LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jeep Grand Cherokee SRT8

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jeep Grand Cherokee SRT8
In ciuda faptului ca segmentul SUV-urilor de inalta performanta este dominat de automobile germane (iar ca exemple putem da modelele BMW X5 / X6 M, Mercedes ML63 AMG, respectiv Porsche Cayenne Turbo / Turbo S), americanii de la Jeep nu au renuntat la ideea de a lansa ultima generatie a deja-celebrului Grand Cherokee si intr-o versiune SRT8. Dezvaluit in urma cu aproximativ un an, noul model ofera mai multa putere, mai multa manevrabilitate si, nu in ultimul rand, mai multa agresivitate - comparativ cu predecesorul sau. Dar oare sunt indeajuns aceste caracteristici pentru a cuceri inimile clientilor europeni?
Trimite unui prieten

Ajuns intre timp la cea de-a doua generatie, modelul Jeep Grand Cherokee SRT8 poate fi incadrat cu (mare) usurinta la categoria 'aparitii inedite', automobilul constructorului de peste Ocean promovand in segmentul SUV-urilor de inalta performanta ideea de 'muscle car'. Mai exact, lucrurile stau in felul urmator: in timp ce companiile auto europene au imbratisat deopotriva ideea de 'downsizing', americanii de la Jeep nu au avut nici o problema in a mari capacitatea cilindrica (aflata deja la un nivel ridicol) a propulsorului ce se-ascunde sub capota lui Grand Cherokee SRT8.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jeep Grand Cherokee SRT8

Intr-o alta ordine de idei, cei care vor pune mana pe un exemplar al noului Jeep Grand Cherokee SRT8 se vor bucura de serviciile unui V8 de 6.4 litri, in continuare aspirat natural, ce produce undeva in jurul a 465 cai putere la 6.000 rotatii per minut si 630 Newton-Metri la 4.200 rotatii per minut. Comparativ cu modelul predecesor, ultima generatie a SUV-ului american de inalta performanta se bucura de un plus de aproximativ 45 cai putere si 61 Newton-Metri. Drept urmare, acceleratia de la 0 la 96 km/h coboara sub pragul celor cinci secunde, in timp ce viteza maxima este de 250 km/h. In plus, daca vei simti vreodata nevoia sa te 'bagi' la o 'liniuta', atunci afla ca noul Jeep Grand Cherokee SRT8 poate parcurge sfertul de mila in 13 secunde, 13 secunde si jumatate.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jeep Grand Cherokee SRT8

Important de specificat, ultima generatie a modelului american se descurca destul de bine chiar si atunci cand vine vorba de curbe, constructorul de peste Ocean anuntand ca automobilul sau este capabil de forte laterale de 0.90 g. De aceasta performanta se face vinovata suspensia dotata cu amortizoare ajustabile, ce lucreaza impreuna cu sistemul Jeep Selec-Track si Limited Slip Differential-ul electronic. In ceea ce priveste forta de oprire, aceasta este asigurata de un sistem de franare marca Brembo, ce se bucura de discuri de 15 inci si etriere cu sase pistonase (pe fata), respectiv discuri de 13.8 inci si etriere cu patru pistonase (pe spate).

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jeep Grand Cherokee SRT8

Dar noul Jeep Grand Cherokee SRT8 are si dezavantajele sale, unul dintre acestea fiind reprezentat de transmisia automata, ce beneficiaza de numai cinci rapoarte. Chiar daca americanii tin sa insiste ca avem de-a face cu o unitate performanta, ce schimba vitezele extrem de lin, suntem siguri ca o cutie cu opt rapoarte (de ce nu?) ar fi fost mult mai eficienta. In configuratia actuala, SUV-ul de inalta performanta de peste Ocean inregistreaza un consum de carburant de 19.6 (in mediul urban), respectiv 13 litri la 100 de kilometri (in mediul extra-urban).

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jeep Grand Cherokee SRT8

In afara pachetului tehnic impresionant, noul Jeep Grand Cherokee SRT8 se poate lauda si cu prezenta unui aspect musculos, ba chiar vulgar pe-alaturi. Pentru inceput, modelul american se va remarca prin capota bombata a motorului si prin LED-urile integrate orizontal la nivelul spoilerului fata, privirile curiosilor urmand mai apoi a fi cucerite de extensiile uriase pentru aripi. Extensii ce ascund jante forjate pe 20 inci.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jeep Grand Cherokee SRT8

In partea din spate, evacuarea montata pana-acum central a primit o noua pozitie, lista cu detalii estetice fiind completata de eleronul atasat plafonului si difuzorul de aer atent-sculptat. Asa cum era de asteptat, interiorul a fost proiectat in ton cu exteriorul, principalele atractii fiind reprezentate de volanul cu design in trei spite, scaunele sport si insertiile de fibra de carbon.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jeep Grand Cherokee SRT8

Ajunsi la final, putem afirma cu (mare) usurinta ca noul Jeep Grand Cherokee SRT8 este o optiune demna de luat in serios atunci cand te afli in cautarea unui SUV de inalta performanta. Si chiar daca modelul american nu se poate lauda cu aceleasi cifre sau acelasi rafinament precum germanele BMW X5 / X6 M, Mercedes ML63 AMG sau Porsche Cayenne Turbo / Turbo S, acesta are de partea sa un atu extrem de important: pretul. Concluzia insa iti apartine: Noul Jeep Grand Cherokee SRT8 - LIKE ori DISLIKE?

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jeep Grand Cherokee SRT8

Sondaj

Noul Jeep Grand Cherokee SRT8 - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW X6. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (33) Poze Jeep Grand Cherokee SRT8
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 2 Februarie 2012