LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Peugeot 3008

Cu cea mai mare crestere din industrie, piata crossoverelor a devenit destinatia preferata a producatorilor de automobile.
Distribuie pe Facebook

Printre companiile care se bat pentru o cota sanatoasa din acest segment se numara si francezii de la Peugeot, al caror 3008 a demonstrat ca este un model de isprava prin accederea in ultima faza a concursului Masina Anului 2017.

Una rapida despre vechiul Peugeot 3008.

Peugeot 3008 dezvaluit

Chiar daca noul Peugeot 3008 reprezinta subiectul principal al acestui material, nu vrem sa incepem analiza lui pana cand nu facem o mica referire si la vechiul model, construit in perioada 2008 - 2016.

Nu de alta, dar este extrem de interesant cum automobilul francez a evoluat dintr-un monovolum extrem de controversat - cel putin la nivel de design, intr-unul dintre cele mai atragatoare crossovere ale momentului.

Peugeot, cu al sau 3008, nu este insa singura companie care a luat o asemenea decizie, pentru incetarea productiei de MPV-uri si startul asamblarilor de mini-SUV-uri optand si Opel, de exemplu.

Revenind la noul Peugeot 3008.

Peugeot 3008

Cu aceasta precizare facuta si o piatra de pe inima luata, revenim la generatia cu numarul doi a modelului francez si reamintim de premiera sa mondiala din cadrul Salonului Auto desfasurat la Paris in perioada 1 - 16 octombrie 2016.

De cum design-ul dramatic stilizat al caroseriei, specific mai degraba unui concept car decat unei masini de strada, a reusit sa atraga privirile fiecaruia dintre cele cateva sute de mii de vizitatori ai evenimentului cu pricina.

Iar partea buna este ca, in cazul noului Peugeot 3008, interiorul se ridica si el la nivelul exteriorului. Atat din punct de vedere estetic, cat si estetic, dupa cum urmeaza sa descoperim in randurile, respectiv imaginile de mai jos.

Cockpitul unui avion de vanatoare?

Peugeot 3008

Scurt si direct la subiect, paseste in cabina crossover-ului din Hexagon si te vei simti exact ca pilotul unui avion de vanatoare. Pe bune, vei uita imediat de liniile si formele atragatoare ale caroseriei.

Vinovat de aceasta senzatie se face in special sistemul i-Cockpit, care a fost si el serios imbunatatit si aduce acum in spatele volanului cu numai doua spite un ecran de 12.3 inch animait de o grafica futurista.

Dupa ce te-ai plictisit sa il tot configurezi - nu de alta, dar ofera cinci moduri diferite de afisaj, vei avea la dispozitie un display secundar de opt inch cu care sa te joci, care lasa impresia ca pluteste deasupra consolei centrale.

Si daca tot iubesti gadget-urile...

Peugeot 3008

Fanii tehnologiilor de ultima vor rasufla cel mai probabil usurati la auzul vestii ca generatia cu numarul doi a modelului francez ofera si incarcare wireless sau compatibilitate cu formatele Apple CarPlay si Android Auto.

Nu lipsesc din meniu, de asemenea, nici iluminarea ambientala, afisarea pe parbriz sau navigatia 3D, vestile bune continuand cu blocurile optice Full-LED prezente la nivelul partii frontale.

Apoi avem ultimele noutati in materie de sisteme de siguranta activa, precum franarea autonoma, pilotul automat adaptiv sau asistentul pentru pastrarea benzii de rulare cu o functie de corectare inclusa.

Doua benzinare si doua diesel-uri.

Peugeot 3008

In ceea ce priveste gama de motorizari, proaspat lansatul Peugeot 3008 porneste pe urmele concurentei alaturi de doua benzinare si doua diesel-uri, disponibile la randul lor in mai multe versiuni de putere.

De fapt, atat motorizarea 1.2 PureTech Turbo, cat si unitatea 1.6 THP vin doar cu 130, respectiv 163 CP sub capota, situatia de mai sus fiind valabila numai in cazul propulsoarelor BlueHDI.

Acestea produc fie 99 sau 120 de cai putere in cazul capacitatii cilindrice de 1.560 de centimetri cubi, fie 150 sau 180 CP atunci cand vine vorba despre motorul de doi litri.

Concluzia?

Peugeot 3008

Spre deosebire de modelul pe care il inlocuieste, noul Peugeot 3008 propune unul dintre cele mai interesante, originale si, totodata, atragatoare aspecte vizuale ale momentului.

Indiferent ca vorbim despre design-ul interior ori cel exterior, generatia cu numarul doi a crossover-ului francez lasa mai degraba impresia unui concept car pregatit pentru marile saloane auto ale planetei decat a unei masini de strada.

La inaltime se ridica si dotarile tehnologice oferite in standard sau in mod optional, acestea reprezentand una dintre principalele 'cauze' ale punctajului maxim de cinci stele oferit de EuroNCAP.

Gama variata de motorizari, care anunta un consum mediu de minim 4.0 litri la 100 km si maxim de 5.7 litri la 100 km, sau portbagajul capabil sa inghita pana la 1.670 de litri completeaza lista vestilor bune.

Altfel spus, dupa cum precizam si anterior, nu degeaba noul Peugeot 3008 a ramas pe lista scurta a finalistilor competitiei Car of The Year 2017, alaturi de nume precum Volvo S90 sau Mercedes E-Class.

Sondaj

Noul Peugeot 3008 - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Volkswagen Golf. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (39) Poze Peugeot 3008
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 11 Ianuarie 2017