LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes E-Class

Deconspirata de o mana de fotografii spion scapate recent pe internet, versiunea imbunatatita a automobilului german de clasa mare se poate lauda cu o evolutie impresionanta a designului exterior, cele mai vizibile modificari regasindu-se la nivelul partii frontale, acolo unde noul Mercedes E-Class vine la pachet cu blocuri optice dintr-o singura bucata, cu insertii de LED-uri si, bineinteles, cu un spoiler complet revizuit. De asemenea, cu schimbari importante ne intalnim si la nivelul profilului lateral, respectiv la nivelul partii din spate a modelului din Stuttgart, revizuirea stopurilor si renuntarea la aripile "pontoon style" fiind principalele detalii vizuale ce fac acum diferenta.
Rezultatul final este absolut spectaculos, insa acum depinde si din ce unghi privesti. Noul Mercedes E-Class pare mai dinamic si mai agresiv ca niciodata, insa acest lucru i-ar putea deranja pe unii dintre clientii traditionali ai companiei din Stuttgart. Iar asta pentru ca automobilul german pare sa-si fi pierdut totodata eleganta caracteristica de altadata, si nu numai identitatea vizuala din pricina indepartarii blocurilor optice frontale duble.
Drept urmare, se poate spune ca pentru o buna parte dintre cumparatori singurele imbunatatiri considerabile se vor regasi la nivel de interior si nu vor consta in elemente vizuale, ci mai degraba in componente tehnologice. Asta pentru ca ultima generatie a modelului nemtesc de clasa mare beneficiaza de numeroase noutati in materie de gadgeturi, multe dintre aceastea urmand a-si face aparitia si pe viitorul S-Class. Avem, mai exact, DISTRONIC PLUS cu functie Steering Assist, BAS PLUS cu functie Junction Assist, PRE-SAFE PLUS, PRE-SAFE Brake, Active Lane Keeping Assist, Adaptive Highbeam Assist PLUS, Active Parking Assist si nu numai.
De asemenea, intreaga gama de motorizari se poate lauda cu prezenta sistemului ECO start/stop, ceea ce inseamna ca noul Mercedes E-Class nu este doar mai sigur ca oricand, ci si mai eficient ca niciodata. Cum se prezinta insa lista cu specificatii tehnice, mai pe indelete, aflam chiar din randurile de mai jos.
- Versiuni pe benzina:
Avem, pentru inceput, un model E200, ce ascunde sub capota un propulsor cu patru cilindri in linie si o capacitate de 1.991 centimetri cubi, numai bun pentru a pune la dispozitia celui la volan undeva in jurul a 184 cai putere la 5.500 rpm si 300 Newton-Metri intre 1.200 - 4.000 rpm. Drept urmare, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 7.9 secunde, in timp ce consumul mixt este de 5.8 litri la suta de kilometri.
Tot cu acelasi propulsor cu patru cilindri in linie si capacitate de 1.991 centimetri cubi ne intalnim si in cazul modelului E250, unitatea fiind insa de-aceasta data modificata pentru a livra la apasarea pedalei de acceleratie circa 211 cai putere la 5.500 rpm si 350 Newton-Metri intre 1.200 - 4.000 rpm, valori arhisuficiente pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.4 secunde. Ca si consum de carburant, avem un mixt de 5.8 litri la suta de kilometri.
Asa cum era de asteptat, nu au fost uitati nici devoratorii de modele V6, noul Mercedes E-Class fiind disponibil in trei versiuni diferite, dupa cum urmeaza:
- E300, 6 cilindri in V, 3.498 centimetri cubi, 252 cai putere la 6.500 rpm, 340 Newton-Metri intre 3.500 - 4.500 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.1 secunde, consum mixt de 6.8 litri la 100 kilometri;
- E350, 6 cilindri in V, 3.498 centimetri cubi, 306 cai putere la 6.500 rpm, 370 Newton-Metri intre 3.500 - 5.250 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.3 secunde, consum mixt de 6.8 litri la 100 kilometri;- E400, 6 cilindri in V, 2.996 centimetri cubi, 333 cai putere intre 5.250 si 6.000 rpm, 480 Newton-Metri intre 1.600 - 4.000 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.9 secunde, consum mixt de 7.5 litri la 100 kilometri, .
