LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda6

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda6
Spre deosebire de majoritatea studiurilor de design, care dupa doar o singura expozitie auto dispar intr-un con de umbra, conceptul Takeri de la Mazda s-a metamorfozat (aproape) complet intr-un automobil de serie. Un automobil de serie mare, pe nume Mazda6, care va putea fi cumparat de oricine in schimbul unei sume cel mai probabil modice - comparativ cu ceea ce ofera autoturismul.
Distribuie pe Facebook
Intr-un segment de piata dominat de conservatorismul modelului Volkswagen Passat, noua Mazda6 aduce cu sine un binevenit plus de creativitate si emotie vizuala, ambele servite intr-o cantitate suficienta pentru a te indragosti inca de la prima vedere.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda6

Deloc surprinzator, conceptul Takeri reprezinta principala sursa de inspiratie estetica pentru ultima generatie a automobilului japonez, lista cu atractii principale gazduind astfel numeroase detalii estetice capabile sa-ti taie rasuflarea, precum grila frontala uriasa inzestrata cu cinci lamele dispuse orizontal, aripile fata proeminente, capota atent sculptata a motorului sau linia suava a plafonului, ce mimeaza silueta unui coupe.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda6

De asemenea, nu putem trece cu vederea nici blocurile optice complet restilizate care, multumita dimensiunilor lor reduse, contribuie din plin la definirea aspectului dinamic ce da savoare noului limbaj de design KODO - un limbaj de design creionat astfel incat sa simuleze miscarea chiar si atunci cand automobilul sta pe loc.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda6

In ceea ce priveste departamentul "Styling Interior", noua Mazda6 imbina eleganta, sportivitatea si ergonomia intr-un singur pachet (unul dintre cele mai atragatoare, de altfel), avand ca elemente definitorii plansa de bord orientata catre sofer, dispunerea intuitiva a comenzilor - in functie de nivelul de echipare, sistemul de infotainment poate fi operat prin intermediul unui joystick pozitionat la nivelul consolei centrale, si, nu in ultimul rand, materialele de o calitate superioara, placute la atingere.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda6

Iar asta nu e tot, fireste. Reteta de succes insuflata de constructorul japonez automobilului sau de clasa medie continua cu cele mai noi tehnologii prezente la nivel tehnic, precum recent-lansatele i-ACTIVSENSE sau SKYACTIV. Astfel, cea mai noua generatie a modelului Mazda6 nu doar ca este mai sigura decat automobilul pe care il inlocuieste, ci si mai usoara, respectiv mai eficienta ca pana acum.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda6

Strict referitor la tehnologiile i-ACTIVSENSE, lista cu bunatati include urmatoarele sisteme:

Asistenta condusului:

  • Mazda Radar Cruise Control (MRCC): Evalueaza viteza relativa si distanta pana la masina din fata mentinand un interval sigur pana la aceasta, eliberand astfel soferul de o parte din stresul condusului pe autostrada.

Asistenta pentru recunoasterea pericolelor:

  • Forward Obstruction Warning (FOW): Detecteaza vehiculele din fata si atentioneaza soferul asupra unui potential risc de coliziune cu suficient timp inainte, astfel incat acesta sa poata frana sau sa ia masuri de evitare.
  • Lane Departure Warning System (LDWS): Detecteaza marcajele benzilor de mers de pe carosabil si avertizeaza soferul in cazul depasirii neintentionate a acestora.
  • Rear Vehicle Monitoring (RVM): Detecteaza masinile aflate in laterale in unghiul mort, sau care se apropie din spate si atentioneaza soferul asupra riscurilor potentiale.
  • High-Beam Control System (HBC): Identifica traficul si vehiculele din sens opus si schimba automat intre faza lunga si lumina de intalnire, imbunatatind vizibilitatea pe timp de noapte si facilitand evitarea pericolului.
  • Adaptive Front-lighting System (AFS): Sprijina condusul sigur pe timpul noptii prin rotirea farurilor proportional cu directia rotilor motrice si cu viteza masinii, pentru a maximiza nivelul de iluminare si de vizibilitate in viraje si intersectii.
Asistenta pentru evitarea coliziunii / reducerea daunelor:
  • Smart Brake Support (SBS): Ajuta la reducerea severitatii unei coliziuni prin actionarea automata a franelor atunci cand se detecteaza riscul unui impact frontal atunci cand masina este condusa la viteze de 15 km/h sau mai mult.
  • Smart City Brake Support (SCBS): Opreste automat masina sau reduce viteza cand exista riscul unei coliziuni cu vehiculul din fata in timpul deplasarii cu viteze intre 4 si 30 km/h. Acesta asista soferul in evitarea sau reducerea severitatii unui accident.
  • Distance Recognition Support System (DRSS): Detecteaza distanta pana la vehiculul din fata, analizand viteza si indica timpul ramas pana cand masina va prinde din urma respectivul vehicul.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda6

Pe de alta parte, tehnologiile SKYACTIV isi fac simtita prezenta atunci cand vine vorba de reducerea greutatii automobilului, respectiv optimizarea gamei de motorizari, cele doua caracteristici odata combinate lucrand impreuna la eficientizarea consumului de carburant, dupa cum urmeaza:

  • 2.0 SKYACTIV-G de 145 cai putere si 210 Newton-Metri, cu consum de carburant de 5.5 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 129 grame per kilometru;
  • 2.0 SKYACTIV-G de 165 cai putere si 210 Newton-Metri, cu consum de carburant de 5.9 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 135 grame per kilometru;
  • 2.5 SKYACTIV-G de 192 cai putere si 256 Newton-Metri, cu consum de carburant de 6.3 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 148 grame per kilometru;
  • 2.2 SKYACTIV-D de 150 cai putere si 380 Newton-Metri, cu consum de carburant de 3.9 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 104 grame per kilometru;
  • 2.2 SKYACTIV-D de 175 cai putere si 420 Newton-Metri, cu consum de carburant de 4.5 litri la 100 km si emsii de dioxid de carbon de 119 grame per kilometru.

Important de precizat: Valorile asociate consumului de carburant, respectiv emisiilor de dioxid de carbon sunt valabile pentru versiunile echipate cu transmisie manuala, exceptie facand varianta 2.5 SKYACTIV-G, disponibila doar in compania unei cutii de viteze automate cu sase rapoarte. De asemenea, mai trebuie mentionat si ca motorizarile pe benzina nu beneficiaza de supraalimentare, si asta in ciuda consumului de carburant, respectiv emisiilor de dioxid de carbon extrem de reduse. In cele din urma, toate propulsoarele (cu exceptia unitatii 2.0 SKYACTIV-G de 145 cai putere si 210 Newton-Metri) pot fi echipate si cu tehnologia de franare regenerativa i-ELOOP, care foloseste un capacitor.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda6

Verdict: Atat eleganta, cat si sportiva, noua generatie Mazda6 este de departe cea mai atragatoare optiune a segmentului din care face parte. De asemenea, automobilul japonez nu dezamageste nici atunci cand vine vorba de tehnologiile prezente la bord, singurul dezavantaj (desi pare un termen cam dur) fiind reprezentat de lipsa unor motorizari supraalimentate pe benzina si, de ce nu, a unei transmisii cu dublu ambreiaj.

Sondaj

Noua Mazda6 - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noile Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (205) Poze Mazda6 - Galerie Foto
mai multe