LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes E-Class

Deconspirata de o mana de fotografii spion scapate recent pe internet, versiunea imbunatatita a automobilului german de clasa mare se poate lauda cu o evolutie impresionanta a designului exterior, cele mai vizibile modificari regasindu-se la nivelul partii frontale, acolo unde noul Mercedes E-Class vine la pachet cu blocuri optice dintr-o singura bucata, cu insertii de LED-uri si, bineinteles, cu un spoiler complet revizuit. De asemenea, cu schimbari importante ne intalnim si la nivelul profilului lateral, respectiv la nivelul partii din spate a modelului din Stuttgart, revizuirea stopurilor si renuntarea la aripile "pontoon style" fiind principalele detalii vizuale ce fac acum diferenta.
Rezultatul final este absolut spectaculos, insa acum depinde si din ce unghi privesti. Noul Mercedes E-Class pare mai dinamic si mai agresiv ca niciodata, insa acest lucru i-ar putea deranja pe unii dintre clientii traditionali ai companiei din Stuttgart. Iar asta pentru ca automobilul german pare sa-si fi pierdut totodata eleganta caracteristica de altadata, si nu numai identitatea vizuala din pricina indepartarii blocurilor optice frontale duble.
Drept urmare, se poate spune ca pentru o buna parte dintre cumparatori singurele imbunatatiri considerabile se vor regasi la nivel de interior si nu vor consta in elemente vizuale, ci mai degraba in componente tehnologice. Asta pentru ca ultima generatie a modelului nemtesc de clasa mare beneficiaza de numeroase noutati in materie de gadgeturi, multe dintre aceastea urmand a-si face aparitia si pe viitorul S-Class. Avem, mai exact, DISTRONIC PLUS cu functie Steering Assist, BAS PLUS cu functie Junction Assist, PRE-SAFE PLUS, PRE-SAFE Brake, Active Lane Keeping Assist, Adaptive Highbeam Assist PLUS, Active Parking Assist si nu numai.
De asemenea, intreaga gama de motorizari se poate lauda cu prezenta sistemului ECO start/stop, ceea ce inseamna ca noul Mercedes E-Class nu este doar mai sigur ca oricand, ci si mai eficient ca niciodata. Cum se prezinta insa lista cu specificatii tehnice, mai pe indelete, aflam chiar din randurile de mai jos.
- Versiuni pe benzina:
Avem, pentru inceput, un model E200, ce ascunde sub capota un propulsor cu patru cilindri in linie si o capacitate de 1.991 centimetri cubi, numai bun pentru a pune la dispozitia celui la volan undeva in jurul a 184 cai putere la 5.500 rpm si 300 Newton-Metri intre 1.200 - 4.000 rpm. Drept urmare, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 7.9 secunde, in timp ce consumul mixt este de 5.8 litri la suta de kilometri.
Tot cu acelasi propulsor cu patru cilindri in linie si capacitate de 1.991 centimetri cubi ne intalnim si in cazul modelului E250, unitatea fiind insa de-aceasta data modificata pentru a livra la apasarea pedalei de acceleratie circa 211 cai putere la 5.500 rpm si 350 Newton-Metri intre 1.200 - 4.000 rpm, valori arhisuficiente pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.4 secunde. Ca si consum de carburant, avem un mixt de 5.8 litri la suta de kilometri.
Asa cum era de asteptat, nu au fost uitati nici devoratorii de modele V6, noul Mercedes E-Class fiind disponibil in trei versiuni diferite, dupa cum urmeaza:
- E300, 6 cilindri in V, 3.498 centimetri cubi, 252 cai putere la 6.500 rpm, 340 Newton-Metri intre 3.500 - 4.500 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.1 secunde, consum mixt de 6.8 litri la 100 kilometri;
- E350, 6 cilindri in V, 3.498 centimetri cubi, 306 cai putere la 6.500 rpm, 370 Newton-Metri intre 3.500 - 5.250 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.3 secunde, consum mixt de 6.8 litri la 100 kilometri;- E400, 6 cilindri in V, 2.996 centimetri cubi, 333 cai putere intre 5.250 si 6.000 rpm, 480 Newton-Metri intre 1.600 - 4.000 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.9 secunde, consum mixt de 7.5 litri la 100 kilometri, .
