LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 4 Coupe
In cazul in care ai urmarit cu atentie industria auto in ultima perioada de timp este aproape imposibil sa-ti fi scapat faptul ca versiunea in doua usi a modelului BMW Seria 3 - atat Coupe-ul, cat si Convertible-ul, va fi vanduta de-acum inainte sub denumirea de Seria 4. Motivele acestei redenumiri tin de departamentul de marketing al constructorului bavarez insa, fie acum vorba intre noi, nu ar trebui sa fim prea surprinsi de o astfel de decizie. Nu de alta, dar printr-un astfel de proces de "rebranduire" a trecut si versiunea in doua usi a modelului Audi A4 care, dintr-o singura varianta Cabriolet, a ajuns sa evolueze intr-o gama completa de automobile sport, pe nume Audi A5.
Revenind insa la noul BMW Seria 4, inlocuitorul legendarului Seria 3 Coupe aduce cu sine si alte modificari pe langa nume. Automobilul german a crescut, de exemplu, cu aproximativ 26 de milimetri in lungime, asta in timp ce inaltimea sa a coborat cu circa 16 milimetri, pana la pragul celor 1.362 milimetri. Mai mult de-atat, nici latimea noului sport bavarez nu a ramas aceeasi ca la predecesorul sau, cei 43 de milimetri in plus contribuind si ei decisiv - impreuna cu modificarile de mai sus, la crearea unor proportii mai dinamice ca oricand.
De asemenea, tot comparativ cu aceeasi Serie 3 Coupe, aspectul caroseriei noului BMW Seria 4 este mai agresiv ca niciodata, principalul detaliu vinovat de aceasta situatie regasindu-se in "persoana" partii frontale, care vine la pachet atat cu prize de aer proeminente, cat si cu o grila a radiatorului de dimensiuni generoase, pozitionata la un unghi de aproape 90 de grade. Oare mai trebuie sa mentionam si ca cele doua cuburi ce dau nastere grilei radiatorului sunt interconectate cu blocurile optice, exact la fel ca in cazul ultimei generatii a modelului BMW Seria 3? Asta ziceam si noi...
Un alt element distinctiv al noului BMW Seria 4 Coupe il intalnim la nivelul profilului lateral, iar acesta nu face referire nici la liniile impunatoare ale caroseriei, dar nici la formele pronuntate ale aripilor fata / spate. Nu, atunci cand privesti din lateral noul BMW Seria 4 Coupe, primul detaliu care-ti va sarea in ochi va fi acel ornament de la nivelul aripii frontale. Multi vor spune ca este un ornament de prost gust - printre care si noi, insa acel ornament are de fapt un rol mai putin estetic si mai mult functional - denumit Air Breather, el reduce rezistenta la inaintare, rezultand astfel o scadere o consumului de carburant.
In ceea ce priveste partea posterioara a automobilului bavarez, noul BMW Seria 4 Coupe se evidentiaza in special prin eleronul integrat in designul portbagajului, respectiv prin blocurile optice restilizate si inzestrate cu tehnologia LED. In rest, avem acelasi design - mai mult sau mai putin, ca la vechiul model. Referitor la aspectul interior, succesorul modelului Seria 3 Coupe se poate lauda cu aceleasi forme si elemente stilistice precum ultima generatie a Seriei 3 Sedan, ceea ce inseamna ca viitorii cumparatori vor fi alintati cu un mix de eleganta si sportivitate. Mai mult de-atat, nu trebuie trecut cu vederea nici faptul ca ampatamentul noului BMW Seria 4 Coupe este cu pana la 50 de milimetri mai lung comparativ cu al automobilului pe care il inlocuieste.
Trecand mai departe si ajungand in dreptul gamei de motorizari, aici se poate spune ca modificarile operate nu sunt la fel de impresionante precum cele regasite la nivelul designului, de exemplu. Astfel, noul BMW Seria 4 Coupe este disponibil, asemeni predecesorului sau, in compania a numeroase unitati cu patru si sase cilindri in linie, atat pe benzina, cat si motorina, insa nici una dintre acestea nu mai duce de-aceasta data lipsa supraalimentarii. Ca si atractie principala indicam versiunea 428i Coupe, pusa in miscare de un 2.0 turbo de 245 cai putere capabil sa ofere o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.9 secunde
Alte motoare disponibile inca de la lansare sunt urmatoarele:
- 435i Coupe: 3.0 turbo, de 306 cai putere si 400 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4.9 secunde, respectiv o viteza maxima limitata la 250 kilometri pe ora;
- 420d Coupe: 2.0 turbo, de 184 cai putere si 380 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.5 secunde, respectiv o viteza maxima de 240 kilometri pe ora.
Ulterior - iar aici ne referim la toamna acestui an, inlocuitorul modelului BMW Seria 3 Coupe va putea fi comandat si intr-o versiune 420i Coupe de 184 CP, respectiv intr-o varianta 430d Coupe ce beneficiaza de 258 CP si 560 Nm sau sub forma unui model BMW 435d Coupe, ce ascunde sub capota nu mai putin de 313 cai putere si 630 Newton-Metri.
Ajunsi la final, concluzia este cat se poate de clara: asa cum o sugereaza si denumirea sa, noul BMW Seria 4 Coupe este un automobil complet nou. Emana agresivitate si masculinitate indiferent de unghiul din care este privit, mai ales atunci cand se bucura de prezenta pachetului M Sport. Ofera performante mai impresionante ca oricand, versiunea 435i Coupe accelerand de la 0 la 100 km/h aproape la fel de rapid precum ultima generatie a modelului BMW M3 Coupe. De asemenea, modelul 428i Coupe pare sa reprezinte compromisul perfect, varianta cu transmisie automata in opt rapoarte promitand atat o acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 5.8 secunde, cat si un consum de carburant de doar 6.3 litri la 100 kilometri. Iar in ceea ce priveste aspectul interior, fie vorba acum intre noi, nimic nu poate surclasa noile BMW Seria 3 / Seria 4 - cel putin din punct de vedere vizual / ergonomic.
Drept urmare, fara a fi vorba de vreun fel de "fanboyism", mentionam ca noul BMW Seria 4 Coupe ni se pare automobilul perfect - atunci cand ne limitam la clasa din care face parte, bineinteles. Mai ales atunci cand este servit in aroma M Performance.
Tu ce parere ai? LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noua Mazda3. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €