LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes E-Class

Deconspirata de o mana de fotografii spion scapate recent pe internet, versiunea imbunatatita a automobilului german de clasa mare se poate lauda cu o evolutie impresionanta a designului exterior, cele mai vizibile modificari regasindu-se la nivelul partii frontale, acolo unde noul Mercedes E-Class vine la pachet cu blocuri optice dintr-o singura bucata, cu insertii de LED-uri si, bineinteles, cu un spoiler complet revizuit. De asemenea, cu schimbari importante ne intalnim si la nivelul profilului lateral, respectiv la nivelul partii din spate a modelului din Stuttgart, revizuirea stopurilor si renuntarea la aripile "pontoon style" fiind principalele detalii vizuale ce fac acum diferenta.
Rezultatul final este absolut spectaculos, insa acum depinde si din ce unghi privesti. Noul Mercedes E-Class pare mai dinamic si mai agresiv ca niciodata, insa acest lucru i-ar putea deranja pe unii dintre clientii traditionali ai companiei din Stuttgart. Iar asta pentru ca automobilul german pare sa-si fi pierdut totodata eleganta caracteristica de altadata, si nu numai identitatea vizuala din pricina indepartarii blocurilor optice frontale duble.
Drept urmare, se poate spune ca pentru o buna parte dintre cumparatori singurele imbunatatiri considerabile se vor regasi la nivel de interior si nu vor consta in elemente vizuale, ci mai degraba in componente tehnologice. Asta pentru ca ultima generatie a modelului nemtesc de clasa mare beneficiaza de numeroase noutati in materie de gadgeturi, multe dintre aceastea urmand a-si face aparitia si pe viitorul S-Class. Avem, mai exact, DISTRONIC PLUS cu functie Steering Assist, BAS PLUS cu functie Junction Assist, PRE-SAFE PLUS, PRE-SAFE Brake, Active Lane Keeping Assist, Adaptive Highbeam Assist PLUS, Active Parking Assist si nu numai.
De asemenea, intreaga gama de motorizari se poate lauda cu prezenta sistemului ECO start/stop, ceea ce inseamna ca noul Mercedes E-Class nu este doar mai sigur ca oricand, ci si mai eficient ca niciodata. Cum se prezinta insa lista cu specificatii tehnice, mai pe indelete, aflam chiar din randurile de mai jos.
- Versiuni pe benzina:
Avem, pentru inceput, un model E200, ce ascunde sub capota un propulsor cu patru cilindri in linie si o capacitate de 1.991 centimetri cubi, numai bun pentru a pune la dispozitia celui la volan undeva in jurul a 184 cai putere la 5.500 rpm si 300 Newton-Metri intre 1.200 - 4.000 rpm. Drept urmare, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 7.9 secunde, in timp ce consumul mixt este de 5.8 litri la suta de kilometri.
Tot cu acelasi propulsor cu patru cilindri in linie si capacitate de 1.991 centimetri cubi ne intalnim si in cazul modelului E250, unitatea fiind insa de-aceasta data modificata pentru a livra la apasarea pedalei de acceleratie circa 211 cai putere la 5.500 rpm si 350 Newton-Metri intre 1.200 - 4.000 rpm, valori arhisuficiente pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.4 secunde. Ca si consum de carburant, avem un mixt de 5.8 litri la suta de kilometri.
Asa cum era de asteptat, nu au fost uitati nici devoratorii de modele V6, noul Mercedes E-Class fiind disponibil in trei versiuni diferite, dupa cum urmeaza:
- E300, 6 cilindri in V, 3.498 centimetri cubi, 252 cai putere la 6.500 rpm, 340 Newton-Metri intre 3.500 - 4.500 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.1 secunde, consum mixt de 6.8 litri la 100 kilometri;
- E350, 6 cilindri in V, 3.498 centimetri cubi, 306 cai putere la 6.500 rpm, 370 Newton-Metri intre 3.500 - 5.250 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.3 secunde, consum mixt de 6.8 litri la 100 kilometri;- E400, 6 cilindri in V, 2.996 centimetri cubi, 333 cai putere intre 5.250 si 6.000 rpm, 480 Newton-Metri intre 1.600 - 4.000 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.9 secunde, consum mixt de 7.5 litri la 100 kilometri, .