Deloc surprinzator, varianta de top este reprezentata de modelul E500, ce beneficiaza de urmatoarele caracteristici: 8 cilindri in V, 4.663 centimetri cubi, 408 cai putere intre 5.000 - 5.750 rpm si 600 Newton-Metri intre 1.600 - 4.750 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.2 secunde, respectiv consum mixt de 8.9 litri la 100 kilometri..
- Versiuni pe motorina:
Ca si pana acum, varianta de baza este reprezentata de modelul E200 CDI, servita in compania unei motorizari cu patru cilindri in linie, de 2.143 centimetri cubi, ce produce 136 cai putere intre 2.800 - 4.600 rpm si 360 Newton-Metri intre 1.600 - 2.600 rpm. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 9.5 secunde, in timp ce consumul mixt este de 4.9 litri la suta de kilometri.
Tot cu aceeasi unitate cu patru cilindri in linie, de 2.143 centimetri cubi, ne intalnim si in cazul variantelor E220 CDI, respectiv E250 CDI, valorile maxime urcand insa dupa caz fie pana la 170 cai putere intre 3.000 - 4.200 rpm si 400 Newton-Metri intre 1.400 - 2.800 rpm, fie pana la 204 cai putere la 3.800 rpm si 500 Newton-Metri intre 1.600 - 1.800 rpm. De asemenea, tot dupa caz, acceleratia de la 0 la 100 km/h scade fie pana la 8.4, fie pana la 7.5 secunde, in timp ce consumul mediu de carburant variaza intre 4.7 si 4.8 litri la suta de kilometri.
Deloc surprinzator, devoratorii de modele V6 nu au fost uitati nici de aceasta data, acestia avand la dispozitie urmatoarele alegeri:
- E300 Bluetec, 6 cilindri in V, 2.987 centimetri cubi, 231 cai putere la 3.800 rpm, 540 Newton-Metri intre 1.550 - 2.400 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.1 secunde, consum mixt de 5.5 litri la 100 kilometri;
- E350 Bluetec, 6 cilindri in V, 2.987 centimetri cubi, 231 cai putere la 3.800 rpm, 540 Newton-Metri intre 1.550 - 2.400 rpm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.1 secunde, consum mixt de 5.5 litri la 100 kilometri.
De asemenea, noul Mercedes E-Class este disponibil si intr-o varianta prietenoasa cu mediul, pe nume E300 BlueTEC HYBRID, care se bucura de prezenta unui tren de rulare cuprins dintr-un motor diesel de 2.143 centimetri cubi si 204 cai putere, plus motor electric de 26 cai putere si 280 Newton-Metri. Astfel, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in aproximativ 7.5 secunde, in timp ce consumul de carburant se invarte in jurul valorii de 4.1 secunde.
*Toate valorile expuse sunt valabile pentru modelele sedan echipate cu transmisia cu sapte rapoarte 7G-TRONIC PLUS si sistemul de tractiune spate. Important de specificat, cutia automata este oferita optional in cazul anumitor versiuni, in timp ce unele variante pot fi echipate si cu sistem de tractiune integrala, caz in care consumul de carburant va creste cu cateva procente. De asemenea, o crestere usoara de carburant - comparativ cu ceea ce am enumerat mai sus, este valabila si in cazul in care se opteaza pentru modelul Estate.
Una peste alta, se poate spune ca automobilul constructorului din Stuttgart se bucura de o eficienta crescuta, servita in compania unor performante de netrecut cu vederea, dar si a unui design exterior mai sportiv ca niciodata. Trecem in revista si departamentul tehnologic greu de egalat de concurenta, iar noul Mercedes E-Class nu mai are nici un fel de scuze in cazul in care nu reuseste nici de-aceasta data sa se impuna. Referitor la tine, cel care ne citesti acum, care este verdictul tau: LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Hyundai Santa Fe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 250 Lei
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
-
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 180 Lei
Suport maner 820028464 renault megane 2 [2002 - 2006] 72 Lei
Planetara dreapta - fata renault master ii 2.5 dci 84 kw 114cp... 300 Lei
-
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
Actuator / servomotor / motoras grila activa volvo xc40 2018... 250 Lei
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
-
Balast xenon magneti marelli bmw seria 3 e46 1997-2006... 1090 Lei
Trusa roata rezerva cric suport cheie 997504622r renault... 400 Lei
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
Far xenon audi a4 b6 - dr 8e0941004p / 8e0941030t / complet... 350 €
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
Radar senzor acc distronic audi a6 / a7 4k rs6 rs7 2019 2020... 1750 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
-
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Vw golf diesel 2000 1000 €
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €


