LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS5 Coupe
Pe langa versiunea imbunatatita a modelului RS3 Sportback, care i-a furat rivalului Mercedes A45 AMG titlul de cel mai puternic hot-hatch al momentului, Audi a mai adus in cadrul Salonului Auto desfasurat la Geneva intre 9 - 19 martie si generatia cu numarul doi a coupe-ului RS5.
Asa cum precizam inclusiv la momentul respectiv, sportiva germana de clasa medie a renuntat la serviciile faimosului propulsor aspirat cu opt cilindri in V si capacitate de 4.2 litri, in locul acestuia facandu-si aparitia un motor cu numai sase pistoane, ajutat insa de doua turbine de inalta performanta.
Dezvoltata impreuna cu specialistii companiei Porsche - motiv pentru care unitatea in cauza a fost montata si pe ultimul Panamera 4S, motorizarea de 2.9 litri produce in continuare o putere maxima de 450 CP, vestile bune constand in cuplul de 600 Nm, mai mare cu 170 Nm pana acum.
Tot la capitolul noutati putem include, de asemenea, si cutia tiptronic cu opt trepte de viteza - care inlocuieste o transmisie DCT cu sapte rapoarte, livrarea valorilor anterior mentionate catre asfalt facandu-se si de-aceasta data prin intermediul celebrului sistem de tractiune integrala quattro.
Concluzia este, pe scurt, ca cea de-a doua generatie a modelului Audi RS5 Coupe dispune de tot pachetul necesar pentru ca acceleratia de la 0 de la 100 kilometri pe ora sa se realizeze in aproximativ 3.9 secunde sau, daca vrei, cu mai bine de jumatate de secunde mai repede decat anterior.
In schimb, sportiva germana de clasa medie nu aduce niciun fel de imbunatatire atunci cand vine vorba de viteza de top: aceasta este limitata in continuare la 250 km/h, limita care creste cu 30 de kilometri pe ora, pana la 280 km/h in cazul in care clientul bifeaza pachetul optional dynamic.
Mai mult de-atat, proaspat lansatul automobil de inalta performanta din Ingolstadt preia modelul predecesorului sau si prin oferirea - tot contracost, evident, unui diferential special pentru puntea spate, respectiv sistem de franare echipat cu discuri carbon-ceramice de dimensiuni generoase.
Revenind inca o data la lucrurile ce separa noul Audi RS5 Coupe de generatia anterioara, ei bine... realizam ca inca nu am apucat sa precizam nimic de plafonul realizat din fibra de carbon, de farurile echipate cu matrice de LED-uri sau ceasurile de bord afisate pe un display de 12.3 inch.
Schimband unghiul de atac si trecand de la gadget-uri la design, sportiva germana de clasa medie ne intampina cu un exterior familiar, inspirat de modelul standard si modificat cu diverse detalii pentru a-i induce privitorului senzatia de agresivitate absoluta, de performanta de top.
Vorbim, mai exact, de o parte frontala caracterizata de prize uriase de aer, de o capota bombata a motorului, dar si de elemente angulare la nivelul partii de jos a spoilerului, in timp ce profilul lateral propune extensii pentru aripi, plus jante din aliaj cu diametru de pana la 20 de inch.
Evacuarea dubla din dotarea difuzorului de aer, dar si eleronul ce continua timid linia portbagajului pun capat meniului exterior, volanul cu design in trei spite si parte inferioara plata, respectiv scaunele fata cu suport lateral marit completa lista atractiilor principale de ordin estetic.
Concluzia.
Una dintre numeroasele victime ale downsizing-ului, cea de-a doua reiteratie a coupe-ului Audi RS5 este, paradoxal sau nu, mai rapida atat decat modelul anterior, cat si comparativ cu rivalii sai directi de la BMW si Mercedes cu toate ca a dat o motorizare in opt cilindri pe un V6.
O astfel de situatie a fost posibilia in special datorita sistemului de supraalimentare cu doua turbine, sportiva germana de clasa medie datorandu-si oarecum performantele chiar si greutatii de 1.655 de kilograme, mai mica cu exact circa 60 kg in comparatie cu generatia veche.
La final, discutia privind modul in care a evoluat design-ul interior, dar si cel exterior ramane in grija clientului, la latitudinea acelorasi persoane ramanand si decizia de a opta sau sari peste optiunile anterior mentionate - insotite de altele, precum internetul de mare viteza, de exemplu.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Volkswagen Arteon. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Renault megane 16v 2006 2000 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €