LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda6
Deloc surprinzator, conceptul Takeri reprezinta principala sursa de inspiratie estetica pentru ultima generatie a automobilului japonez, lista cu atractii principale gazduind astfel numeroase detalii estetice capabile sa-ti taie rasuflarea, precum grila frontala uriasa inzestrata cu cinci lamele dispuse orizontal, aripile fata proeminente, capota atent sculptata a motorului sau linia suava a plafonului, ce mimeaza silueta unui coupe.
De asemenea, nu putem trece cu vederea nici blocurile optice complet restilizate care, multumita dimensiunilor lor reduse, contribuie din plin la definirea aspectului dinamic ce da savoare noului limbaj de design KODO - un limbaj de design creionat astfel incat sa simuleze miscarea chiar si atunci cand automobilul sta pe loc.
In ceea ce priveste departamentul "Styling Interior", noua Mazda6 imbina eleganta, sportivitatea si ergonomia intr-un singur pachet (unul dintre cele mai atragatoare, de altfel), avand ca elemente definitorii plansa de bord orientata catre sofer, dispunerea intuitiva a comenzilor - in functie de nivelul de echipare, sistemul de infotainment poate fi operat prin intermediul unui joystick pozitionat la nivelul consolei centrale, si, nu in ultimul rand, materialele de o calitate superioara, placute la atingere.
Iar asta nu e tot, fireste. Reteta de succes insuflata de constructorul japonez automobilului sau de clasa medie continua cu cele mai noi tehnologii prezente la nivel tehnic, precum recent-lansatele i-ACTIVSENSE sau SKYACTIV. Astfel, cea mai noua generatie a modelului Mazda6 nu doar ca este mai sigura decat automobilul pe care il inlocuieste, ci si mai usoara, respectiv mai eficienta ca pana acum.
Strict referitor la tehnologiile i-ACTIVSENSE, lista cu bunatati include urmatoarele sisteme:
Asistenta condusului:
- Mazda Radar Cruise Control (MRCC): Evalueaza viteza relativa si distanta pana la masina din fata mentinand un interval sigur pana la aceasta, eliberand astfel soferul de o parte din stresul condusului pe autostrada.
Asistenta pentru recunoasterea pericolelor:
- Forward Obstruction Warning (FOW): Detecteaza vehiculele din fata si atentioneaza soferul asupra unui potential risc de coliziune cu suficient timp inainte, astfel incat acesta sa poata frana sau sa ia masuri de evitare.
- Lane Departure Warning System (LDWS): Detecteaza marcajele benzilor de mers de pe carosabil si avertizeaza soferul in cazul depasirii neintentionate a acestora.
- Rear Vehicle Monitoring (RVM): Detecteaza masinile aflate in laterale in unghiul mort, sau care se apropie din spate si atentioneaza soferul asupra riscurilor potentiale.
- High-Beam Control System (HBC): Identifica traficul si vehiculele din sens opus si schimba automat intre faza lunga si lumina de intalnire, imbunatatind vizibilitatea pe timp de noapte si facilitand evitarea pericolului.
- Adaptive Front-lighting System (AFS): Sprijina condusul sigur pe timpul noptii prin rotirea farurilor proportional cu directia rotilor motrice si cu viteza masinii, pentru a maximiza nivelul de iluminare si de vizibilitate in viraje si intersectii.
- Smart Brake Support (SBS): Ajuta la reducerea severitatii unei coliziuni prin actionarea automata a franelor atunci cand se detecteaza riscul unui impact frontal atunci cand masina este condusa la viteze de 15 km/h sau mai mult.
- Smart City Brake Support (SCBS): Opreste automat masina sau reduce viteza cand exista riscul unei coliziuni cu vehiculul din fata in timpul deplasarii cu viteze intre 4 si 30 km/h. Acesta asista soferul in evitarea sau reducerea severitatii unui accident.
- Distance Recognition Support System (DRSS): Detecteaza distanta pana la vehiculul din fata, analizand viteza si indica timpul ramas pana cand masina va prinde din urma respectivul vehicul.
Pe de alta parte, tehnologiile SKYACTIV isi fac simtita prezenta atunci cand vine vorba de reducerea greutatii automobilului, respectiv optimizarea gamei de motorizari, cele doua caracteristici odata combinate lucrand impreuna la eficientizarea consumului de carburant, dupa cum urmeaza:
- 2.0 SKYACTIV-G de 145 cai putere si 210 Newton-Metri, cu consum de carburant de 5.5 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 129 grame per kilometru;
- 2.0 SKYACTIV-G de 165 cai putere si 210 Newton-Metri, cu consum de carburant de 5.9 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 135 grame per kilometru;
- 2.5 SKYACTIV-G de 192 cai putere si 256 Newton-Metri, cu consum de carburant de 6.3 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 148 grame per kilometru;
- 2.2 SKYACTIV-D de 150 cai putere si 380 Newton-Metri, cu consum de carburant de 3.9 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 104 grame per kilometru;
- 2.2 SKYACTIV-D de 175 cai putere si 420 Newton-Metri, cu consum de carburant de 4.5 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 119 grame per kilometru.
Important de precizat: Valorile asociate consumului de carburant, respectiv emisiilor de dioxid de carbon sunt valabile pentru versiunile echipate cu transmisie manuala, exceptie facand varianta 2.5 SKYACTIV-G, disponibila doar in compania unei cutii de viteze automate cu sase rapoarte. De asemenea, mai trebuie mentionat si ca motorizarile pe benzina nu beneficiaza de supraalimentare, si asta in ciuda consumului de carburant, respectiv emisiilor de dioxid de carbon extrem de reduse. In cele din urma, toate propulsoarele (cu exceptia unitatii 2.0 SKYACTIV-G de 145 cai putere si 210 Newton-Metri) pot fi echipate si cu tehnologia de franare regenerativa i-ELOOP, care foloseste un capacitor.
Verdict: Atat eleganta, cat si sportiva, noua generatie Mazda6 este de departe cea mai atragatoare optiune a segmentului din care face parte. De asemenea, automobilul japonez nu dezamageste nici atunci cand vine vorba de tehnologiile prezente la bord, singurul dezavantaj (desi pare un termen cam dur) fiind reprezentat de lipsa unor motorizari supraalimentate pe benzina si, de ce nu, a unei transmisii cu dublu ambreiaj.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Renault megane 16v 2006 2000 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei