LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile BMW M3 Sedan si M4 Coupe

O noua generatie, noi controverse.
Ce-ar fi insa sa o luam cu inceputul? Astfel, desi nici bine nu au fost prezentate, cele doua automobile bavareze de inalta performanta au reusit sa starneasca deja o sumedenie de controverse, motorizarea twin-turbo si redenumirea versiunii coupe fiind printre cele mai fierbinti subiecte in acest sens.
Frustrarea puristilor este oarecum de inteles, insa nu trebuie uitat faptul ca modelele din aceasta gama nu au urmarit niciodata vreun tipar dupa care sa se ghideze. Iar prima generatie este cel mai bun exemplu: chiar daca versiunea de top a iconicului E30 venea la pachet cu o motorizare cu sase cilindri in linie, varianta de inalta performanta M3 a renuntat la doi dintre acestia pentru a mai scapa din greutatea nedorita. A venit apoi randul generatiei E92 care, dupa cum cunoaste deja toata lumea, a fost prima si probabil ultima dintre toate care se putea lauda cu o unitate cu opt cilindri in V.
Iar schimbarile radicale nu aveau sa se opreasca aici.
Mai puternic si mai eficient ca oricand.
Faptul ca noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe urmau sa se bucure de prezenta unui propulsor twin-turbo, primul de acest fel in gama M3, nu mai reprezenta nici un secret pentru nimeni de o buna perioada de timp, principala necunoscuta ramanand valorile maxime ale acestei unitati cu sase cilindri in linie si capacitate de trei litri. O nescunoscuta care s-a transformat intr-o alta cunoscuta in cursul acestei dimineti, atunci cand compania a dat publicitatii si cifrele exacte: 431 cai putere livrati intre 5.390 - 7.000 rotatii per minut si, mult mai important de-atat, nu mai putin de 550 Newton-Metri disponibili inca de la 1.800 si pana la 5.390 rotatii per minut.
Drept urmare, faptul ca acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza acum in doar 4.3 secunde in prezenta cutiei manuale cu sase rapoarte, respectiv coboara pana la pragul celor 4.1 secunde atunci cand lista cu specificatii tehnice include si transmisia cu sapte trepte si dublu ambreiaj nu ar trebui sa surprinda pe nimeni. Mai ales daca punem la socoteala si faptul ca greutatea celor doua automobile bavareze de inalta perfomanta a scazut cu cateva zeci de kilograme, noul BMW M4 Coupe reusind sa cantareasca chiar mai putin de 1.500 de kilograme - 1.497 kg, mai exact.
Un alt beneficiu al reducerii greutatii si compactarii motorului, atat ca numar de cilindri, cat si ca si capacitate, respectiv supraalimentarii acestuia cu doua turbine se regaseste in consumul de carburant, acesta fiind imbunatatit cu ceva mai mult de 25 de procente. Astfel, desi are o viteza maxima limitata la 250, respectiv 280 kilometri pe ora atunci cand se bifeaza optiunea M Driver’s Package, noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe au nevoie de numai 8.3 litri de benzina pentru a parcurge clasica distanta de 100 kilometri. Mai mult de-atat, emisiile de dioxid de carbon nu depasesc 194 de grame per kilometru.
Exterior, interior, plus alte detalii care conteaza. Si impresioneaza.
In ceea ce priveste aspectul vizual, cele doua automobile bavareze de inalta perfomanta preiau, in proportie de peste 90%, design-ul conceptului M4 Coupe dezvaluit cu ocazia Concursului de Eleganta de la Pebble Beach, Monterey, din vara acestui an. Ce inseamna insa acest lucru, mai exact?
Pai, atat M3-ul Sedan, cat si M4-ul Coupe impresioneaza printr-o parte frontala proeminenta, ce are ca atractii principale prize de aer supradimensionate si o capota bombata a motorului. Un alt element distinctiv al aspectului exterior este dat de oglinzile special proiectate pentru un plus aerodinamic. Si daca tot veni vorba de aerodinamica, nu lipsesc din meniu nici tehnologiile Air Breather sau Air Curtain.
Iar asta nu e tot. Pragurile laterale au fost restilizate, spoilerul posterior este livrat in compania unui difuzor de aer. In plus, avem insertii de fibra de carbon la nivelul plafonului, iar aripile au fost evazate pentru a putea gazdui jante late de pana la noua, respectiv zece inci - fata / spate. Cu cateva surprize ne intalnim si la nivel interior, care se poate lauda cu o evolutie remarcabila - in special prin insertiilor de piele, care au crescut (cel putin) din punct de vedere cantitativ.
Concluzia?
Indiferent ca vorbim de departamentul tehnic sau vizual, se poate spune ca asteptarea a meritat pe deplin. Inlocuitorul legendarului BMW M3 Coupe este mai performanta ca oricand, fiind capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h intr-un timp ceva mai scurt decat cel reusit de... un Porsche 911 Carrera 4S. De asemenea, avand o greutate de 1.497 kilograme si bucurandu-se de prezenta unei suspensii realizate din aluminiu, respectiv a doua diferentiale - dintre care unul electronic si unul mecanic, suntem mai mult ca siguri sa ca noul BMW M4 Coupe se va descurca exceptional si atunci cand va veni vorba de rularile pe circuit.
Ce se intampla insa in cazul in care nu vrei sa renunti la cei aproximativ 30 de ani traditie ai legendarului BMW M3? Ei bine, un astfel de model va fi disponibil in continuare la vanzare, insa intr-o varianta cu doua usi, 35 de litri si 23 de kilograme in plus, asa cum arata M3-ul Sedan in comparatile cu M4-ul Coupe.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ford Mustang. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
-
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei


