E oficial: romanii conduc bombe cu roti. Una din zece masini care circula e buna de fier vechi

E oficial: romanii conduc bombe cu roti. Una din zece masini care circula e buna de fier vechi
  • 10% din masini aveau noxe peste limita legala
  • Au fost inregistrate si cazuri de masini fara filtru de particule
  • 8480 taloane au fost retinute
Distribuie pe Facebook

Registrul Auto Roman a publicat un raport oficial pentru prima jumatate a lui 2018. Conform acestuia, concluzia este una singura: foarte multe vehicule care circula in Romania sunt in stare tehnica jalnica, polueaza excesiv sau pot oricand sa produca accidente grave.

RAR a oprit si controlat in trafic, in primele 6 luni ale lui 2018, 33.726 vehicule la nivel national. Dintre acestea, 1700 prezentau pericol iminent de accident. Mai pe romaneste, aveau probleme grave la sistemul de franare sau la cel de directie. Practic, erau vehicule cu pivoti care se puteau rupe oricand, cu tevi de frana crapate, cu anvelope uzate excesiv, cu casete de directie care aveau scurgeri masive sau cu discuri si placute uzate. Pe scurt, aceste vehicule nu aveau ce sa caute pe sosele, putand oricand sa provoace accidente grave. Dar, cu toate astea, aveau ITP valabil, efectuat fie chiar de RAR, fie de un service autorizat RAR, evident, cu spaga aferenta.

Acelasi RAR care de ochii lumii anunta ca-si face treaba in presa, dar pe usa din dos da ITP-uri la orice junghi pentru suma corecta, mai spune ca in jur de 3300 de vehicule, adica 1 din 10 oprite, aveau noxe peste limita admisa. Au mai fost semnalate si probleme la sistemul de iluminare, catalizatoare si filtre de particule, punti, jante, anvelope, suspensie, vizibilitate precum si elemente de directie si franare.

In urma acestor actiuni realizate de RAR impreuna cu Politia Rutiera au fost aplicate peste 11.000 de amenzi contraventionale, retrase 8480 certificate de inmatriculare si retinute 258 de permise de conducere.

In concluzie, Romania are un parc auto plin de rable si rapciugi care oricand pot lua vieti nevinovate. Ajunge ca un sofer al unui asemenea vehicul sa franeze brusc, iar conducta de frana crapata sa explodeze, dupa care urmeaza un impact frontal cu o masina care circula regulamentar. Partea proasta este ca acelasi RAR acorda ITP-uri, autenticitati si omologari contracost, cu spaga, sau service-uri ITP omologate si controlate de RAR, ceea ce face ca niciodata, atata timp cat exista coruptie, sa nu avem in Romania un parc auto mult mai sigur si calitativ.

Distribuie pe Facebook
mai multe