LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS5 Coupe

Pe langa versiunea imbunatatita a modelului RS3 Sportback, care i-a furat rivalului Mercedes A45 AMG titlul de cel mai puternic hot-hatch al momentului, Audi a mai adus in cadrul Salonului Auto desfasurat la Geneva intre 9 - 19 martie si generatia cu numarul doi a coupe-ului RS5.
Asa cum precizam inclusiv la momentul respectiv, sportiva germana de clasa medie a renuntat la serviciile faimosului propulsor aspirat cu opt cilindri in V si capacitate de 4.2 litri, in locul acestuia facandu-si aparitia un motor cu numai sase pistoane, ajutat insa de doua turbine de inalta performanta.
Dezvoltata impreuna cu specialistii companiei Porsche - motiv pentru care unitatea in cauza a fost montata si pe ultimul Panamera 4S, motorizarea de 2.9 litri produce in continuare o putere maxima de 450 CP, vestile bune constand in cuplul de 600 Nm, mai mare cu 170 Nm pana acum.
Tot la capitolul noutati putem include, de asemenea, si cutia tiptronic cu opt trepte de viteza - care inlocuieste o transmisie DCT cu sapte rapoarte, livrarea valorilor anterior mentionate catre asfalt facandu-se si de-aceasta data prin intermediul celebrului sistem de tractiune integrala quattro.
Concluzia este, pe scurt, ca cea de-a doua generatie a modelului Audi RS5 Coupe dispune de tot pachetul necesar pentru ca acceleratia de la 0 de la 100 kilometri pe ora sa se realizeze in aproximativ 3.9 secunde sau, daca vrei, cu mai bine de jumatate de secunde mai repede decat anterior.
In schimb, sportiva germana de clasa medie nu aduce niciun fel de imbunatatire atunci cand vine vorba de viteza de top: aceasta este limitata in continuare la 250 km/h, limita care creste cu 30 de kilometri pe ora, pana la 280 km/h in cazul in care clientul bifeaza pachetul optional dynamic.
Mai mult de-atat, proaspat lansatul automobil de inalta performanta din Ingolstadt preia modelul predecesorului sau si prin oferirea - tot contracost, evident, unui diferential special pentru puntea spate, respectiv sistem de franare echipat cu discuri carbon-ceramice de dimensiuni generoase.
Revenind inca o data la lucrurile ce separa noul Audi RS5 Coupe de generatia anterioara, ei bine... realizam ca inca nu am apucat sa precizam nimic de plafonul realizat din fibra de carbon, de farurile echipate cu matrice de LED-uri sau ceasurile de bord afisate pe un display de 12.3 inch.
Schimband unghiul de atac si trecand de la gadget-uri la design, sportiva germana de clasa medie ne intampina cu un exterior familiar, inspirat de modelul standard si modificat cu diverse detalii pentru a-i induce privitorului senzatia de agresivitate absoluta, de performanta de top.
Vorbim, mai exact, de o parte frontala caracterizata de prize uriase de aer, de o capota bombata a motorului, dar si de elemente angulare la nivelul partii de jos a spoilerului, in timp ce profilul lateral propune extensii pentru aripi, plus jante din aliaj cu diametru de pana la 20 de inch.
Evacuarea dubla din dotarea difuzorului de aer, dar si eleronul ce continua timid linia portbagajului pun capat meniului exterior, volanul cu design in trei spite si parte inferioara plata, respectiv scaunele fata cu suport lateral marit completa lista atractiilor principale de ordin estetic.
Concluzia.
Una dintre numeroasele victime ale downsizing-ului, cea de-a doua reiteratie a coupe-ului Audi RS5 este, paradoxal sau nu, mai rapida atat decat modelul anterior, cat si comparativ cu rivalii sai directi de la BMW si Mercedes cu toate ca a dat o motorizare in opt cilindri pe un V6.
O astfel de situatie a fost posibilia in special datorita sistemului de supraalimentare cu doua turbine, sportiva germana de clasa medie datorandu-si oarecum performantele chiar si greutatii de 1.655 de kilograme, mai mica cu exact circa 60 kg in comparatie cu generatia veche.
La final, discutia privind modul in care a evoluat design-ul interior, dar si cel exterior ramane in grija clientului, la latitudinea acelorasi persoane ramanand si decizia de a opta sau sari peste optiunile anterior mentionate - insotite de altele, precum internetul de mare viteza, de exemplu.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Volkswagen Arteon. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
-
Droser balast xenon audi,vw,seat cod 8k0941597e 250 Lei
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
-
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
-
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 1 (e87) (2003 -... 506 Lei
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
-
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
-
Motor benzina 266920 1.5 benzina mercedes-benz a-class w169 2004 2000 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
-
Cauciucuri vara nexen 215/60/17 500 Lei
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Cauciucuri m+s semperit speed-grip 2 195/65/15 800 Lei
-
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Dezmembrez bmw f30 2012 sedan 2.0 d
-
Cauciucuri vara barum dot 2022 185/65/15 800 Lei
Ford focus diesel 2012 3950 €
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
-
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €


