LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile BMW M3 Sedan si M4 Coupe

O noua generatie, noi controverse.
Ce-ar fi insa sa o luam cu inceputul? Astfel, desi nici bine nu au fost prezentate, cele doua automobile bavareze de inalta performanta au reusit sa starneasca deja o sumedenie de controverse, motorizarea twin-turbo si redenumirea versiunii coupe fiind printre cele mai fierbinti subiecte in acest sens.
Frustrarea puristilor este oarecum de inteles, insa nu trebuie uitat faptul ca modelele din aceasta gama nu au urmarit niciodata vreun tipar dupa care sa se ghideze. Iar prima generatie este cel mai bun exemplu: chiar daca versiunea de top a iconicului E30 venea la pachet cu o motorizare cu sase cilindri in linie, varianta de inalta performanta M3 a renuntat la doi dintre acestia pentru a mai scapa din greutatea nedorita. A venit apoi randul generatiei E92 care, dupa cum cunoaste deja toata lumea, a fost prima si probabil ultima dintre toate care se putea lauda cu o unitate cu opt cilindri in V.
Iar schimbarile radicale nu aveau sa se opreasca aici.
Mai puternic si mai eficient ca oricand.
Faptul ca noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe urmau sa se bucure de prezenta unui propulsor twin-turbo, primul de acest fel in gama M3, nu mai reprezenta nici un secret pentru nimeni de o buna perioada de timp, principala necunoscuta ramanand valorile maxime ale acestei unitati cu sase cilindri in linie si capacitate de trei litri. O nescunoscuta care s-a transformat intr-o alta cunoscuta in cursul acestei dimineti, atunci cand compania a dat publicitatii si cifrele exacte: 431 cai putere livrati intre 5.390 - 7.000 rotatii per minut si, mult mai important de-atat, nu mai putin de 550 Newton-Metri disponibili inca de la 1.800 si pana la 5.390 rotatii per minut.
Drept urmare, faptul ca acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza acum in doar 4.3 secunde in prezenta cutiei manuale cu sase rapoarte, respectiv coboara pana la pragul celor 4.1 secunde atunci cand lista cu specificatii tehnice include si transmisia cu sapte trepte si dublu ambreiaj nu ar trebui sa surprinda pe nimeni. Mai ales daca punem la socoteala si faptul ca greutatea celor doua automobile bavareze de inalta perfomanta a scazut cu cateva zeci de kilograme, noul BMW M4 Coupe reusind sa cantareasca chiar mai putin de 1.500 de kilograme - 1.497 kg, mai exact.
Un alt beneficiu al reducerii greutatii si compactarii motorului, atat ca numar de cilindri, cat si ca si capacitate, respectiv supraalimentarii acestuia cu doua turbine se regaseste in consumul de carburant, acesta fiind imbunatatit cu ceva mai mult de 25 de procente. Astfel, desi are o viteza maxima limitata la 250, respectiv 280 kilometri pe ora atunci cand se bifeaza optiunea M Driver’s Package, noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe au nevoie de numai 8.3 litri de benzina pentru a parcurge clasica distanta de 100 kilometri. Mai mult de-atat, emisiile de dioxid de carbon nu depasesc 194 de grame per kilometru.
Exterior, interior, plus alte detalii care conteaza. Si impresioneaza.
In ceea ce priveste aspectul vizual, cele doua automobile bavareze de inalta perfomanta preiau, in proportie de peste 90%, design-ul conceptului M4 Coupe dezvaluit cu ocazia Concursului de Eleganta de la Pebble Beach, Monterey, din vara acestui an. Ce inseamna insa acest lucru, mai exact?
Pai, atat M3-ul Sedan, cat si M4-ul Coupe impresioneaza printr-o parte frontala proeminenta, ce are ca atractii principale prize de aer supradimensionate si o capota bombata a motorului. Un alt element distinctiv al aspectului exterior este dat de oglinzile special proiectate pentru un plus aerodinamic. Si daca tot veni vorba de aerodinamica, nu lipsesc din meniu nici tehnologiile Air Breather sau Air Curtain.
Iar asta nu e tot. Pragurile laterale au fost restilizate, spoilerul posterior este livrat in compania unui difuzor de aer. In plus, avem insertii de fibra de carbon la nivelul plafonului, iar aripile au fost evazate pentru a putea gazdui jante late de pana la noua, respectiv zece inci - fata / spate. Cu cateva surprize ne intalnim si la nivel interior, care se poate lauda cu o evolutie remarcabila - in special prin insertiilor de piele, care au crescut (cel putin) din punct de vedere cantitativ.
Concluzia?
Indiferent ca vorbim de departamentul tehnic sau vizual, se poate spune ca asteptarea a meritat pe deplin. Inlocuitorul legendarului BMW M3 Coupe este mai performanta ca oricand, fiind capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h intr-un timp ceva mai scurt decat cel reusit de... un Porsche 911 Carrera 4S. De asemenea, avand o greutate de 1.497 kilograme si bucurandu-se de prezenta unei suspensii realizate din aluminiu, respectiv a doua diferentiale - dintre care unul electronic si unul mecanic, suntem mai mult ca siguri sa ca noul BMW M4 Coupe se va descurca exceptional si atunci cand va veni vorba de rularile pe circuit.
Ce se intampla insa in cazul in care nu vrei sa renunti la cei aproximativ 30 de ani traditie ai legendarului BMW M3? Ei bine, un astfel de model va fi disponibil in continuare la vanzare, insa intr-o varianta cu doua usi, 35 de litri si 23 de kilograme in plus, asa cum arata M3-ul Sedan in comparatile cu M4-ul Coupe.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ford Mustang. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei


