Cinci aspecte pe care nu le stiai despre noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe
Dar aceste informatii nu mai reprezinta deja nici o noutate pentru nimeni. Tocmai de aceea astazi iti dezvaluim cinci aspecte pe care NU le stiai despre noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe:
- Motorizare
Spre deosebire de generatiile anterioare, care gazduiau in compartimentul motor un propulsor aspirat, noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe sunt animate de o motorizare supraalimentata.
Avand numele de cod S55, unitatea cu sase cilindri in linie se poate lauda cu un sistem de racire extrem de eficient, cel mai bun exemplu in acest sens fiind reprezentat de sistemul de admisie de la motor ce include si un intercooler indirect pentru racirea aerului.
O alta inovatie a acestei motorizari este arborele cotit, care cantareste cu aproximativ trei kilograme mai putin decat cel ce echipeaza propulsorul N55. Asta in timp ce rigiditatea sa a crescut cu pana la 20 de procente! In ceea ce priveste carterul motorului, acesta este si el cu pana la 2.8 kilograme mai usor.
- Transmisia manuala
Asemeni generatiei E9x, noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe sunt disponibile la vanzare atat intr-o versiune cu transmisie manuala, cat si intr-o varianta cu transmisie automata si dublu ambreiaj.
Oferita in echiparea standard, transmisia manuala cu sase rapoarte ce ajuta cele doua automobile bavareze de inalta performanta prezentate zilele acestea in cadrul Salonului Auto de la Detroit sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 4.3 secunde are la baza cutia de pe BMW 1M Coupe, insa beneficiaza de un ambreiaj cu doua discuri si de un sistem de lubrifiere imbunatatit.
Iar vestile bune nu se opresc aici. Atunci cand vine vorba de greutate, transmisia manuala de pe noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe este cu ceva mai mult de 12 kilograme mai usoara comparativ cu cea regasita in echiparea generatiei E9x, respectiv cu pana la 25 de kilograme mai usoara comparativ cu unitatea DCT oferita de germani in mod optional.
- Sistemul de directie
Unul dintre cele mai importante aspecte luate in considerare la dezvoltarea celor doua modele bavareze de inalta performanta a fost sistemul de directie. Conform oficialilor companiei bavareze de automobile, sistemul electromecanic de servodirectie (EPS) de pe noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe este cel mai bun de pe piata la ora actuala.
Asa cum stiai probabil deja, acesta propune trei setari diferite care pot fi selectate prin simplat apasare a unui buton: COMFORT, SPORT si SPORT+.
- Operatiunea de reducere a greutatii
Arborele cotit, carterul motorului si transmisia manuala cu sase rapoarte nu sunt singurele elemente proiectate pentru a reduce greutatea totala cu cateva kilograme. Scaunele spate si capota portbagajului au fost si ele supuse unui tratament similar, ambele componente salvand pana la zece kilograme. Dar daca tot nu ti se pare indeajuns, atunci afla ca noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe se vor putea bucura, inca din versiunea standard, de un plafon realizat din fibra de carbon, in timp ce un sistem de franare cu discuri carbon-ceramice va fi disponibil in mod optional.
- Alte aspecte pe care nu le stiai
Ambele automobile bavareze de inalta performanta se pot lauda cu o aerodinamica exemplara, versiunea Sedan fiind insa ceva mai aerodinamica decat varianta Coupe. De asemenea, centrul de greutate este si el oarecum similar, noile BMW M3 si BMW M4 fiind mai joase cu cateva zeci de milimetri comparativ cu modelele standard.
In ceea ce priveste componentele celor doua modele, acestea au fost proiectate pentru a suporta forte de franare de pana la 1.4 G, respectiv acceleratii laterale de pana la 1.2 G. In cele din urma, tinem sa precizam si ca noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe sunt mai rapide la Nurburgring cu ceva mai mult de zece secunde decat generatia E90 / E92.
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Kia carens euro 5b 2015 8350 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei