Sondaj: ITP-ul anual, la 2 ani, in functie de kilometri sau de 2 ori pe an?

Sondaj: ITP-ul anual, la 2 ani, in functie de kilometri sau de 2 ori pe an?
  • ITP in fiecare an
  • ITP in functie de kilometri
  • ITP de doua ori pe an
Distribuie pe Facebook

Dupa ce am aflat ca RAR-ul doreste ca masinile mai vechi de 12 ani sa faca ITP-ul in fiecare an, ne-am gandit ca nu strica sa-i intrebam si pe soferi cum doresc sa faca ITP-ul. Iata cateva variante.

Acum, masinile fac ITP-ul la 2 ani, daca nu sunt autovehicule de transport persoane sau utilitare. Si cum 99% dintre vehicule sunt autoturisme, conteaza ce se intampla cu masinile noastre, cand trebuie sa le ducem la ITP si cum ne influenteaza acest lucru viata de zi cu zi. Si pentru ca Romania este o tara destul de saraca, majoritatea masinilor sunt destul de vechi, cu siguranta peste 12 ani vechime, ceea ce le face sa intre in noua lege pe care o pregatesc politicienii.

ITP in fiecare an

La prima vedere, nu pare o alegere proasta daca rablele ar face ITP-ul anual. Cei care au dat bani multi pe masini noi, cei care au familie si care sunt preocupati de siguranta, vor sa stie ca pe sosele circula doar automobile in stare tehnica buna. Dar ITP-ul nu confirma neaparat, asa cum ar trebui, starea buna a masinilor, deoarece stim cu totii cum se obtine. In plus, o masina ar putea circula intr-un singur an doar 1000 de kilometri. Asta inseamna ca trebuie sa faca ITP-ul la fiecare 1000 de kilometri?

ITP in functie de kilometri

Cineva propunea ca ITP-ul sa se faca in functie de cat mergi cu masina. Pentru ca una este sa ai o masina de firma calarita de vreun agent de vanzari care face 150 de kilometri pe zi prin toate gropile si alta e sa ai o masina personala de vacante sau week-end care face 3000 de kilometri pe an sau chiar mai putin. Aici insa intervine problema des intalnita in Romania: datul kilometrajului inapoi. Dar aceasta tehnica, desi nu este ilegala, costa bani, asadar mai bine te duci la ITP pe bune... Dar daca s-ar putea, cumva, printr-o minune, centraliza rulajul tuturor masinilor, cu siguranta asta ar fi cea mai buna metoda de ITP: sa faci inspectia la fiecare 15.000 de kilometri.

ITP de doua ori pe an

La ce fel de rable circula in Romania, cu siguranta am avea nevoie de controale tehnice mult mai dese. Dar nu ITP-ul este problema, ci controale inopinante in trafic, alegand aleatoriu automobile care circula pe sosele. Deoarece, degeaba ai dat spaga la ITP si circuli cu rabla care are joc in articulatii si frane uzate, daca esti prins de un echipaj RAR pe drum. Abia atunci ramai fara talon si esti trimis iar la ITP... Insa daca s-ar face ITP-ul mai des de 1 an, cu siguranta nu s-ar rezolva nimic. In afara de incasarea mai multor bani din partea RAR-ului.

ITP la 3 sau 4 ani

Daca acum se face inspectia la 2 ani, cum ar fi daca s-ar face mai RAR? Nu ar fi o solutie buna. Poate doar la masinile noi-noute din fabrica sa fie un interval mai mare pana la prima inspectie. Dar la automobile deja vechi, nu este bine sa marim distanta. Sa fim cinstiti: Romania este o tara cu multe probleme de infrastructura, multe gropi, piese auto de calitate indoielnica si asa mai departe. Deci sunt sanse foarte mari ca o masina care circula des sa aiba probleme in timp. Asadar, 2 ani este in regula.

Sondaj

Cum sa se faca ITP-ul?

Distribuie pe Facebook
mai multe