LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jeep Grand Cherokee SRT8

Ajuns intre timp la cea de-a doua generatie, modelul Jeep Grand Cherokee SRT8 poate fi incadrat cu (mare) usurinta la categoria 'aparitii inedite', automobilul constructorului de peste Ocean promovand in segmentul SUV-urilor de inalta performanta ideea de 'muscle car'. Mai exact, lucrurile stau in felul urmator: in timp ce companiile auto europene au imbratisat deopotriva ideea de 'downsizing', americanii de la Jeep nu au avut nici o problema in a mari capacitatea cilindrica (aflata deja la un nivel ridicol) a propulsorului ce se-ascunde sub capota lui Grand Cherokee SRT8.
Intr-o alta ordine de idei, cei care vor pune mana pe un exemplar al noului Jeep Grand Cherokee SRT8 se vor bucura de serviciile unui V8 de 6.4 litri, in continuare aspirat natural, ce produce undeva in jurul a 465 cai putere la 6.000 rotatii per minut si 630 Newton-Metri la 4.200 rotatii per minut. Comparativ cu modelul predecesor, ultima generatie a SUV-ului american de inalta performanta se bucura de un plus de aproximativ 45 cai putere si 61 Newton-Metri. Drept urmare, acceleratia de la 0 la 96 km/h coboara sub pragul celor cinci secunde, in timp ce viteza maxima este de 250 km/h. In plus, daca vei simti vreodata nevoia sa te 'bagi' la o 'liniuta', atunci afla ca noul Jeep Grand Cherokee SRT8 poate parcurge sfertul de mila in 13 secunde, 13 secunde si jumatate.
Important de specificat, ultima generatie a modelului american se descurca destul de bine chiar si atunci cand vine vorba de curbe, constructorul de peste Ocean anuntand ca automobilul sau este capabil de forte laterale de 0.90 g. De aceasta performanta se face vinovata suspensia dotata cu amortizoare ajustabile, ce lucreaza impreuna cu sistemul Jeep Selec-Track si Limited Slip Differential-ul electronic. In ceea ce priveste forta de oprire, aceasta este asigurata de un sistem de franare marca Brembo, ce se bucura de discuri de 15 inci si etriere cu sase pistonase (pe fata), respectiv discuri de 13.8 inci si etriere cu patru pistonase (pe spate).
Dar noul Jeep Grand Cherokee SRT8 are si dezavantajele sale, unul dintre acestea fiind reprezentat de transmisia automata, ce beneficiaza de numai cinci rapoarte. Chiar daca americanii tin sa insiste ca avem de-a face cu o unitate performanta, ce schimba vitezele extrem de lin, suntem siguri ca o cutie cu opt rapoarte (de ce nu?) ar fi fost mult mai eficienta. In configuratia actuala, SUV-ul de inalta performanta de peste Ocean inregistreaza un consum de carburant de 19.6 (in mediul urban), respectiv 13 litri la 100 de kilometri (in mediul extra-urban).
In afara pachetului tehnic impresionant, noul Jeep Grand Cherokee SRT8 se poate lauda si cu prezenta unui aspect musculos, ba chiar vulgar pe-alaturi. Pentru inceput, modelul american se va remarca prin capota bombata a motorului si prin LED-urile integrate orizontal la nivelul spoilerului fata, privirile curiosilor urmand mai apoi a fi cucerite de extensiile uriase pentru aripi. Extensii ce ascund jante forjate pe 20 inci.
In partea din spate, evacuarea montata pana-acum central a primit o noua pozitie, lista cu detalii estetice fiind completata de eleronul atasat plafonului si difuzorul de aer atent-sculptat. Asa cum era de asteptat, interiorul a fost proiectat in ton cu exteriorul, principalele atractii fiind reprezentate de volanul cu design in trei spite, scaunele sport si insertiile de fibra de carbon.
Ajunsi la final, putem afirma cu (mare) usurinta ca noul Jeep Grand Cherokee SRT8 este o optiune demna de luat in serios atunci cand te afli in cautarea unui SUV de inalta performanta. Si chiar daca modelul american nu se poate lauda cu aceleasi cifre sau acelasi rafinament precum germanele BMW X5 / X6 M, Mercedes ML63 AMG sau Porsche Cayenne Turbo / Turbo S, acesta are de partea sa un atu extrem de important: pretul. Concluzia insa iti apartine: Noul Jeep Grand Cherokee SRT8 - LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW X6. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Modul aprindere bmw e28 ; 0227100025 100 Lei
Kit injectie bmw 640 cod motor n47d30b
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
-
Opel astra 1.4 2018 11800 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2950 €
Set curea transmisie cu caneluri renault laguna ii grandtour... 351 Lei
-
Mazda 3 1500 diesel euro 6d fara adblue 2016 11500 €
Jante aliaj 18" / 5x114.3 mitsubishi 1100 Lei
Difuzor 63amg gle w167 (2019+) full black design 1950 Lei
-
Radiator intercooler opel zafira a 2.0 dti ( 1998-2005 ) 250 Lei
Motor toyota rav 4 iv 2.0 d-4d zsa4, ala4 2012 2013 2014 euro... 8500 Lei
Dezmembrez ford kuga 2011 facelift 2.0 duratorq
-
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 2950 €
Mitsubishi asx di-d 2012 7950 €
-
Peugeot 208 1.2i 2012 1999 €
Dezmembrez renault megane iii bk (k95) 1.5 dci k9k cutie...
Toyota aygo x - model nou 2022 16000 €
-
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Dacia lodgy motor 1200 tce -115 cp euro 5 2013 4890 €
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
-
Dezmembrez vw jetta mk6 1.4 tsi hybrid crja 150 cai cutie dsg...
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Mercedes cls 350 cdi 2012 13490 €
-
Opel astra 1.4 2018 11800 €
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Mercedes 220 220 2008 1700 €
-
Prelungire splitter bara fata bmw seria 8 g15 coupe m-pack g16... 1000 Lei
Prelungire splitter bara fata bmw seria 8 g15 coupe m-pack g16... 1000 Lei
Volanta aprilia leonardo – leonardo st - scarabeo 125-150cc 80 Lei
-
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €


