LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio

Prezentata oficial in 2005, incoronata Car of the Year un an mai tarziu si construita pana in prezent in aproximativ trei milioane de unitati, cea de-a treia generatie a popularului Renault Clio a fost trimisa in istorie pentru a-i face loc unui nou model. Un model pe care urmeaza sa-l dezbatem chiar astazi in detaliu.
Distribuie pe Facebook

Inainte insa de a vedea cum sta treaba cu cea de-a patra generatie a modelului Renault Clio, iata cateva dintre momentele cheie regasite in cariera automobilului francez de oras:

Disponibil pentru prima oara la vanzare in 1990, Renault Clio isi adjudeca titlul Car of the Year doar un an mai tarziu, in 1991. In perioada 1991 - 1993, clientii automobilului francez au la dispozitie versiunile speciale Clio Williams si Clio Baccara, pentru ca in 1998 sa-si faca aparitia cea de-a doua generatie a modelului Renault Clio II - care, fie vorba intre noi, se intampla sa fie si primul automobil din segmentul sau care obtine patru stele la testele de siguranta EuroNCAP.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio

Doi ani mai tarziu, in 2000, Clio Renault Sport si Clio V6 cauzeaza o adevarata furtuna in lumea hot-hatch-urilor, in timp ce generatia cu numarul trei a modelului francez de oras vede lumina zilei in 2005. Noul Renault Clio III imbunatateste peformanta predecesorului sau si devine primul automobil de clasa B care inregistreaza cinci stele la testele de siguranta EuroNCAP. De asemenea, acesta reuseste sa-si adjudece in 2006 si titlul Car of the Year.

Tot Renault Clio III este si primul automobil din segmentul sau care poate fi echipat cu un propulsor pe benzina, de 1.2 litri, supraalimentat cu ajutorul unei turbine (2007). In anul 2008, Renault Clio devine disponibil pentru prima oara intr-o versiune Estate, in timp ce doi ani mai tarziu, in 2010, acelasi Renault Clio celebreaza cea de-a 20-a sa aniversare si depaseste pragul de 11 milioane de unitati comercializate.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio

Ca un scurt rezumat la tot ceea ce am mentionat mai sus, modelul Renault Clio este unul dintre cele mai populare si mai de succes automobile din intreaga istorie auto. Drept urmare, noua generatie a autovehiculului din Hexagon are nevoie de numeroase caracteristici speciale pentru a se bucura de acelasi succes rasunator ca si predecesorii sai.

Caracteristici speciale care-si fac "simtita" prezenta inca de la exterior, departament in cadrul caruia atractiile principale sunt reprezentate de aspectul senzual si emotional, scos in evidenta de blocurile optice frontale de dimensiuni mai mult decat generoase si de grila radiatorului inspirata de concept-car-ul DeZir. De asemenea, de un suflu nou beneficiaza si partea din spate a hatchback-ului francez, ce se remarca in special datorita manerelor usilor integrate in linia geamurilor laterale, respectiv datorita stopurilor ce se intind de-a lungul aripilor.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio

Iar vestile bune nu se opresc aici. Designerii francezi nu au facut nici un fel de compromis nici atunci cand a venit vorba de creionarea interiorului, pasagerii urmand a fi astfel serviti cu un aer modern si futuristic. Mai mult de-atat, atat plansa de bord, cat si panourile usilor, volanul, manerele interioare ale usilor, maneta schimbatorului de viteze, conturul aeratoarelor, tapiteria sau chiar covorasele sunt personalizabile, ceea ce inseamna ca viitorii cumparatori isi vor putea crea propriul lor univers.

In ceea ce priveste partea tehnica, cea de-a patra generatie a modelului Clio este primul automobil Renault care poate fi inzestrat cu un propulsor dotat cu trei cilindri (TCe 90). Un propulsor pe benzina, de 900 centimetri cubi, cu trei cilindri si turbina, care pune la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 90 cai putere si 135 Newton-Metri. Si care are nevoie de numai 4.3 litri pentru a propulsa hatchback-ul francez pe o distanta de 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio

O alta optiune pe benzina va veni din 2013 sub forma versiunii TCe 120, ce se traduce printr-o motorizare turbo de 1.2 litri, cu patru cilindri in linie, ce produce aproximativ 120 cai putere si 190 Newton-Metri. Motorul cu pricina inca se afla in stadiul de omologare, astfel ca informatiile legate de consumul de carburant lipsesc cu desavarsire la acest moment. Totusi, daca tinem cont de faptul ca transmisia puterii catre rotile fata se va face prin intermediul unei cutii cu sase rapoarte si dublu-ambreiaj, vestile se anunta din nou a fi unele dintre cele mai bune.

Pentru cei care prefera unitatile diesel, principala noutate poarta denumirea de Energy dCi 90 si este sinonima cu un 1.5 dCi in patru cilindri, ce dezvolta circa 90 de cai putere si 220 Newton-Metri. Echipat cu tehnologia Stop&Start, plus o transmisie optimizata pentru reducerea consumului de carburant, ce se bucura de rapoarte de viteza mai lungi, noul Renault Clio Energy dCi 90 poate parcurge o distanta de 100 kilometri chiar si daca este hranit cu numai 3.2 litri de motorina.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio

Referitor la capitolul tehnologie, modelul constructorului francez se poate lauda cu prezenta unui ecran tactil de 7 inch (18 cm), al carui home page poate fi personalizat aproape in totalitate. De asemenea, nu lipseste din meniu nici sistemul de navigatie TomTom ce ofera informatii despre trafic in timp real, pachetul tehnologic fiind completat in cele din urma de sistemul Renault R-Link Store, ce permite ocupantilor download-ul a numeroase aplicatii prin intermediul computerului sau al automobilului.

Important de precizat, noul Clio ofera in premiera mondiala Radio Bluetooth dotat cu sistemul inteligent Renault Bass Reflex.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio

Mai atragatoare, mai eficienta si mai avansata ca niciodata, cea de-a patra generatie a modelului Renault Clio poate fi comandata si in Romania, la un pret de pornire de 10.200 euro, TVA inclus. Un pret cel putin corect, zicem noi.

Sondaj

Noul Renault Clio - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Aston Martin Vanquish. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (54) Poze Renault Clio - Galerie Foto
mai multe