LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Alfa Romeo Giulia

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Alfa Romeo Giulia
Dupa mai bine de doua decenii de pauza, Alfa Romeo revine pe buzele celor aflati in cautarea unui sedan cu tractiune spate. Cu noua Giulia, italienii tintesc coroana unui segment dominat in mare parte de modele precum BMW Seria 3 sau Mercedes C-Class.
Distribuie pe Facebook

Bijuteria coroanei italiene.

Alfa Romeo Giulia QV - Galerie Foto

Primele zvonuri cu privire la posibilitatea lansarii unui nou sedan cu tractiune spate de la Alfa Romeo au luat cu asalt internetul inca de la sfarsitul decadei trecute, insa debutul propriu-zis al acestui model nu a avut loc mai devreme de vara anului 2015.

Abia atunci italienii au considerat ca este momentul potrivit pentru a publica primele fotografii si informatii oficiale ale mult anticipatului lor automobil, pe care aveau sa il prezinte direct in versiunea de top Quadrifoglio Verde.

Liniile agresive ale caroseriei in patru portiere au reusit sa atraga instant atentia intregii planete, insa mult mai interesante erau detaliile din cadrul fisei cu specificatii tehnice - ce culminau cu motorul V6 twin-turbo de 2.9 litri, capabil sa produca 510 cai putere.

Alfa Romeo Giulia QV - Galerie Foto

O alta veste buna consta in faptul ca, pe langa automata cu opt trepte de ultima ora, clientii puteau opta inclusiv pentru clasica manuala cu sase trepte. La toate acestea se adaugau un sistem de tractiune spate cu functie de vectorizare a cuplului.

Puse cap la cap, respectivele ingrediente ii confera noii Giulia QV potentialul de a sprinta pana la 100 km/h in mai putin de patru secunde. In schimb, viteza maxima anuntat de producatorul italian de automobile depaseste 300 de kilometri pe ora.

La fel de impresionante sunt si performantele pe circuit, sedanul celor de la Alfa Romeo anuntand ulterior un timp record la Nurburgring. Probabil si 'din cauza' elementelor aerodinamice prezente la datorie. Sau a suspensiei ajustabile si a franelor carbon-ceramice.

Variantele muritorilor de rand.

Alfa Romeo Giulia - Galerie Foto

Dupa ce a reusit sa topeasca inimile amatorilor de senzatii tari si... spatiu din plin, oficialii marcii cu sediul in Torino au inceput sa dea din casa una alta (si) despre optiunile destinate muritorilor de rand, incapabili sa plasteasca peste 70.000 de euro pe o masina.

Asa am aflat ca noua Alfa Romeo Giulia va fi disponibila la vanzare inclusiv alaturi de un turbodiesel care, spre deosebire de unitatile rivalilor germani, are nevoie de o capacitate cilindrica de 2.2 litri pentru a oferi 210, 180, 150 sau chiar... 136 de CP.

Vestea buna este ca banii platiti in plus pe impozite vor fi recuperati la pompa, consumul mediu anuntat de automobilul italian pentru acest propulsor invartindu-se intre 3.8 si 4.2 litri de carburant la 100 de kilometri, in functie de numarul cailor prezenti la datorie.

Alfa Romeo Giulia - Galerie Foto

Cat despre clientii care prefera benzina pana la capat(ul vietii), sub versiunea V6 twin-turbo de 2.9 litri si 510 CP anterior mentionata vine un 2.0 Turbo livrat la randul sau in mai multe variante de putere - 200 sau 280 CP, de la caz la caz.

Tot de la caz la caz difera si modul prin care puterea ajunge catre asfalt, unele modele optand pentru o cutie manuala cu sase rapoarte si un sistem de tractiune spate, altele pentru o automata in opt trepte si tractiune integrala sau alte combinatii cu aceste componente.

Una-doua despre cum arata noua Alfa Romeo Giulia. Plus concluzia.

In ceea ce privestea partea sa estetica, noua Alfa Romeo Giulia ocupa un loc fruntas in topul celor mai atragatoare sedanuri ale momentului. Si chiar daca agresivitatea este principala caracteristica a caroseriei, inca exista senzualitate in formele modelului italian.

Alfa Romeo Giulia Veloce

Blocurile optice alungite, capota cu nervuri sau prizele uriase ale spoilerului fata sunt doar cateva dintre atuurile exteriorului, respectiva lista putand continua cu suprafetele proeminente de la nivelul profilului lateral sau eleronul integrat in design-ul portbagajului.

Plansa de bord care plonjeaza de la stanga spre dreapta, consola centrala indreptata catre sofer si gurile de ventilatie rotunde se numara, in schimb, printre bunatatile care definesc interiorul - alaturi de alegerea reducerii numarului de butoane, bineinteles.

La final, dupa ce punem cap la cap toate aceste variabile, putem spune ca noua Alfa Romeo Giulia revine in forta pe piata sedanurilor cu tractiune spate, avand de partea sa design-ul, performantele si partial propulsia.

Sondaj

Noua Alfa Romeo Giulia - Like ori Dislike?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Peugeot 3008. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Alfa Romeo Giulia Veloce
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 18 Ianuarie 2017