LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M6

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M6
In urma cu aproximativ doua decenii si jumatate, inginerii diviziei BMW M GmbH dezvaluiau in fata intregii planete primul M6 construit vreodata. Reteta aplicata era extrem de simpla: constructorul bavarez lua un exemplar al fantasticului sau grand tourer si il inzestra cu tot felul de bunatati. Bunatati care, in cele din urma, aveau sa afecteze - in cel mai pozitiv mod, performantele coupe-ului din Munchen.
Distribuie pe Facebook
Din fericire pentru noi, dar si pentru fanii modelelor super-sport de pe intreg mapamondul, aceasta traditie este continuata si in zilele noastre, bavarezii de la BMW sosind chiar weekendul trecut cu ultima generatie a deja-legendarului M6. Disponibil atat intr-o versiune Coupe, cat si intr-o varianta Convertible, noul automobil al constructorului din Munchen pune accentul in special pe performanta, insa nu lasa la voia intamplarii nici celelalte aspecte, precum designul sau rafinamentul emanat.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M6

Design Exterior / Interior:

Desi a starnit numeroase controverse cu liniile si formele sale extrem de elegante, ultima generatie a modelului BMW Seria 6 poate fi considerat un adevarat succes. Ba chiar mai mult de atat, indraznim sa afirmam ca noul F12 reuseste sa trezeasca aceleasi emotii precum o facea E24-ul cu multi ani in urma.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M6

Drept urmare, plecand de la acest aspect, era aproape imposibil ca bavarezii de la BMW sa dea gres cu versiunea de inalta performanta M6. Ba chiar mai mult de atat, odata ce-am aruncat o privire asupra primelor fotografii oficiale, am fost tentati sa sustinem cu tarie ca ultimul BMW M6 arata chiar mai bine dacat ne-am fi asteptat initial. Si asta probabil pentru ca pachetul aerodinamic se bucura de linii mult mai dramatice decat cele prezente, de exemplu, in cazul recent-lansatului M5 F10. De asemenea, cu o forma capabila sa ne taie rasuflarea se lauda si plafonul variantei coupe, realizat integral din fibra de carbon.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M6

Daca vine vorba de slabiciuni, la acest capitol am putea specifica jantele ce echipeaza automobilul din fotografiile de presa. Din fericire, datorita marimii si simplitatii acestora, observam cu mare usurinta sistemul de franare, care-acum este disponibil si intr-o versiune echipata cu discuri carbon-ceramice.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M6

In ceea ce priveste interiorul, ultima generatie a modelului BMW M6 pune mai intai de toate accentul pe lux. Intr-o alta ordine de idei, asta inseamna ca cel mai nou automobil de performanta din Munchen este pregatit sa-si serveasca viitorii pasageri cu un cockpit imbracat in totalitate in piele, cu un sistem inteligent de Infotainment ce afiseaza toate informatiile pe un monitor de 10.2 inci si, nu in ultimul rand, cu un sistem audio de inalta fidelitate ce poarta semnatura danezilor de la Bang & Olufsen.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M6

Spre deosebire insa de un Seria 6 bine dotat, mult-anticipatul BMW M6 F12/F13 aduce cu sine numeroase elemente concepute pentru a livra o doza maxima de sportivitate - iar aici ne referim in special la scaunele fata atent-sculptate, la volanul sport cu design in trei spite (care, subiectivi fiind, il incadram la minusuri), la insertiile de carbon omniprezente si, bineinteles, la vitezometrul gradat pana la 330 kilometri pe ora.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M6

Informatii tehnice:

Din punct de vedere tehnic, ultima generatie a coupe-ului / cabriolet-ului bavarez de performanta nu mai reprezinta nici un secret pentru nimeni. Sub capota, indelung-aclamatul V10 de cinci litri si 507 cai putere a fost inlocuit cu o unitate twin-turbo in opt cilindri, de 4.4 litri, ce dezvolta undeva in jurul a 560 cai putere si 680 Newton-Metri. Important de specificat, intreg cuplul este disponibil inca de la 1.500 rotatii per minut.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M6

La fel ca si in cazul noului BMW M5, transmisia puterii catre rotile spate se face prin intermediul cutiei M-DCT cu dublu ambreiaj si sapte trepte. Drept urmare, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 4.2 secunde, in timp ce bariera celor 200 km/h este spulberata dupa 12.6 secunde (pentru versiunea Convertible se adauga un plus de 0.1, respectiv 0.5 secunde). Ca de fiecare data, viteza maxima este limitata la 250 km/h, aceasta urcand insa pana la 305 km/h atunci cand se opteaza pentru asa-zisul M Driver's Package.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M6

Daca ar mai fi vreun detaliu de precizat despre ultima generatie a modelului BMW M6, acela ar avea cu siguranta legatura cu data si locul debutului. Da, noul BMW M6 va fi prezentat in versiunea Coupe in primavara acestui an, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Referitor la varianta Convertible, aceasta va debuta o luna mai tarziu, in aprilie, la New York International Auto Show 2012.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW M6

Preturile nu au fost momentan anuntate, insa tindem sa credem ca ultima creatie a constructorului bavarez isi merita pe deplin fiecare banut. Sau cel putin aceasta este parerea noastra. Acum o asteptam si pe a ta.

Sondaj

Noul BMW M6 - LIKE ori DISLIKE?

PS: In cazul in care doresti sa afli absolut toate detaliile cu privire la noul BMW M6, atunci iti sugeram sa arunci o privire asupra comunicatului oficial. Acesta este disponibil la urmatoarea adresa: Eleganta intalneste performanta: noile BMW M6 Coupe si Cabriolet



In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Jeep Grand Cherokee SRT8. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (30) Poze Noul BMW M6
mai multe