LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway
Dupa atacarea unor noi segmente de piata - cel al SUV-urilor prin modelul Duster si cel al monovolumelor prin modelul Lodgy, constructorul de la Mioveni revine la origini si propune o noua generatie a popularelor modele Dacia Logan, Dacia Sandero si Dacia Sandero Stepway.
Distribuie pe Facebook

Intr-o miscare aparent surprinzatoare, Dacia a venit la Salonul Auto de la Paris nu cu una, nu cu doua, ci cu nu mai putin de trei premiere mondiale. Rand pe rand, cele mai noi generatii ale modelelor Logan, Sandero si Sandero Stepway au captat atentia intreg publicului prezent, de la simpli jurnalisti pana la persoane fizice si chiar... CEO-ul Grupului Volkswagen, Martin Winterkorn. Daca vor "imprumuta" insa ceva nemtii din reteta automobilului romanesc, acest lucru ramane de vazut. Cert este ca francezii de la Renault au facut o treaba exceptionala, iar acest lucru nu poate fi umbrit de nimeni si absolut nimic.

De la designul exterior pana la cel interior, Dacia s-a reinventat complet.

Aspect sobru si impunator, cu grila frontala de dimensiuni generoase, blocuri optice complet restilizate si aripi laterale evazate. Asa poate fi caracterizat pe scurt noul trio Logan - Sandero - Sandero Stepway de la Dacia care, indiferent de unghiul din care este privit, emana o nota binevenita de armonie, fluiditate si dinamism vizual. De asemenea, fara a exagera in vreun fel, putem spune ca cele trei automobile de la Mioveni s-au indeparat incet, dar sigur si de eticheta de "automobil low-cost", proportiile regandite si noile detalii estetice aparute la nivelul caroseriei aducand un plus considerabil de modernism.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway

Intr-adevar, asa cum probabil ti-ai dat si tu deja seama, termenul "modernism" este cel mai potrivit pentru a descrie si designul interior, senzatia de evolutie facandu-si simtita prezenta inca de la primul contact cu plansa de bord redesenata, ce gazduieste acum si sistemul de infotainment Media Nav, lansat pentru prima oara pe monovolumul Lodgy.

Tot in cadrul departamentului "Noutati tehnologice" semnalam si aparitia regulatorului / limitatorului de viteza, respectiv a senzorilor de parcare pentru partea din spate a autoturismului, inginerii Renault operand cateva imbunatatiri si la nivelul sigurantei pasive - mai exact, centurile de siguranta beneficiaza de limitator de efort pentru a proteja toracele in caz de soc, in timp ce bancheta spate a primit fixare Isofix. Mai mult de atat, inca de la primul nivel de echipare, noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway dispun in serie de patru airbag-uri - frontale si laterale pentru sofer si pasager, faruri de zi, ABS si AFU, dar si ESP.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway

Vestile bune continua la nivelul gamei de motorizari, acolo unde viitorii clienti vor putea opta pentru serviciile primului propulsor cu trei cilindri de la Renault.

La nivel tehnic, principala noutate propusa de versiunile imbunatatite ale modelelor Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway consta in disponibilitatea unitatii TCe 90, o unitate revolutionara care promite sa redefineasca termenul de "eficienta".

Introdus in premiera pe ultima generatie a modelului Clio si intrat deja in productia de serie la uzina Dacia de la Mioveni, primul motor in trei cilindri de la Renault este realizat integral din aluminiu si are o capacitate cilindrica de 899 centimetri cubi. De asemenea, motorizarea constructorului francez se bucura si de prezenta sistemului Variable Valve Timing (VVT), respectiv a unei turbine de mici dimensiuni, noua unitate pe benzina reusind astfel sa ofere un maximum de performanta cu un consum minim de carburant.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway

Vorbind strict despre cifre, propulsorul TCe 90 de la Renault livreaza celui aflat la volan 90 cai putere si 135 Newton-Metri, cu 90% din cuplul maxim disponibil inca de la 1.650 rotatii per minut. In ceea ce priveste consumul de carburant, acesta se invarte in jurul valorii de 5.3 litri la 100 de kilometri, in timp ce emisiile de dioxid de carbon sunt si ele dintre cele mai scazute: doar 122 de grame per kilometru.

Iar asta nu e tot. Paleta de motorizari ce acompaniaza noile Dacia Logan si Dacia Sandero mai include si urmatoarele optiuni:

  • un 1.2 16V ce dezvolta 75 cai putere si are nevoie de numai 5.9 litri de benzina pentru a parcurge clasica distanta de 100 kilometri;
  • un 1.5 dCi, disponibil atat intr-o versiune de 75 CP si 200 Nm, cat si intr-o varianta de 90 CP si 220 Nm livrata in compania unui consum de carburant de 3.9 litri la 100 kilometri si a unor emisii de dioxid de carbon de 103 grame per kilometru.

Pentru cei care vor achizitiona un exemplar al crossoverului Dacia Sandero Stepway, compania de la Mioveni a mai pregatit - pe langa propulsorul pe benzina, in trei cilindri, 0.9 turbo, si un 1.5 dCi ce dezvolta aproximativ 90 cai putere si 220 Newton-Metri, care consuma patru litri de carburant la 100 de kilometri, respectiv emite 105 grame de dioxid de carbon per kilometru.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway

Cu astfel de imbunatatiri suferite, concluzia finala este extrem de clara. Adica una extrem de pozitiva.

Un design fluid, armonios si placut privirii, atat la exterior, cat si la interior. Noi echipamente tehnologice, precum sistem de navigatie, limitator de viteza, senzori de parcare si chiar control de stabilitate electronica (ESP). Un propulsor turbo pe benzina de ultima generatie, cu trei cilindri si 90 cai putere, ce promite un maximum de performanta cu un consum minim de carburant. Cu astfel de imbunatatiri suferite, concluzia finala este extrem de clara. Adica una extrem de pozitiva: Noile generatii ale modelelor Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway reprezinta solutia ideala pentru cei cu un buget redus. Si nu numai. De asemenea, cele trei automobile ofera mult prea multe plusuri pentru a fi criticate pentru pozitia butoanelor ce actioneaza geamurile electrice.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway

Sondaj

Noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Volkswagen Golf VII. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (45) Poze Noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway
mai multe