LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Opel Insignia

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Opel Insignia
Cel mai important model din istoria recenta a companiei Opel, noul Insignia Grand Sport vine inainte ca marca germana sa fie cumparata de concernul francez PSA Peugeot-Citroen.
Distribuie pe Facebook

2017 se anunta un an extrem de important pentru compania Opel, marca germana planuind sa lanseze pana la sfarsitul lunii decembrie nu mai putin de sapte noi modele.

Opel Insignia Grand Sport

Ofensiva producatorului german de automobile va fi condusa de cea de-a doua generatie a celebrului Insignia, scoasa recent la vanzare pentru un minimum de 25.590 de euro.

In schimbul respectivei sume de bani, noul Opel Insignia Grand Sport propune o serie de elemente tehnice, estetice si tehnologice care l-ar putea transforma in liderul segmentului D.

Pentru inceput, platforma aflata la baza celei de-a doua generatii a automobilului german de clasa medie ii permite acesteia sa cantareasca cu pana la 175 de kilograme mai putin.

Tot comparativ cu modelul anterior, noul Opel Insignia Grand Sport se lauda si cu un plus de 92 mm la nivelul ampatamentulul pentru un interior mai spatios ca oricand.

Si nici vorba sa trecem la urmatorul capitol pana cand nu aducem in discutie si capacitatea de incarcare a automobilului german de clasa medie, de pana la 1.450 litri cu bancheta rabatata.

Opel Insignia Grand Sport

Referitor la ceea ce prevede departamentul estetic, generatia cu numarul doi a modelului Opel Insignia prezinta un design exterior dinamic, inspirat de liniile si formele conceptului Monza.

Lista detaliilor notabile include, insa nu se rezuma neaparat la grila supradimensionata a radiatorului, blocurile optice subtiri sau plafonul care se termina in stilul unui fastback.

Cat despre ingredientele magice aflate in compozitia retetei interioare, ei bine... panoul de bord indreptat catre sofer si consola centrala generoasa ar trebui sa reprezinte atractiile principale.

Daca, bineinteles, nu cumva luam in calcul si comenzile farurilor echipate cu matrice de LED-uri sau pe cele care controleaza scaunele fata cu incalzire, racire si chiar masaj.

Afisajul pe parbriz (HUD), pilotul automat adaptiv (ACC) sau camera video de 360 de grade sunt alte trei dintre detaliile cheie ale noului automobil german de clasa medie.

Opel Insignia Grand Sport

Urmeaza apoi incarcarea wireless a telefonului mobil, hotspot-ul Wi-Fi 4G LTE si sistemul de infotainment compatibil cu atat cu Apple CarPlay, cat si cu Android Auto.

Intr-un final, pachetul tehnologic caracteristic noului Opel Insignia Grand Sport se incheie cu incalzirea din parbriz, de o asemenea functie bucurandu-se si scaunele spate.

Si fiindca nu am apucat sa spune inca nimic despre ele, trecem rapid in revista si asistentul pentru mentinerea benzii de rulare sau avertizarea privind traficul din spate...

... pentru ca acum sa descoperim si ce optiuni au la dispozitie clientii celei de-a doua generatii a modelului german de clasa medie in materie de motorizari si cutii de viteze.

Versiunea de baza a noului Opel Insignia Grand Sport este pusa in miscare de un benzinar turbo de 1.5 litri si 140 de cai putere, cuplat la o transmisie manuala cu sase rapoarte.

Opel Insignia Exclusive

Aceeasi unitate supraalimentata de 1.490 de centimetri cubi este disponibila si intr-o varianta de 165 CP, careia i se alatura la nevoie o automata inzestrata tot cu sase trepte de viteza.

Lista propulsoarelor pe benzina se incheie sec, cu un 2.0 turbo de 260 CP livrat exclusiv in compania unei cutii automate cu opt rapoarte si a unui sistem 4x4 cu vectorizare a cuplului.

In cazul de fata vorbim despre cel mai rapid membrul apartinand generatiei cu numarul doi a modelului german de clasa medie, sprintul 0 - 100 km/h durand doar 7.3 secunde.

Pentru persoanele care prefera eficienta in detrimentul sportivitatii, vestile bune vin de la un 1.6 diesel cu 110 CP si transmisie manuala in sase trepte, care consuma numai 4.0 litri la 100 km.

Nici clientii care bifeaza unitatile 1.6 diesel de 136 CP sau 2.0 diesel de 170 CP nu au motive de ingrijorare, fiecare suta de kilometri fiind parcursa cu 4.3 sau 5.2 litri de carburant.

Opel Insignia Grand Sport

Concluzia

Analiza noului Insignia Grand Sport poate merge in trei directii diferite, una dintre acestea aflandu-se in stransa legatura cu potentiala achizitie a Opel de PSA Peugeot-Citroen.

Daca tranzactia cu pricina se va materializa, cea de-a doua generatie a modelului german de clasa medie va fi ultimul produs din Russelsheim cu o platforma semnata General Motors.

O alta concluzie are in spate punctul de vedere care surprinde noul Opel Insignia Grand Sport ca rival al Ford-ului Mondeo, Renault-ului Talisman sau Volkswagen-ului Passat.

Pusa fata in fata cu acestea, cea de-a doua generatie a modelului german de clasa medie le da peste nas cu cateva tehnologii oferite in premiera, dar si un program de personalizare ca la marcile de lux.

Ultimul unghi din care ar putea fi privit noul Opel Insignia Grand Sport prevede o comparatie directa cu predecesorul sau, ideala pentru a vedea cat de mult a evoluat modelul german de clasa medie.

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul SEAT Ibiza. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (28) Poze Opel Insignia Grand Sport
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 22 Februarie 2017