LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ford Mustang
Un nou capitol in istoria legendarului Ford Mustang.
Introdus in premiera mondiala in primavara anului 1964, cu ocazia Salonului Auto de la New York, modelul Ford Mustang s-a vandut in cea mai mare parte a celor 50 de ani de existenta ai sai exclusiv pe piata auto din Statele Unite ale Americii. Totusi, acest lucru se va schimba odata cu lansarea noului model, cea de-a sasea generatie a legendarului Ford Mustang urmand a fi comercializata la nivel global, inclusiv pe Batranul Continent - incepand cu 2015.
Prima motorizare turbo din ultimii 20 de ani si prima suspensie spate independenta din intreaga cariera a muscle car-ului american.
Asemeni generatiei cu numarul trei, care a fost produsa intre anii 1978 - 1993, noul Ford Mustang va fi disponibil la vanzare si in compania unui propulsor turbo. Un propulsor turbo din seria EcoBoost, cu patru cilindri si capacitate de 2.3 litri, capabil sa puna la dispozitia celui aflat la volan nu mai putin de 305 cai putere si 406 Newton-Metri.
Din pacate, informatiile oficiale cu privire la performante sau consumul de carburant lipsesc cu desavarsire la acest moment, compania americana de automobile multumindu-se sa afirme, in schimb, ca cea de-a sasea generatie a legendarului sau muscle car va mai veni la pachet atat cu un V6 de 3.7 litri si peste 300 cai putere, cat si cu un V8 de 5.0 litri si peste 420 cai putere, ambele aspirate.
Ca si in cazul modelului anterior, transmisia valorilor maxime se va face si de-aceasta data exclusiv catre rotile spate, fie prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte, fie prin intermediul unei unei unitati automate cu acelasi numar de trepte, care aduce pentru prima oara padelele in cockpit-ul Ford-ului Mustang.
Iar asta nu e tot. O alta noutate majora cu care se poate lauda cea de-a sasea generatie a legendarului muscle car de peste Ocean este suspensia, inginerii americani petrecand o buna perioada de timp cu dezvoltarea acesteia. Toate eforturile au meritat insa pe deplin, noul Ford Mustang bucurandu-se pentru prima oara in cariera sa de o suspensie spate independenta! De asemenea, sistemul de franare a fost si el imbunatatit, cresterea in dimensiuni a discurile fiind cea mai evidenta schimbare operata aici.
Evolutie la exterior si revolutie la interior. Sau sa fie oare invers?
Nu exista nici un fel de dubiu. Motorizarea turbo in patru cilindri si suspensia spate independenta va atrage numerosi noi adepti de partea celei de-a sasea generatii a legendarului muscle car de peste Ocean insa, din pacate, Ford-ul Mustang si-ar putea pierde cativa dintre fanii sai clasici din pricina designului sau exterior, modificat parca pentru a satisface mai mult gusturile clientilor europeni decat pe cele ale americanilor.
Indiferent insa ca ne place sau ne displace ceea ce vedem, nu putem nega faptul ca noul Ford Mustang are prestanta si impune respect. Vinovata de trezirea acestei senzatii este grila radiatorului de dimensiuni mai mult generoase, farurile angulare si capota bombata a motorului care, impreuna, dau nastere uneia dintre cele mai agresive parti frontale ale momentului. Alte detalii remarcabile includ blocurile optice inzestrate cu tehnologia LED, plafonul creionat in stilul unui automobil hatchback, prelungirea atasat spoilerul fata, dar si difuzorul de aer integrat in designul spoilerului spate.
Asemenea aspectului exterior, si interiorul aduce o evolutie vizibila, atat din punct de vedere estetic, cat si din punct de vedere tehnologic. Intr-o alta ordine de idei, cea de-a sasea generatie a legendarului muscle car american beneficiaza de un cockpit nu doar mai modern, ci si mai lusox ca oricand, viitorii cumparatori urmand a fi tratati atat cu un aspect general imbunatatit, cat si cu materiale de o calitate superioara - printre care si insertii de piele la nivel partii superioare a plansei de bord.
Un alt aspect important este faptul ca noul Ford Mustang ofera ceva mai mult spatiu comparativ cu predecesorul sau - atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje, cea de-a sasea generatie a legendarului muscle car american fiind accesorizata, de asemenea, si cu numeroase "butoane" nemaiintalnite pana acum. Mai exact, viitorii cumparatori vor fi rasfatati, in premiera, cu buton pentru pornirea motorului, cu un cruise control adaptiv, cu sistemul MyFord Touch si chiar cu posibilitatea de a alege modul de rulare.
Concluzia?
In cazul in care ai ramas aproape de noi pana la final, este aproape imposibil sa nu fi remarcat (r)evolutia adusa de noul Ford Mustang in segmentul muscle car-urilor. Intr-adevar, poate ca aspectul sau exterior nu reprezinta chiar ceea ce ne-am dorit, iar asemanarea liniilor si formelor modelului de serie cu cele intalnite la conceptul Ford Mustang Giugiaro i-ar putea supara pe unii dintre adeptii clasici ai automobilului american, insa restul detalii nu pot fi combatute cu argumente solide.
Are noul Ford Mustang un motor cu capacitate mica si multi cai putere, performant, dar eficient in acelasi timp? Are! Regasim pe lista cu specificatii tehnice o suspensie "normala", cu punte spate independenta? Regasim! Este interiorul mai modern si mai luxos ca oricand, majoritatea plasticelor oribile fiind inlocuite cu materiale de calitate superioara? Este! Asadar, ce-ar mai fi de adaugat? Da, o transmisie automata cu sapte trepte si dublu ambreiaj ar fi fost binevenita, insa poate acest lucru va deveni realitate odata cu urmatoarea generatie, dar altceva?
Noul Ford Mustang - LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noua Dacia Duster Facelift. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Vw passat gmo 2017 11900 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei