LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic
Introdusa in urma cu aproximativ doua luni, in cadrul celei de-a 64-a editii a Salonului Auto de la Frankfurt, noua Honda Civic a fost dezvoltata special pentru a face fata tuturor cerintelor impuse de piata din Europa. Mai mult de atat, popularul hatchback japonez - ajuns intre timp la cea de-a noua generatie, propune acum si un design mai modern ca niciodata, respectiv o gama de motorizari caracterizata prin eficienta. Totul in speranta de a atrage cat mai multi cumparatori.
Distribuie pe Facebook

Urmand a ajunge in showroom-urile de pe Batranul Continent in prima parte a anului viitor, noua Honda Civic poate fi considerata mai mult o simpla evolutie decat o semnificanta revolutie. Si cu toate acestea, nu exista nimic rau in acest aspect. Chiar si perfectiunea poate fi uneori imbunatatita, nu-i asa?

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic

Pentru inceput, cea de-a noua generatie a popularului hatchback utilizeaza acelasi limbaj de design precum modelul pe care il inlocuieste, cu mentiunea ca liniile si formele exterioare au fost aruncate intr-o evolutie vizibila. Definirea proportiilor a reprezentat una dintre numeroasele provocari la care a fost supus constructorul nipon, designerii japonezi optand pentru reducerea inaltimii cu aproximativ 20 de milimetri si cresterea latimii cu pana la 10 milimetri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic

Drept urmare, in topul listei cu atractii estetice troneaza profilul uniform, sculptat cu mare atentie pentru a oferi un maximum de eficienta aerodinamica. Apoi, noua Honda Civic incearca sa ne cucereasca si cu partea sa frontala complet redesenata, grila radiatorului si blocurile optice fata (care, impreuna, formeaza un intreg) urmand a starni curiozitatea tuturor celor din jur. 'Este un hibrid din-ala?', se va auzi din stanga si dreapta, insa raspunsul va fi intotdeauna negativ.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic

Privita din spate, ultima generatie a hatchback-ului japonez va iesi in evidenta prin eleronul integrat in linia portbagajului - ce continua forma stopurilor. Mai mult de atat, ornamentul specific sistemului de evacuare a disparut din peisaj, spoilerul bucurandu-se doar de prezenta unei prelungiri integrate armonios. In plus, ca meniul sa fie complet, extensiile pentru aripi sunt acum mai vizibile ca niciodata.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic

Aceeasi evolutie prezenta la exterior se regaseste si la interior, cockpit-ul noii Honda Civic imbinand eleganta si sportivitatea intr-un rezultat de exceptie. De asemenea, panoul de bord a primit numeroase modificari si aduce la indemana soferului majoritatea comenzilor importante. Tot la capitolul imbunatatiri interioare tinem sa reamintim si volanul redesenat, portierele iluminate la baza sau calitatea materialelor utilizate acum.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic

In ceea ce priveste gama de motorizari, viitorii clienti vor avea de ales intre numai trei motoare. Propulsata de un 1.4 i-VTEC de 100 cai putere si 127 Newton-Metri, versiunea de baza nu exceleaza chiar prin performante (acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 13.4 secunde, in timp ce viteza maxima este de 187 km/h), ci promite in schimb un consum de carburant redus, de numai 5.4 litri la 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic

Urmatoarea pe lista, unitatea i-VTEC de 1.8 litri produce undeva in jurul a 142 cai putere la 6.500 rotatii per minut si 174 Newton-Metri la 4.300 rotatii per minut. In cazul de fata, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 9.1 secunde, in timp ce viteza maxima este de 215 kilometri pe ora. Consumul de carburant? 5.8 litri la 100 de kilometri!

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic

In cazul in care opteaza pentru motorizarea de top, viitorii clienti vor avea la dispozitie un motor i-DTEC cu o capacitate de 2.2 litri, ce dezvolta 150 cai putere si 350 Nm. Asa cum era de asteptat, propulsorul diesel puncteaza la toate capitolele, indiferent ca vorbim de performante sau eficienta. Mai exact, asta inseamna ca o Honda Civic echipata cu aceasta unitate poate accelera de la 0 la 100 km/h in 8.5 secunde, atinge o viteza maxima de 217 km/h si are nevoie de circa 4.2 litri de motorina pentru a parcurge o distanta de 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Honda Civic

Pe scurt, se poate spune ca ultima generatie a hatchback-ului japonez are aproape toate atuurile pentru a cuceri piata auto din Europa. Desigur, nu ar fi stricat o paleta de motorizari mai bogata si un design putin mai agresiv, insa aceste aspecte variaza de la o persoana la alta. Asadar, acestea fiind spuse, cum ti se pare noua Honda Civic? Merita un LIKE sau un DISLIKE?

Sondaj

Noua Honda Civic - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Mercedes ML63 AMG. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (131) Poze Noua Honda Civic - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 29 Noiembrie 2011