LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8
Introdusa pe piata in urma cu mai bine de jumatate de deceniu, actuala generatie a supercarului Audi R8 a fost trecuta recent de constructorul din Ingolstadt printr-un binemeritat facelift. Si desi modificarile operate de specialistii germani nu sunt dintre cele mai radicale, acestea sunt mai mult decat binevenite. Cel putin pana la proba contrarie.
Distribuie pe Facebook
Urmand a-si face aparitia in cadrul Salonului Auto de la Paris, eveniment organizat in perioada 29 septembrie - 14 octombrie 2012, noua versiune a modelului Audi R8 pune accentul pe modificarile de ordin tehnic, principala imbunatatire fiind reprezentata de aparitia unui transmisii cu sapte trepte si dublu-ambreiaj. Drept urmare, cu toate ca gama de motorizari nu a suferit nici un fel de schimbare majora, ultimul Audi R8 este atat mai performant, cat si mai eficient comparativ cu varianta initiala a supercarului din Ingolstadt.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8

Sa trecem insa direct la cifre. Reprezentand in continuare versiunea de baza, modelul Audi R8 V8 ascunde un propulsor cu opt cilindri in V si o capacitate de 4.163 centimetri cubi, numai bun pentru a pune la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 430 cai putere si 430 Newton-Metri. Performantele difera in functie de varianta de caroserie si tipul cutiei de viteze, cele mai impresionante valori fiind reusite de modelul Coupe inzestrat cu transmisia S tronic: 4.3 secunde pentru acceleratia de la 0 la 100 km/h, 300 kilometri pe ora pentru viteza maxima si, nu in ultimul rand, 12.4 litri pentru consumul de carburant la 100 kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8

Atunci cand se opteaza pentru cutia manuala cu sase rapoarte, primii 100 km/h vin dupa 4.6 secunde, in timp ce viteza maxima urca pana la 302 km/h. In functie de transmisie, versiunea V8 Spyder reuseste sa accelereze de la 0 la 100 km/h fie in 4.5, fie in 4.8 secunde, ca mai apoi sa-si continue incursiunea pana la pragul celor 300 kilometri pe ora.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8

Pentru cei care doresc un strop in plus de performanta, noul Audi R8 poate fi comandat si intr-o varianta V10 de 5.2 litri, livrata in compania a circa 525 cai putere si 530 Newton-Metri. Echipat cu inteligenta cutie S tronic, modelul cu acoperis fix promite o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 3.6 secunde, o viteza maxima de 314 km/h si un consum de carburant de 13.1 litri la 100 de kilometri. Aparitia transmisiei manuale in peisaj contribuie atat la urcarea valorii necesare acceleratiei de la 0 la 100 km/h (pana la 3.9 secunde), cat si la urcarea numarului aflat in stransa legatura cu viteza maxima (pana la 316 km/h).

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8

Pentru amatorii de senzatii tari in aer liber, trebuie precizat ca varianta fara de acoperis este propulsata pana la prima suta de kilometri pe ora, in functie de tipul cutiei de viteze, fie in 3.8, fie in 4.1 secunde. Indiferent de transmisie, viteza maxima depaseste 310 km/h.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8

Spre deosebire de versiunea initiala, varianta de top a supercarului din Ingolstadt este reprezentata acum de modelul Audi R8 V10 plus, ce vine la pachet impreuna cu un propulsor V10 de 5.2 litri, capabil sa produca nu mai putin de 550 cai putere si 540 Newton-Metri. Disponibil exclusiv sub forma de Coupe, noul Audi R8 V10 plus gazduieste pe lista cu specificatii tehnice picanterii precum acceleratie de la 0 la 100 km/h in 3.5 secunde, viteza maxima de 317 km/h si consum de carburant de 12.9 litri la 100 km/h.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8

Asta cand este echipat cu transmisia S tronic. Nu de alta, dar atunci cand se bucura de prezenta cutiei manuale, supercarul din Ingolstadt beneficiaza de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 3.8 secunde, de o viteza maxima de 319 km/h si, nu in ultimul rand, de un consum de carburant de 14.9 litri la 100 km/h.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8

Cat atat despre aspectele tehnice. Referitor la departamentul estetic, noul Audi R8 nu se deosebeste de modelul initial decat prin doua-trei detalii noi - literal vorbind. Mai exact, versiunea cu facelift a supercarului din Ingolstadt iese in evidenta in special prin blocurile optice revizuite si inzestrate cu tehnologia LED. De asemenea, de o oarecare restilizare a avut parte si grila frontala de tip single frame, o alta "imbunatatire" fiind reprezentata de cele doua tips-uri ovale ce pun capat sistemului de evacuare - mai exact, de faptul ca acest detaliu estetic este prezent acum atat pe modelele V8, cat si pe cele V10.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8 LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8

In ceea ce priveste interiorul, modificarile operate aici sunt aproape insesizabile si constau in mare parte in aparitia unor noi optiuni - de exemplu, viitorii cumparatori au acum oportunitatea de a opta (si) pentru un cockpit accesorizat cu piele cusuta in forma de carouri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi R8

Asadar, acestea fiind spuse, a sosit momentul concluziei finale: Poate ca modificarile de ordin estetic nu sunt dintre cele mai numeroase, mai radicale sau chiar reusite (depinde din ce unghi privesti), insa imbunatatirile de ordin tehnic sunt mai mult decat binevenite. Totusi, chiar si cu o transmisie performanta, cu sapte trepte si dublu-ambreiaj, proaspat aparuta in peisaj, modelul Audi R8 incepe sa-si arate varsta si limitele. Iar cum cu un facelift nu se face primavara, constructorul din Ingolstadt ar trebui sa inceapa dezvoltarea si testarea urmatoarei generatii a supercarului sau. Pana atunci insa, ramane sa supunem la dezbatere ceea ce compania germana tocmai ne-a oferit: noul Audi R8 facelift:

Sondaj

Noul Audi R8 - LIKE ori DISLIKE?



In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Renault Clio. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (33) Poze Audi R8 Facelift - Galerie Foto
mai multe