Deloc surprinzator, varianta de top este reprezentata de modelul E500, ce beneficiaza de urmatoarele caracteristici: 8 cilindri in V, 4.663 centimetri cubi, 408 cai putere intre 5.000 - 5.750 rpm si 600 Newton-Metri intre 1.600 - 4.750 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.2 secunde, respectiv consum mixt de 8.9 litri la 100 kilometri..
- Versiuni pe motorina:
Ca si pana acum, varianta de baza este reprezentata de modelul E200 CDI, servita in compania unei motorizari cu patru cilindri in linie, de 2.143 centimetri cubi, ce produce 136 cai putere intre 2.800 - 4.600 rpm si 360 Newton-Metri intre 1.600 - 2.600 rpm. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 9.5 secunde, in timp ce consumul mixt este de 4.9 litri la suta de kilometri.
Tot cu aceeasi unitate cu patru cilindri in linie, de 2.143 centimetri cubi, ne intalnim si in cazul variantelor E220 CDI, respectiv E250 CDI, valorile maxime urcand insa dupa caz fie pana la 170 cai putere intre 3.000 - 4.200 rpm si 400 Newton-Metri intre 1.400 - 2.800 rpm, fie pana la 204 cai putere la 3.800 rpm si 500 Newton-Metri intre 1.600 - 1.800 rpm. De asemenea, tot dupa caz, acceleratia de la 0 la 100 km/h scade fie pana la 8.4, fie pana la 7.5 secunde, in timp ce consumul mediu de carburant variaza intre 4.7 si 4.8 litri la suta de kilometri.
Deloc surprinzator, devoratorii de modele V6 nu au fost uitati nici de aceasta data, acestia avand la dispozitie urmatoarele alegeri:
- E300 Bluetec, 6 cilindri in V, 2.987 centimetri cubi, 231 cai putere la 3.800 rpm, 540 Newton-Metri intre 1.550 - 2.400 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.1 secunde, consum mixt de 5.5 litri la 100 kilometri;
- E350 Bluetec, 6 cilindri in V, 2.987 centimetri cubi, 231 cai putere la 3.800 rpm, 540 Newton-Metri intre 1.550 - 2.400 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.1 secunde, consum mixt de 5.5 litri la 100 kilometri.
De asemenea, noul Mercedes E-Class este disponibil si intr-o varianta prietenoasa cu mediul, pe nume E300 BlueTEC HYBRID, care se bucura de prezenta unui tren de rulare cuprins dintr-un motor diesel de 2.143 centimetri cubi si 204 cai putere, plus motor electric de 26 cai putere si 280 Newton-Metri. Astfel, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 7.5 secunde, in timp ce consumul de carburant se invarte in jurul valorii de 4.1 secunde.
*Toate valorile expuse sunt valabile pentru modelele sedan echipate cu transmisia cu sapte rapoarte 7G-TRONIC PLUS si sistemul de tractiune spate. Important de specificat, cutia automata este oferita optional in cazul anumitor versiuni, in timp ce unele variante pot fi echipate si cu sistem de tractiune integrala, caz in care consumul de carburant va creste cu cateva procente. De asemenea, o crestere usoara de carburant - comparativ cu ceea ce am enumerat mai sus, este valabila si in cazul in care se opteaza pentru modelul Estate.
Una peste alta, se poate spune ca automobilul constructorului din Stuttgart se bucura de o eficienta crescuta, servita in compania unor performante de netrecut cu vederea, dar si a unui design exterior mai sportiv ca niciodata. Trecem in revista si departamentul tehnologic greu de egalat de concurenta, iar noul Mercedes E-Class nu mai are nici un fel de scuze in cazul in care nu reuseste nici de-aceasta data sa se impuna. Referitor la tine, cel care ne citesti acum, care este verdictul tau: LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Hyundai Santa Fe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Cutie viteze hyundai tucson 1.7 crdi tip d4fe 2014 , 2015 ,... 5500 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
5801674711 826996-5002s garrett turbosuflanta case ih / new... 5000 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
0445120092 0986435551 504194432 bosch injector case ih... 750 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
Faruri led vw golf 6 (2008-2012) u design 1879 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
4803140 52329703267 3501756 0292520 turbosuflanta cummins /... 150 €
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
5801618038 0445120351 0986435678 bosch injector case ih /... 650 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
A6420701587 a6420701087 0445115062 bosch injector mercedes... 500 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Grila + aeratoare dacia logan 2 mcv 200 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
0445118013 0445118031 0445118006 bosch injector audi bentley... 700 Lei
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
28602948 9674984080 28388960 28319895 delphi injector citroen... 500 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei


