LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS6 Avant

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS6 Avant
Dupa o absenta de aproximativ doi ani, timp in care rivalul Mercedes E63 AMG Estate si-a facut de cap de unul singur, modelul Audi RS6 Avant se pregateste sa ia din nou cu asalt segmentul break-urilor de inalta performanta. Mai putin puternic ca ultima oara, insa mai rapid ca oricand.
Distribuie pe Facebook

Un motor mai mic, mai putina putere, dar mai multa performanta. Acestea sunt cele trei caracteristici definitorii ale recent lansatului Audi RS6 Avant C7.

Asa cum am precizat si la momentul lansarii, noul Audi RS6 Avant se bucura de prezenta unui propulsor cu numai opt cilindri in V si o capacitate cilindrica de doar patru litri - cu pana la doi cilindri, respectiv un litru mai putin decat precedesorul sau, care se putea lauda cu serviciile unei motorizari V10 de 5.0 litri. De asemenea, tot comparativ cu modelul pe care il inlocuieste, ultima generatie a super-Avant-ului din Ingolstadt a scapat si de 20 CP, puterea maxima urcand de-aceasta data numai pana la pragul celor 560 de cai.

Audi RS6 Avant

Si totusi, desi echipat cu un motor mai mic, respectiv mai putin puternic, noul Audi RS6 Avant este mai performant ca oricand. Astfel, pe langa cei 560 CP, viitorii cumparatori vor mai primi si un cuplu maxim de 700 Newton-Metri (+50 Nm comparativ cu vechiul model), dar si o transmisie tiptronic cu opt rapoarte (care inlocuieste vechea unitate tiptronic cu numai sase trepte), acceleratia de la 0 la 100 km/h realizandu-se astfel in doar 3.9 secunde! Mai mult de-atat, in functie de optiunile bifate, ultima generatie a super-Avant-ului din Ingolstadt poate fi capabila si de o viteza maxima de aproximativ 305 kilometri pe ora.

Audi RS6 Avant - Galerie Foto

Aducand din nou in discutie vechiul model, cea mai importanta imbunatatire se regaseste la nivelul acceleratiei, primii 100 kilometri pe ora venind acum cu pana la 0.6 secunde mai rapid. Secretul succesului? Pe langa modificarile aduse la nivelul propulsiei, respectiv trenului de rulare, ultimul Audi RS6 Avant beneficiaza si de o caroserie realizata partial din aluminiu, rezultatul fiind o scadere a greutatii cu pana la 100 de kilograme comparativ cu modelul C6. Astfel, pe langa plusul de performanta s-a obtinut si o doza extra de eficienta, consumul de carburant coborand cu circa 40 de procente, pana la o valoare de 9.8 litri la 100 de kilometri.

Audi RS6 Avant - Galerie Foto

Alte picanterii tehnice ce insotesc cea mai noua generatie a modelului Audi RS6 Avant includ sistem de tractiune integrala quattro cu functie 'torque vectoring' si diferential central autoblocabil, sistem de franare de inalta performanta echipat cu discuri ventilate de 390 milimetri, respectiv suspensie sport pneumatica, capabila sa coboare garda la sol si cu pana la 20 de milimetri, atunci cand este cazul. De asemenea, cei care vor un maximum de performanta au la dispozitie si un sistem de franare dotat cu discuri carbon-ceramice de 420 milimetri, suspensie sport plus cu Dynamic Ride Control (DRC) sau diferential pentru puntea spate.

Audi RS6 Avant

Mai impunator ca oricand, noul Audi RS6 Avant se remarca inca de la prima aparitie printr-o agresivitate desavarsita, scoasa in evidenta de prizele uriase de aer, dar si de logo-ul quattro de dimensiuni generoase, aplicat la nivelul grilei frontale.

Indiferent ca vorbim de prima sau a doua sa generatie, modelul Audi RS6 Avant a fost intotdeuna criticat pentru lipsa sa de agresivitate vizuala. Constructorul german a tinut in cele din urma cont si de parerile venite din exterior, iar cea mai noua versiune a popularului super-Avant din Ingolstadt a primit un aspect exterior pe masura performantelor. Un aspect exterior caracterizat prin prize uriase de aer sculptate la nivelul spoilerului fata, prin nelipsita grila frontala de dimensiuni mai mult decat generoase, dar si prin difuzorul remarcabil atasat spoilerului spate, respectiv eleronul dramatic stilizat, ce continua linia plafonului.

Audi RS6 Avant

De asemenea, probabil pentru prima oara in istoria sa, modelul Audi RS6 Avant se bucura si de prezenta logo-ului quattro inscriptionat cu litere uriase la nivelul spoilerului fata, in timp ce lista cu bunatati vizuale va continua cu jantele pe 20 inci, tips-urile ovale ale evacuarii duble, dar si cu interiorul inzestrat cu volan in trei spite, scaune fata / spate sport, plus insertii de fibra de carbon.

Audi RS6 Avant - Galerie Foto

Concluzia?

In ciuda down-sizing-ului regasit sub capota, noul Audi RS6 Avant ofera un nivel de performanta neatins pana acum de predecesorii sai, cu un mare plus intalnindu-ne si la nivel vizual - si asta desi combinatia de rosu si argintiu regasita la exemplarul din primele fotografii oficiale nu este chiar cea mai reusita (spre deosebire de exemplarul finisat in gri).

Audi RS6 Avant

Altfel spus, ultima generatie a super-Avant-ului din Ingolstadt se poate lauda ca fiind unul dintre cele mai complete break-uri din intreaga istorie a omenirii. Si ar fi meritat chiar primul loc in cazul in care cineva ar fi intocmit un astfel de clasament insa, intre timp, germanii de la Mercedes au venit cu un raspuns pe masura - modelul E63 AMG S-Model, ce beneficiaza de un potent V8 biturbo de 5.5 litri, ce promite sa livreze tuturor celor patru roti nu mai putin de 585 cai putere si 800 Newton-Metri.

Audi RS6 Avant

Care dintre cele doua impresionante creatii germane se va impune la final, ramane de vazut. Pana atunci insa, avem de dat un vot: Noul Audi RS6 Avant - LIKE ori DISLIKE?

Sondaj

Noul Audi RS6 Avant - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noua Skoda Octavia. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (16) Poze Audi RS6 Avant
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 5 Februarie 2013