LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Arteon

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Arteon
Editia cu numarul 87 a Salonului Auto International de la Geneva a dat lumii cel mai incitant Volkswagen din ultima perioada de timp. Analiza noului Arteon, caci el reprezinta subiectul principal al acestui material, in randurile care urmeaza.

La inceputul lunii noiembrie a anului trecut, Volkswagen prezenta in fata intregii planete versiunea imbunatatita a actualului Golf. Datorita noutatilor propuse, facelift-ul aplicat generatiei cu numarul sapte a modelului german de clasa compacta reusea sa starneasca interesul tuturor, atat industriei auto, cat si publicului larg.

Volkswagen Golf Facelift - Poze reale

Volkswagen Golf Facelift - Poze reale

Vestile bune includeau, insa nu se rezumau neaparat la instrumentele de bord digitale, afisate prin intermediul unui display cu diagonala de 12.3 inch si rezolutie de 1.440 x 540 pixeli preluat de la ultimul Passat. Nu de alta, dar din meniu nu lipseau nici sistemul de infotainment controlabil prin intermediul gesturilor sau al comenzilor vocale.

Apoi erau pilotul automat adaptiv, franarea autonoma de urgenta ori asistentul pentru avertizarea parasarii benzii de rulare, respectiv existenta unui obiect in unghiul mort. Tehnologiilor proaspat aparute in peisaj li se alaturau promisiunea completarii gamei de motorizari cu o unitate 1.5 TSI Evo de (pana la) 150 de cai putere.

Patru luni mai tarziu de la debutul oficial al modelului Golf Facelift, cu speranta ca am reusit sa asimilam toata calitatile compactei sale, Volkswagen anunta un nou automobil capabil sa dea mari batai de cap competitiei. Vorbim, bineinteles, despre proaspat lansatul Arteon, dezvaluit in premiera mondiala cu ocazia evenimentului Geneva International Motor Show 2017.

Volkswagen Arteon - Poze reale

Volkswagen Arteon - Poze reale

Dupa cum precizam si la acel moment, urmasul faimosului coupe in patru usi de origine germana opteaza pentru o silueta tipica unui fastback cu cinci portiere, a la Audi A5 Sportback, iar sursa principala de inspiratie la nivel estetic o reprezinta conceptul Sport Coupe GTE. Cu mentiunea ca cele doua modele impart surprinzator de multe detalii.

Inclusiv modul in care blocurile optice frontale au fost integrate in design-ul grilei supradimensionate a radiatorului. Sau capota bombata a motorului, anumite elemente de la nivelul profilului lateral, dar si evacuarea dubla ale carei tips-uri cromate fac parte din componenta spoilerului spate ori... instrumentele de bord digitale din spatele volanului.

Si daca tot am ajuns in dreptul interiorului, mult ravnitul Active Info Display nu este singurul gadget cu care noul Volkswagen Arteon va fura privirile tuturor. Ba dimpotriva: asemeni versiunii imbunatatite a modelului Golf, si inlocuitorul vechiului CC adopta un ecran tactil de pana la 9.2 inch pentru sistemul de infotainment, cu functii controlabile prin intermediul gesturilor.

Volkswagen Arteon - Poze reale

Volkswagen Arteon - Poze reale

Tot la capitolul picanterii interioare trecem in revista si scaunele cu masaj, volanul incalzit, climatizarea automata cu reglare a temperaturii pe trei zone sau tapiteria din piele Nappa. Plus pilotul automat adaptiv, franarea autonoma de urgenta ori asistentul pentru avertizarea parasarii benzii de rulare, respectiv existenta unui obiect in unghiul mort.

Referitor la partea tehnica a noului Volkswagen Arteon, inlocuitorul vechiului CC merge pe urmele actualului Passat si anunta inca de la bun inceput adoptarea platformei modulare MQB. Intre cele doua modele exista insa diferente majore la nivel de dimensiuni, proaspat lansatul fastback in cinci portiere fiind mai generos atat la nivel de lungime, cat si de ampatament.

Mai multe asemanari intre automobilele anterior mentionate exista si din punctul de vedere al motorizarilor disponibile. Intr-o alta ordine de idei, si in cazul de fata clientii vor avea la dispozitie diverse unitati turbo pe benzina si motorina, cu puteri maxime de pana la 280 CP, insotite (sau nu) de cutii automate cu dublu ambreiaj si sisteme de tractiune integrala.

Volkswagen Arteon - Poze reale

Volkswagen Arteon - Poze reale

Ce-i drept, meniul initial cuprinde numai doua optiuni, primii clienti ai noului Arteon avand de bifat doar un benzinar turbo de doi litri si 280 de cai putere sau un bi-turbodiesel de 1.968 de centimetri cubi, cu 240 de cai putere sub capota. In ambele cazuri, transmisia DSG cu sapte rapoarte si tehnologia 4x4 se regasesc pe lista dotarilor standard.

Ulterior, urmasul modelului (Passat) CC va primi si mult anticipatul 1.5 TSI Evo de 150 de cai putere, dar si familiarul 2.0 TSI cu 190 de cai putere sub capota. Pentru fanii TDI-urilor, tolba cu bunatati va fi completata in lunile urmatoare cu ajutorul unui 2.0 single-turbo care dezvolta, in functie de alegerea finala a clientului, fie 150, fie 190 de cai putere.

La final, daca vine vorba de concluzii, putem spune fara sa exageram deloc ca ultimul membru al gamei Volkswagen a reusit sa ne intreaca toate asteptarile. Design-ul aproape identic cu cel al conceptului Sport Coupe, interiorul intesat cu tehnologii de ultima ora, dar si gama de motorizari cu pana la 280 CP transforma acest model intr-o ofera greu de refuzat.

Volkswagen Arteon - Poze reale

Volkswagen Arteon - Poze reale

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noua Kia Picanto. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 15 Martie 2017