LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Kia Picanto

Cea de-a treia generatie a modelului Kia Picanto se anunta mai inteligenta si mai atragatoare ca oricand, insa alternativa sud-coreenilor la Skoda Citigo, respectiv Volkswagen Up are si cateva... hibe.
Distribuie pe Facebook

Ultima jumatate de an a fost una extrem de aglomerata pentru Kia, producatorul sud-coreean de automobile lansand in aceasta perioada de timp nu mai putin de trei modele noi.

Totul a inceput in toamna lui 2016, odata cu prezentarea celei de-a patra generatii a subcompactei Rio, proiectata pentru a concura nume precum Ford Fiesta, Opel Corsa sau VW Polo.

A urmat apoi mult anticipatul coupe in patru usi Stinger, primul automobil din istoria companiei Kia capabil sa accelereze de la 0 la 100 de kilometri pe ora in doar 5.1 secunde.

Kia Stinger - Versiunea europeana

Programul de reinnoire pus de oficialii marcii sud-coreene se va incheia intr-un final la Geneva, acolo unde publicul va putea admira in premiera generatia cu numarul trei a modelului Picanto.

Stim insa deja cum se prezinta - din punct de vedere estetic, alternativa companiei Kia la Skoda Citigo, respectiv Volkswagen Up, iar primele impresii sunt extrem de pozitive.

Tinand cont ca designerii sud-coreeni au avut de jonglat cu o caroserie care cu greu depaseste 3.5 metri in lungime, a unui model din categoria celor accesibile, rezultatele sunt cu adevarat impresionante.

Kia Picanto - Galerie Foto

Ba chiar mai mult de-atat, exista mari sanse ca generatia cu numarul trei a modelului Picanto sa fie genul acela de automobil care arata mai scump decat costa, de fapt, in realitate.

Iar partea buna este ca alternativa sud-coreenilor la Skoda Citigo, respectiv Volkswagen Up impresioneaza inclusiv la nivel de interior, atat prin design-ul propus, cat si prin tehnologiile oferite.

De asemenea, cel mai recent comunicat publicat de oficialii Kia anunta pentru subiectul principal al acestui material si cea mai bine antifonata cabina din segment, la ralanti, dar si mare viteza.

Kia Picanto - Galerie Foto

Plus un ampatament care a crescut cu aproximativ 15 milimetri, pana la un total de 2.4 metri, astfel ca portbagajul vine cu cea mai mare capacitate din clasa, de 255 litri cu bancheta spate la locul ei.

Fiindca ne-am lamurit deja cum sta treaba cu partea estetica, dar si cea practica, in prim planul acestei analize trec departamentul tehnic si operatiile suferite aici de noul Picanto.

Vantul schimbarii debuteaza cu o doza extra de rigiditate, dar si un minus de kilograme la nivelul caroseriei, cateva modificari fiind bifate si de suspensie independenta pe fata / cu bara de torsiune pe spate.

Kia Picanto - Galerie Foto

In ceea ce priveste gama de motorizari, alternativa sud-coreenilor la Skoda Citigo, respectiv Volkswagen Up este disponibila alaturi de trei unitati pe benzina, doua aspirate si una supraalimentata.

Mai exact, lista cu optiuni porneste cu un 1.0 MPI de 67 CP, continua cu un 1.25 MPI de 85 CP si se incheie cu un 1.0 T-GDI de 100 CP, pus in premiera de Picanto la dispozitia clientilor sai.

Toate cele trei propulsoare lucreaza in standard alaturi de o manuala in cinci rapoarte, unele motoare dispunand inclusiv de tehnologia Idle Stop & Go sau o transmisie automata cu patru trepte de viteza.

Kia Picanto - Galerie Foto

Si daca tot am ajuns la capitolul tehnologii, este bine de stiut ca cea de-a treia generatie a modelului Kia se mai bucura si de un sistem de franare autonoma in caz de urgenta (AEB)

Nu lipsesc din meniu insa nici luminile de zi cu tehnologie LED, airbag-ul pentru genunchiul soferului sau ecranul tactil de sapte inch, pozitionat in partea superioara a bordului.

La fel de importante de precizat sunt si incarcarea wireless pentru telefonul mobil, navigatia cu harti 3D, camera pentru marsarier ori, de ce nu, compatibilitatea cu Apple CarPlay si Android Auto.

Kia Picanto - Galerie Foto

Intr-un final, noul Picanto se mai poate lauda si cu tapiterie din piele, plus Vehicle Stability Management, Electronic Stability Control si - atentie!, vectorizarea cuplului prin franare.

Concluzia.

Scurt si direct la subiect, alternativa sud-coreenilor la Skoda Citigo, respectiv Volkswagen Up infirma teoria conform careia masinile mici, de oras, sunt automobile banale, fara niciun fel de Dumnezeu.

Chiar si spre deosebire de unele modele din clasa superioara, cea de-a treia generatie a lui Kia Picanto are cate mai mult din toate, de la stil pana la spatiu, tehnologie si motoare. Si totusi, parca lipseste din meniu o versiune electrica...

Kia Picanto - Galerie Foto

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Opel Insignia. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (17) Poze Kia Picanto - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 1 Martie 2017