Deloc surprinzator, varianta de top este reprezentata de modelul E500, ce beneficiaza de urmatoarele caracteristici: 8 cilindri in V, 4.663 centimetri cubi, 408 cai putere intre 5.000 - 5.750 rpm si 600 Newton-Metri intre 1.600 - 4.750 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.2 secunde, respectiv consum mixt de 8.9 litri la 100 kilometri..
- Versiuni pe motorina:
Ca si pana acum, varianta de baza este reprezentata de modelul E200 CDI, servita in compania unei motorizari cu patru cilindri in linie, de 2.143 centimetri cubi, ce produce 136 cai putere intre 2.800 - 4.600 rpm si 360 Newton-Metri intre 1.600 - 2.600 rpm. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 9.5 secunde, in timp ce consumul mixt este de 4.9 litri la suta de kilometri.
Tot cu aceeasi unitate cu patru cilindri in linie, de 2.143 centimetri cubi, ne intalnim si in cazul variantelor E220 CDI, respectiv E250 CDI, valorile maxime urcand insa dupa caz fie pana la 170 cai putere intre 3.000 - 4.200 rpm si 400 Newton-Metri intre 1.400 - 2.800 rpm, fie pana la 204 cai putere la 3.800 rpm si 500 Newton-Metri intre 1.600 - 1.800 rpm. De asemenea, tot dupa caz, acceleratia de la 0 la 100 km/h scade fie pana la 8.4, fie pana la 7.5 secunde, in timp ce consumul mediu de carburant variaza intre 4.7 si 4.8 litri la suta de kilometri.
Deloc surprinzator, devoratorii de modele V6 nu au fost uitati nici de aceasta data, acestia avand la dispozitie urmatoarele alegeri:
- E300 Bluetec, 6 cilindri in V, 2.987 centimetri cubi, 231 cai putere la 3.800 rpm, 540 Newton-Metri intre 1.550 - 2.400 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.1 secunde, consum mixt de 5.5 litri la 100 kilometri;
- E350 Bluetec, 6 cilindri in V, 2.987 centimetri cubi, 231 cai putere la 3.800 rpm, 540 Newton-Metri intre 1.550 - 2.400 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.1 secunde, consum mixt de 5.5 litri la 100 kilometri.
De asemenea, noul Mercedes E-Class este disponibil si intr-o varianta prietenoasa cu mediul, pe nume E300 BlueTEC HYBRID, care se bucura de prezenta unui tren de rulare cuprins dintr-un motor diesel de 2.143 centimetri cubi si 204 cai putere, plus motor electric de 26 cai putere si 280 Newton-Metri. Astfel, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 7.5 secunde, in timp ce consumul de carburant se invarte in jurul valorii de 4.1 secunde.
*Toate valorile expuse sunt valabile pentru modelele sedan echipate cu transmisia cu sapte rapoarte 7G-TRONIC PLUS si sistemul de tractiune spate. Important de specificat, cutia automata este oferita optional in cazul anumitor versiuni, in timp ce unele variante pot fi echipate si cu sistem de tractiune integrala, caz in care consumul de carburant va creste cu cateva procente. De asemenea, o crestere usoara de carburant - comparativ cu ceea ce am enumerat mai sus, este valabila si in cazul in care se opteaza pentru modelul Estate.
Una peste alta, se poate spune ca automobilul constructorului din Stuttgart se bucura de o eficienta crescuta, servita in compania unor performante de netrecut cu vederea, dar si a unui design exterior mai sportiv ca niciodata. Trecem in revista si departamentul tehnologic greu de egalat de concurenta, iar noul Mercedes E-Class nu mai are nici un fel de scuze in cazul in care nu reuseste nici de-aceasta data sa se impuna. Referitor la tine, cel care ne citesti acum, care este verdictul tau: LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Hyundai Santa Fe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Mercedes e 220 1 2005 3500 €


