LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile BMW M3 Sedan si M4 Coupe

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile BMW M3 Sedan si M4 Coupe
Lansarea modelelor BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe marcheaza startul unei noi epoci pentru divizia M GmbH. O era care se anunta a fi extrem de infloritoare, atat din punctul de vedere al performantelor, cat si ca eficienta, design sau tehnologie.
Distribuie pe Facebook

O noua generatie, noi controverse.

Ce-ar fi insa sa o luam cu inceputul? Astfel, desi nici bine nu au fost prezentate, cele doua automobile bavareze de inalta performanta au reusit sa starneasca deja o sumedenie de controverse, motorizarea twin-turbo si redenumirea versiunii coupe fiind printre cele mai fierbinti subiecte in acest sens.

BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie FotoBMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie Foto

Frustrarea puristilor este oarecum de inteles, insa nu trebuie uitat faptul ca modelele din aceasta gama nu au urmarit niciodata vreun tipar dupa care sa se ghideze. Iar prima generatie este cel mai bun exemplu: chiar daca versiunea de top a iconicului E30 venea la pachet cu o motorizare cu sase cilindri in linie, varianta de inalta performanta M3 a renuntat la doi dintre acestia pentru a mai scapa din greutatea nedorita. A venit apoi randul generatiei E92 care, dupa cum cunoaste deja toata lumea, a fost prima si probabil ultima dintre toate care se putea lauda cu o unitate cu opt cilindri in V.

Iar schimbarile radicale nu aveau sa se opreasca aici.

Mai puternic si mai eficient ca oricand.

Faptul ca noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe urmau sa se bucure de prezenta unui propulsor twin-turbo, primul de acest fel in gama M3, nu mai reprezenta nici un secret pentru nimeni de o buna perioada de timp, principala necunoscuta ramanand valorile maxime ale acestei unitati cu sase cilindri in linie si capacitate de trei litri. O nescunoscuta care s-a transformat intr-o alta cunoscuta in cursul acestei dimineti, atunci cand compania a dat publicitatii si cifrele exacte: 431 cai putere livrati intre 5.390 - 7.000 rotatii per minut si, mult mai important de-atat, nu mai putin de 550 Newton-Metri disponibili inca de la 1.800 si pana la 5.390 rotatii per minut.

BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie FotoBMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie Foto

Drept urmare, faptul ca acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza acum in doar 4.3 secunde in prezenta cutiei manuale cu sase rapoarte, respectiv coboara pana la pragul celor 4.1 secunde atunci cand lista cu specificatii tehnice include si transmisia cu sapte trepte si dublu ambreiaj nu ar trebui sa surprinda pe nimeni. Mai ales daca punem la socoteala si faptul ca greutatea celor doua automobile bavareze de inalta perfomanta a scazut cu cateva zeci de kilograme, noul BMW M4 Coupe reusind sa cantareasca chiar mai putin de 1.500 de kilograme - 1.497 kg, mai exact.

Un alt beneficiu al reducerii greutatii si compactarii motorului, atat ca numar de cilindri, cat si ca si capacitate, respectiv supraalimentarii acestuia cu doua turbine se regaseste in consumul de carburant, acesta fiind imbunatatit cu ceva mai mult de 25 de procente. Astfel, desi are o viteza maxima limitata la 250, respectiv 280 kilometri pe ora atunci cand se bifeaza optiunea M Driver’s Package, noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe au nevoie de numai 8.3 litri de benzina pentru a parcurge clasica distanta de 100 kilometri. Mai mult de-atat, emisiile de dioxid de carbon nu depasesc 194 de grame per kilometru.

BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie FotoBMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie Foto

Exterior, interior, plus alte detalii care conteaza. Si impresioneaza.

In ceea ce priveste aspectul vizual, cele doua automobile bavareze de inalta perfomanta preiau, in proportie de peste 90%, design-ul conceptului M4 Coupe dezvaluit cu ocazia Concursului de Eleganta de la Pebble Beach, Monterey, din vara acestui an. Ce inseamna insa acest lucru, mai exact?

Pai, atat M3-ul Sedan, cat si M4-ul Coupe impresioneaza printr-o parte frontala proeminenta, ce are ca atractii principale prize de aer supradimensionate si o capota bombata a motorului. Un alt element distinctiv al aspectului exterior este dat de oglinzile special proiectate pentru un plus aerodinamic. Si daca tot veni vorba de aerodinamica, nu lipsesc din meniu nici tehnologiile Air Breather sau Air Curtain.

BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie FotoBMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie Foto

Iar asta nu e tot. Pragurile laterale au fost restilizate, spoilerul posterior este livrat in compania unui difuzor de aer. In plus, avem insertii de fibra de carbon la nivelul plafonului, iar aripile au fost evazate pentru a putea gazdui jante late de pana la noua, respectiv zece inci - fata / spate. Cu cateva surprize ne intalnim si la nivel interior, care se poate lauda cu o evolutie remarcabila - in special prin insertiilor de piele, care au crescut (cel putin) din punct de vedere cantitativ.

Concluzia?

Indiferent ca vorbim de departamentul tehnic sau vizual, se poate spune ca asteptarea a meritat pe deplin. Inlocuitorul legendarului BMW M3 Coupe este mai performanta ca oricand, fiind capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h intr-un timp ceva mai scurt decat cel reusit de... un Porsche 911 Carrera 4S. De asemenea, avand o greutate de 1.497 kilograme si bucurandu-se de prezenta unei suspensii realizate din aluminiu, respectiv a doua diferentiale - dintre care unul electronic si unul mecanic, suntem mai mult ca siguri sa ca noul BMW M4 Coupe se va descurca exceptional si atunci cand va veni vorba de rularile pe circuit.

Ce se intampla insa in cazul in care nu vrei sa renunti la cei aproximativ 30 de ani traditie ai legendarului BMW M3? Ei bine, un astfel de model va fi disponibil in continuare la vanzare, insa intr-o varianta cu doua usi, 35 de litri si 23 de kilograme in plus, asa cum arata M3-ul Sedan in comparatile cu M4-ul Coupe.

Sondaj

Noul BMW M3 Sedan - LIKE ori DISLIKE?

Sondaj

Noul BMW M4 Coupe - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ford Mustang. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (44) Poze BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie Foto
mai multe