LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M5

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M5
Cu un design impunator, capabil sa se remarce inca de la prima aparitie, cu un motor V8 twin-turbo de 4.4 litri, ce produce nu mai putin de 560 cai putere, si, nu in ultimul rand, cu un pret de pornire de 107.000 euro - valabil pentru piata din Romania, noul BMW M5 nu poate fi considerata intocmai o aparitie banala, de care sa te plictisesti intr-o buna zi. Dar este oare indeajuns de 'bine pus la punct' pentru a da uitarii vechea generatie?
Distribuie pe Facebook

Un automobil trecut prin mainile specialistilor diviziei M se bucura de trei caracteristici unice - un exterior inzestrat cu linii si forme extrem de agresive, un interior ce se bucura de numeroase componente specifice sportivitatii si, nu in ultimul rand, un tren de rulare dezvoltat special pentru a livra un maximum de performanta. Si, asa cum probabil ai observat deja, ultima generatie a modelului BMW M5 are putin (mai mult) din fiecare. Dar poate scoate E60-ul din inimile fanilor marcii bavareze?

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M5

Sa o luam insa cu inceputul. Comparativ cu versiunea standard, noul BMW M5 impresioneaza inca de la prima aparitie, multumita unui kit aerodinamic extrem de agresiv. Mai exact, partea frontala se bucura acum de prezenta unui nou spoiler, al carui design poate fi admirat si pe fratele-mai-mic M3. In partea din spate, ultima generatie a modelului german de performanta se lauda cu un spoiler redesenat, plus difuzor de aer inclus. Tot aici, regasim si sistemul de evacuare cu patru tobe de esapament, respectiv eleronul integrat in linia portbagajului.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M5

Privita din lateral, impresionanta creatie bavareza atrage privirile celor din jur atat prin pragurile laterale restilizate, cat si prin extensiile uriase pentru aripi. Si, fiindca tot suntem la capitolul aripi, tinem sa precizam ca cele din fata se lauda in continuare cu un set de prize de aer, incadrate de aceasta data de insertii de crom. Pe scurt, noul BMW M5 nu rateaza sa iasa in evidenta cu fiecare ocazie pe care o are, insa nu se poate lauda chiar cu aceeasi agresivitate precum predecesorul sau. Sa fie acesta un lucru bun sau rau? Sa avem de-a face cu un sleeper perfect, un lup in blana de oaie? Doar tu decizi.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M5

Din pacate, aceeasi tendinta de domesticire a salbaticului sedan se regaseste si la interior, acolo unde modelul bavarez de performanta adopta un cockpit ce inclina balanta mai mult spre lux decat sportivitate. Intr-o alta ordine de idei, nu ne deranjeaza insertiile de piele prezente de-a lungul intregului interior, insa scaunele par sa-si fi pierdut din farmec din cauza senzatiei de fotoliu pe care ne-o ofera.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M5

La fel ca majoritatea noilor automobile ce poarta logo-ul BMW, si ultima generatie a sedanului M5 se bucura de o consola centrala orientata catre sofer, in varful careia troneaza un ecran de dimensiuni mai mult decat generoase. De asemenea, comparativ cu modelul precedent, putem observa si o repozitionare a joystick-ului ce opereaza sistemul iDrive. Asa cum era de asteptat, din meniu nu lipsesc nici elementele caracteristice, precum volanul sport in trei spite - a carei piele este cusuta cu ata rosie, respectiv albastra, accentele de aluminiu (un aluminiu cu textura de aceasta data) sau logo-urile M.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M5

Chiar daca nu se bucura de aceeasi agresivitate / sportivitate precum cea a modelului pe care il inlocuieste, noul BMW M5 recupereaza prin plusul de putere de aproximativ 10 procente. Cu toate acestea, sedanul bavarez de performanta nu scapa de critici nici de aceasta data. Principala nemultumire? Motorul. Da, ai auzit bine! Motorul.

Spre deosebire de vechea generatie - care utilizeaza un propulsor aspirat in zece cilindri, capabil sa atinga un impresionant 8.250 rpm, noul model adopta strategia de downsizing tot mai prezenta in ultima perioada si ascunde sub capota un V8 twin-turbo de 4.4 litri. Acelasi V8 twin-turbo de 4.4 litri prezent si pe modelul 550i dar care, odata ajuns pe mana inginerilor M, este dezlantuit intr-un mod extrem de brutal.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M5

Mai exact, nu mai putin de 560 cai putere si 680 Nm sunt transmisi exclusiv rotilor spate, schimbarea vitezei facandu-se prin intermediul padelelor aflate in spatele volanului. Din nefericire, conform celor de la BMW, noul M5 nu va mai fi disponibil si cu o cutie manuala in sase trepte, viitorii clientii fiind nevoiti sa se multumeasca doar cu transmisia DCT cu sapte trepte si dublu ambreiaj.

Cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h ce se realizeaza in 4.4 secunde, principala atractie a impresionantului model bavarez este reprezentata, fara nici o urma de indoiala, de fisa 'gravata' cu datele tehnice. Drept urmare, continuam cu capitolul 'performante' si trecem in revista si cele 13 secunde necesare acceleratiei de la 0 la 200 km/h, respectiv viteza maxima limitata la 250 km/h sau 305 km/h atunci cand se opteaza pentru o anumita dotare optionala.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M5

Poate ca BMW-ul M5 a impresionat dintotdeauna prin caracteristici precum manevrabilitate si echilibru, insa ultima generatie se bazeaza (si) pe ajutorul divin al puterii. Cu toate acestea, acest mic detaliu nu ar trebui sa ne mire mai deloc, daca tinem cont ca noul model cantareste cu cateva zeci de kilograme mai mult decat predecesorul sau.

Concluzia finala iti apartine. Cu toate acestea, tinem sa-ti reamintim cateva lucruri extrem de importante.

- Noul F10 nu este doar cea mai puternica si mai rapida generatie din istoria modelului BMW M5, ci este si prima care adopta un motor supraalimentat cu doua turbine.

- Cu noul M5, bavarezii de la BMW incearca nu doar sa cucereasca noi fronturi, ci sa atraga si noi clienti - fie vorba intre noi, nu toti iubesc la nebunie de agresivitatea E60-lui.

- Si, nu in ultimul rand, un motor twin-turbo inseamna mai mult cuplu. Iar mai mult cuplu inseamna mai multe pneuri distruse. Iar mai multe pneuri distruse inseamna, bineinteles, mai multa distractie. Exact ca in filmul de mai jos.

Noul BMW M5 se dezlantuie!


Sondaj

Noul BMW M5 - LIKE ori DISLIKE?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (173) Poze Noul BMW M5 - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 1 Noiembrie 2011