LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Kia Picanto
Ultima jumatate de an a fost una extrem de aglomerata pentru Kia, producatorul sud-coreean de automobile lansand in aceasta perioada de timp nu mai putin de trei modele noi.
Totul a inceput in toamna lui 2016, odata cu prezentarea celei de-a patra generatii a subcompactei Rio, proiectata pentru a concura nume precum Ford Fiesta, Opel Corsa sau VW Polo.
A urmat apoi mult anticipatul coupe in patru usi Stinger, primul automobil din istoria companiei Kia capabil sa accelereze de la 0 la 100 de kilometri pe ora in doar 5.1 secunde.
Programul de reinnoire pus de oficialii marcii sud-coreene se va incheia intr-un final la Geneva, acolo unde publicul va putea admira in premiera generatia cu numarul trei a modelului Picanto.
Stim insa deja cum se prezinta - din punct de vedere estetic, alternativa companiei Kia la Skoda Citigo, respectiv Volkswagen Up, iar primele impresii sunt extrem de pozitive.
Tinand cont ca designerii sud-coreeni au avut de jonglat cu o caroserie care cu greu depaseste 3.5 metri in lungime, a unui model din categoria celor accesibile, rezultatele sunt cu adevarat impresionante.
Ba chiar mai mult de-atat, exista mari sanse ca generatia cu numarul trei a modelului Picanto sa fie genul acela de automobil care arata mai scump decat costa, de fapt, in realitate.
Iar partea buna este ca alternativa sud-coreenilor la Skoda Citigo, respectiv Volkswagen Up impresioneaza inclusiv la nivel de interior, atat prin design-ul propus, cat si prin tehnologiile oferite.
De asemenea, cel mai recent comunicat publicat de oficialii Kia anunta pentru subiectul principal al acestui material si cea mai bine antifonata cabina din segment, la ralanti, dar si mare viteza.
Plus un ampatament care a crescut cu aproximativ 15 milimetri, pana la un total de 2.4 metri, astfel ca portbagajul vine cu cea mai mare capacitate din clasa, de 255 litri cu bancheta spate la locul ei.
Fiindca ne-am lamurit deja cum sta treaba cu partea estetica, dar si cea practica, in prim planul acestei analize trec departamentul tehnic si operatiile suferite aici de noul Picanto.
Vantul schimbarii debuteaza cu o doza extra de rigiditate, dar si un minus de kilograme la nivelul caroseriei, cateva modificari fiind bifate si de suspensie independenta pe fata / cu bara de torsiune pe spate.
In ceea ce priveste gama de motorizari, alternativa sud-coreenilor la Skoda Citigo, respectiv Volkswagen Up este disponibila alaturi de trei unitati pe benzina, doua aspirate si una supraalimentata.
Mai exact, lista cu optiuni porneste cu un 1.0 MPI de 67 CP, continua cu un 1.25 MPI de 85 CP si se incheie cu un 1.0 T-GDI de 100 CP, pus in premiera de Picanto la dispozitia clientilor sai.
Toate cele trei propulsoare lucreaza in standard alaturi de o manuala in cinci rapoarte, unele motoare dispunand inclusiv de tehnologia Idle Stop & Go sau o transmisie automata cu patru trepte de viteza.
Si daca tot am ajuns la capitolul tehnologii, este bine de stiut ca cea de-a treia generatie a modelului Kia se mai bucura si de un sistem de franare autonoma in caz de urgenta (AEB)
Nu lipsesc din meniu insa nici luminile de zi cu tehnologie LED, airbag-ul pentru genunchiul soferului sau ecranul tactil de sapte inch, pozitionat in partea superioara a bordului.
La fel de importante de precizat sunt si incarcarea wireless pentru telefonul mobil, navigatia cu harti 3D, camera pentru marsarier ori, de ce nu, compatibilitatea cu Apple CarPlay si Android Auto.
Intr-un final, noul Picanto se mai poate lauda si cu tapiterie din piele, plus Vehicle Stability Management, Electronic Stability Control si - atentie!, vectorizarea cuplului prin franare.
Concluzia.
Scurt si direct la subiect, alternativa sud-coreenilor la Skoda Citigo, respectiv Volkswagen Up infirma teoria conform careia masinile mici, de oras, sunt automobile banale, fara niciun fel de Dumnezeu.
Chiar si spre deosebire de unele modele din clasa superioara, cea de-a treia generatie a lui Kia Picanto are cate mai mult din toate, de la stil pana la spatiu, tehnologie si motoare. Si totusi, parca lipseste din meniu o versiune electrica...
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Opel Insignia. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei