LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Skoda Octavia
Asa cum am precizat ori de cate ori am avut ocazia, cea de-a treia generatie a popularului model ceh Skoda Octavia se bucura de avantajele recent lansatei platforme modulare MQB (Modularer Querbaukasten), ce echipeaza si ultimele versiuni ale unor alte automobile din cadrul Grupului Volkswagen, precum Audi A3, Seat Leon si, nu in ultimul rand, Volkswagen Golf 7.
Drept urmare, asemeni autoturismelor mai sus mentionate, cea de-a treia generatie a popularului model ceh Skoda Octavia este mai usoara cu cateva zeci de kilograme comparativ cu varianta anterioara, diferentele de greutate intre cele doua versiuni ajungand in cazuri extreme chiar si pana la 102 kilograme.
Astfel, comparativ cu cea de-a doua generatie, noua Skoda Octavia este mai eficienta, la imbunatatirea acestui aspect contribuind din plin si revizuirea gamei de motorizari, dupa cum urmeaza:
Motorizari pe benzina:
- Avem, pentru inceput, un 1.2 TSI de 86 cai putere si 160 Newton-Metri cuplat la o transmisie manuala in cinci trepte, care promite un 0 - 100 km/h in 12.0 secunde, o viteza maxima de 181 km/h, plus un consum mediu de carburant de 5.2 litri la 100 km. De asemenea, acelasi 1.2 TSI este disponibil si intr-o versiune de 105 cai putere si 175 Newton-Metri care, multumita unei cutii manuale cu sase rapoarte, gazduieste pe lista cu specificatii tehnice acceleratie de la 0 la 100 km/h in 10.3 secunde, viteza maxima de 196 km/h, plus consum mediu de carburant de 4.9 litri la 100 km.
- Urmatorul pe lista, propulsorul 1.4 TSI beneficiaza de 140 cai putere si 250 Newton-Metri, valori suficiente pentru un 0 - 100 km/h in 8.4 secunde si o viteza maxima de 215 km/h. In ceea ce priveste consumul mediu de carburant, acesta variaza intre 5.3 si 5.4 litri la 100 km, in functie de tipul transmisiei alese: manuala in sase trepte sau DSG cu sapte rapoarte;
- Versiunea de top, atunci cand vine vorba de motorizarile pe benzina, este reprezentata de unitatea 1.8 TSI de 180 cai putere si 250 Newton-Metri, capabila sa puna la dispozitia celui aflat la volan o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.3 secunde si o viteza maxima de 231 km/h. Referitor la consumul de carburant, notam un 6.1 litri la 100 km in dreptul versiunii manuale, respectiv 5.7 litri la 100 km in dreptul variantei DSG.
Motorizari diesel:
Cea de-a treia generatie a modelului Skoda Octavia este oferita, cel putin pentru moment, in compania a numai doua motorizari diesel, impartite astfel:
- un 1.6 TDI de 105 cai putere si 250 Newton-Metri cuplat la o cutie manuala cu cinci trepte, care are nevoie de doar 3.8 litri de motorina pentru a parcurge clasica distanta de 100 de kilometri;
- un 2.0 TDI de 150 cai putere si 320 Newton-Metri, echipat cu transmisie manuala cu sase rapoarte si capabil de un consum mediu de carburant de aproximativ 4.1 litri la 100 de kilometri.
Important de precizat, ambele propulsoare sunt disponibile si impreuna cu o cutie automata: un DSG in sapte trepte pentru versiunea 1.6 TDI, respectiv un DSG in sase rapoarte pentru varianta 2.0 TDI. In cazul in care se opteaza pentru modelul automat, consumul mediu de carburant creste usor, cu cateva procente - 3.9 litri la 100 km pentru versiunea 1.6 TDI, respectiv 4.5 litri la 100 km pentru varianta 2.0 TDI.
Un alt aspect pozitiv rezultat in urma utilizarii platformei modulare MQB (Modularer Querbaukasten) se regaseste intr-o stransa legatura cu spatiul interior, noua Skoda Octavia Mk3 putandu-se lauda cu un ampatament mai mare cu pana la 108 milimetri comparativ cu cea de-a doua generatie a automobilului ceh. De asemenea, cu o crestere in dimensiuni avem de-a face si la nivelul lungimii (plus 90 milimetri), respectiv latimii (plus 45 milimetri), noua Skoda Octavia oferind astfel cele mai bune dimensiuni interioare din segmentul compact. Inclusiv cel mai incapator portbagaj, capitol in cadrul caruia cea de-a treia generatie a automobilului ceh va puncta printr-o valoare de 590 litri.
Si asta nu e tot. Asa cum era de asteptat, noua Skoda Octavia nu este doar mai eficienta si mai incapatoare, ci si mai sigura, respectiv mai tehnologizata. De exemplu, viitorii cumparatori vor putea opta pentru prima oara in istorie pentru un sistem Adaptive Cruise Assistant, ce mentine automat distanta preselectata fata de vehiculul care se deplaseaza in fata. Tot pe lista cu atractii tehnologice mentionam si sistemele Intelligent Light Assistant sau Automatic Parking Assistant, urmatoarea perioada aducand la bordul celei de-a treia generatii a automobilului ceh si un sistem de recunoastere a semnelor din trafic sau un sistem ce identifica situatiile critice in ceea ce priveste distanta frontala si evita un eventual impact frontal prin avertizari sonore, vizuale, si chiar mecanice.
Pe scurt, noua Skoda Octavia se anunta mai impresionanta ca oricand, cel putin atunci cand este adus in discutie capitolul tehnic. In ceea ce priveste insa aspectul estetic, lucrurile sunt discutabile. Cel putin din doua puncte diferite de vedere:
1. Cea de-a treia generatie a modelului Skoda Octavia este probabil si cea mai reusita de pana acum. Aspectul sau elegant insa in acelasi timp sportiv combina elementele clasice cu cele moderne, ca detalii stilistice remarcabile impunandu-se partea frontala impozanta, respectiv profilul lateral ce inspira o puternica prezenta dinamica. Singurul punct exterior slab poate fi considerat designul partii spate - si anume forma stopurilor, respectiv liniile portbagajului din dreptul acestora, automobil ceh recuperand insa prin interiorul sau fara cusur (cel putin pentru o Skoda).
2. Desi probabil cea mai reusita de pana acum, cea de-a treia generatie a modelului Skoda Octavia nu reprezinta nimic mai mult decat un simplu amalgam de elemente stilistice preluate de la alte automobile din cadrul Grupului Volkswagen, asemanarile dintre automobilul ceh si confratii de consortiu Audi A4, Volkswagen Jetta sau Volkswagen Passat fiind extrem de vizibile.
Lasand insa in urma rautatile, suntem siguri ca noua Skoda Octavia se va impune indiferent de criticiile aduse, singurul impediment in calea succesului automobilului ceh putand fi pretul de pornire. Daca in Germania avem un pret de pornire de 16.000 euro, valabil pentru motorizarea 1.2 TSI de 86 CP, in Romania ar trebui sa ne asteptam la ceva mai mult, tinand cont ca TVA-ul nostru il depaseste pe cel al nemtiilor. Ramana insa de vazut cum va sta situatia pretului de achizitie.
Pana atunci insa, ramane urmatoarea intrebare: Noua Skoda Octavia - LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Mercedes E-Class. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei