: 14 Iunie 2024