LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes ML63 AMG

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes ML63 AMG
Pana la 557 cai putere si 760 Newton-Metri. O acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 4.7 secunde si o viteza maxima limitata electronic la 250 km/h. Un consum mediu de carburant de 11.8 litri la 100 de kilometri si emisii de dioxid de carbon de aproximativ 276 grame per kilometru. Din punct de vedere tehnic, ultima generatie a Super-SUV-ului Mercedes ML63 AMG se afla la numai un pas distanta de perfectiune. Si totusi, ce facem cu designul exterior?
Distribuie pe Facebook

Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, noul Mercedes ML63 AMG lasa in urma fantasticul propulsor V8 aspirat de 6.3 litri pentru a se bucura de serviciile recent-lansatului V8 de 5.5 litri - motorizare indopata cu doua turbine uriase. Contrar a ceea ce ai putea crede initial, cresterea de putere nu este neaparat fantastica, ultima generatie a SUV-ului german de inalta performanta mizand mai mult pe eficienta. Iata insa cum stau lucrurile, mai pe indelete.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes ML63 AMG

Comparativ cu predecesorul sau, noul Mercedes ML63 AMG se bucura de un plus de 15 CP si 70 Nm, valorile maxime urcand acum pana la pragul celor 525 cai putere si 700 Newton-Metri. Si totusi, in cazul in care cineva se va plange de aceste cifre, inginerii din Affalterbach sunt gata sa scoata din maneca asul botezat AMG Performance Package. Pe scurt, asta presupune cresterea presiunii in cele doua turbine, de la valoarea de 1 bar pana la 1.4 bar.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes ML63 AMG

Astfel, motorul V8 twin-turbo de 5.5 litri va livra acum celui aflat la volan nu mai putin de 557 CP la 5.750 rpm si 760 Nm intre 2.000 - 5.000 rpm, numere ce ii vor conferi creatiei constructorului din Stuttgart titlul de cel mai puternic SUV de serie din lume - aflandu-se la doar doi cai putere distanta de rivalul sau BMW X5 M. Mai mult de atat, ultima generatie a modelului german de performanta se poate lauda si cu faptul ca este una dintre cele mai rapide masini ale momentului, acceleratia de la 0 la 100 km/h realizandu-se undeva in jurul a 4.7 secunde.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes ML63 AMG

Asa cum precizam initial, noul Mercedes ML63 AMG ne prezinta si o lectie importanta despre eficienta. Mai exact, indiferent ca avem de-a face cu versiunea standard sau cu cea echipata cu pachetul AMG Performance, SUV-ul german de inalta performanta promite un consum mediu de carburant de doar 11.8 litri la 100 de kilometri. In alta ordine de idei, asta inseamna o reducere a consumului de carburant de aproximativ 28 de procente comparativ cu modelul pe care il inlocuieste.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes ML63 AMG

De asemenea, noul Mercedes ML63 AMG incorporeaza in lista cu bunatati tehnice si transmisia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC cu sapte trepte, ce ofera trei setari diferite: S (Sport), M (Manual), respectiv C (Controlled Efficiency). Asa cum era de asteptat, suspensia pneumatica a fost modificata in intregime, solutia oferita acum de inginerii din Affalterbach punctand atat la capitolul sportivitate, cat si din punct de vedere al confortului oferit. In plus, SUV-ul german se bucura si de un plus de agilitate, datorat reducerii greutatii totale cu aproximativ 40 de kilograme - in comparatie cu predecesorul sau.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes ML63 AMG

Pana aici, se poate spune ca noul Mercedes ML63 AMG reprezinta un pas inainte - chiar daca nostalgicii vor pastra mereu in inima lor unitatea aspirata de 6.208 centimetri cubi. Atunci cand vine insa vorba de design, lucrurile se complica excesiv, ultima generatie a Super-SUV-ului din Stuttgart atragand numeroase critici asupra sa. Iar motive sunt destule - printre care si farurile in genul celor prezente pe noul B-Class sau stopurile care ne aduc aminte de actualul E-Class.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes ML63 AMG

Facand insa o comparatie cu versiunea standard, tinem sa precizam ca varianta ML63 AMG se bucura in partea frontala de un spoiler complet redesenat si inzestrat cu prize uriase de aer. De asemenea, numeroase modificari au fost operate si la nivelul spoilerului spate, cei de la Mercedes optand pentru acelasi design cu trei prize de aer. In plus, din meniul estetic nu lipseste nici difuzorul de aer, ce gazduieste cele patru ornamente ale sistemului de evacuare.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes ML63 AMG

In ceea ce priveste interiorul, ei bine... este nevoie de numai o singura privire pentru a-ti forma o opinie. Mai exact, viitorii pasageri se vor bucura de tot luxul din lume, plansa de bord fiind imbracata in totalitate in piele. Aceleasi insertii de piele isi fac simtita prezenta si la nivelul scaunelor sport, care ofera un suport lateral extraordinar, respectiv al fetelor usilor. Intr-un final, accentele de aluminiu adauga o nota de agresivitate, rezultatul fiind un mix perfect intre sportivitate, eleganta si lux.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes ML63 AMG

Ajunsi la final, cuvantul iti apartine. Inainte insa de a vota in sondajul de mai jos, iata si concluziile noastre:

- Chiar daca nu va mai suna la fel violent, noul Mercedes ML63 AMG se poate lauda acum cu titlul de cel mai puternic SUV din lume (atunci cand este inzestrat cu pachetul AMG Performance);

- Designul exterior va atrage numeroase critici, insa versiunea AMG reprezinta un pas inainte comparativ cu modelul standard;

- Designul interior merita toate aplauzele.


Noul Mercedes ML63 AMG - Primul video oficial

Sondaj

Noul Mercedes ML63 AMG - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Volkswagen Passat CC. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (22) Poze Noul Mercedes ML63 AMG - Galerie Foto
mai multe