Cinci aspecte pe care nu le stiai despre noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe

Cinci aspecte pe care nu le stiai despre noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe
Ambele ascund sub capota un propulsor twin-turbo de trei litri si au nevoie de numai 4.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. De asemenea, cele doua automobile bavareze de inalta performanta se mai pot lauda si cu un sistem de tractiune spate, cu o transmisie automata cu dublu ambreiaj sau cu numeroase accente exterioare / interioare din fibra de carbon.
Distribuie pe Facebook

Dar aceste informatii nu mai reprezinta deja nici o noutate pentru nimeni. Tocmai de aceea astazi iti dezvaluim cinci aspecte pe care NU le stiai despre noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe:

  • Motorizare

Spre deosebire de generatiile anterioare, care gazduiau in compartimentul motor un propulsor aspirat, noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe sunt animate de o motorizare supraalimentata.

BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie Foto

Avand numele de cod S55, unitatea cu sase cilindri in linie se poate lauda cu un sistem de racire extrem de eficient, cel mai bun exemplu in acest sens fiind reprezentat de sistemul de admisie de la motor ce include si un intercooler indirect pentru racirea aerului.

O alta inovatie a acestei motorizari este arborele cotit, care cantareste cu aproximativ trei kilograme mai putin decat cel ce echipeaza propulsorul N55. Asta in timp ce rigiditatea sa a crescut cu pana la 20 de procente! In ceea ce priveste carterul motorului, acesta este si el cu pana la 2.8 kilograme mai usor.

  • Transmisia manuala

Asemeni generatiei E9x, noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe sunt disponibile la vanzare atat intr-o versiune cu transmisie manuala, cat si intr-o varianta cu transmisie automata si dublu ambreiaj.

BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie Foto

Oferita in echiparea standard, transmisia manuala cu sase rapoarte ce ajuta cele doua automobile bavareze de inalta performanta prezentate zilele acestea in cadrul Salonului Auto de la Detroit sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 4.3 secunde are la baza cutia de pe BMW 1M Coupe, insa beneficiaza de un ambreiaj cu doua discuri si de un sistem de lubrifiere imbunatatit.

Iar vestile bune nu se opresc aici. Atunci cand vine vorba de greutate, transmisia manuala de pe noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe este cu ceva mai mult de 12 kilograme mai usoara comparativ cu cea regasita in echiparea generatiei E9x, respectiv cu pana la 25 de kilograme mai usoara comparativ cu unitatea DCT oferita de germani in mod optional.

  • Sistemul de directie

Unul dintre cele mai importante aspecte luate in considerare la dezvoltarea celor doua modele bavareze de inalta performanta a fost sistemul de directie. Conform oficialilor companiei bavareze de automobile, sistemul electromecanic de servodirectie (EPS) de pe noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe este cel mai bun de pe piata la ora actuala.

Asa cum stiai probabil deja, acesta propune trei setari diferite care pot fi selectate prin simplat apasare a unui buton: COMFORT, SPORT si SPORT+.

BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie FotoBMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie Foto

  • Operatiunea de reducere a greutatii

Arborele cotit, carterul motorului si transmisia manuala cu sase rapoarte nu sunt singurele elemente proiectate pentru a reduce greutatea totala cu cateva kilograme. Scaunele spate si capota portbagajului au fost si ele supuse unui tratament similar, ambele componente salvand pana la zece kilograme. Dar daca tot nu ti se pare indeajuns, atunci afla ca noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe se vor putea bucura, inca din versiunea standard, de un plafon realizat din fibra de carbon, in timp ce un sistem de franare cu discuri carbon-ceramice va fi disponibil in mod optional.

  • Alte aspecte pe care nu le stiai

Ambele automobile bavareze de inalta performanta se pot lauda cu o aerodinamica exemplara, versiunea Sedan fiind insa ceva mai aerodinamica decat varianta Coupe. De asemenea, centrul de greutate este si el oarecum similar, noile BMW M3 si BMW M4 fiind mai joase cu cateva zeci de milimetri comparativ cu modelele standard.

In ceea ce priveste componentele celor doua modele, acestea au fost proiectate pentru a suporta forte de franare de pana la 1.4 G, respectiv acceleratii laterale de pana la 1.2 G. In cele din urma, tinem sa precizam si ca noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe sunt mai rapide la Nurburgring cu ceva mai mult de zece secunde decat generatia E90 / E92.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (44) Poze BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie Foto
mai multe