LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 4 Coupe

In cazul in care ai urmarit cu atentie industria auto in ultima perioada de timp este aproape imposibil sa-ti fi scapat faptul ca versiunea in doua usi a modelului BMW Seria 3 - atat Coupe-ul, cat si Convertible-ul, va fi vanduta de-acum inainte sub denumirea de Seria 4. Motivele acestei redenumiri tin de departamentul de marketing al constructorului bavarez insa, fie acum vorba intre noi, nu ar trebui sa fim prea surprinsi de o astfel de decizie. Nu de alta, dar printr-un astfel de proces de "rebranduire" a trecut si versiunea in doua usi a modelului Audi A4 care, dintr-o singura varianta Cabriolet, a ajuns sa evolueze intr-o gama completa de automobile sport, pe nume Audi A5.
Revenind insa la noul BMW Seria 4, inlocuitorul legendarului Seria 3 Coupe aduce cu sine si alte modificari pe langa nume. Automobilul german a crescut, de exemplu, cu aproximativ 26 de milimetri in lungime, asta in timp ce inaltimea sa a coborat cu circa 16 milimetri, pana la pragul celor 1.362 milimetri. Mai mult de-atat, nici latimea noului sport bavarez nu a ramas aceeasi ca la predecesorul sau, cei 43 de milimetri in plus contribuind si ei decisiv - impreuna cu modificarile de mai sus, la crearea unor proportii mai dinamice ca oricand.
De asemenea, tot comparativ cu aceeasi Serie 3 Coupe, aspectul caroseriei noului BMW Seria 4 este mai agresiv ca niciodata, principalul detaliu vinovat de aceasta situatie regasindu-se in "persoana" partii frontale, care vine la pachet atat cu prize de aer proeminente, cat si cu o grila a radiatorului de dimensiuni generoase, pozitionata la un unghi de aproape 90 de grade. Oare mai trebuie sa mentionam si ca cele doua cuburi ce dau nastere grilei radiatorului sunt interconectate cu blocurile optice, exact la fel ca in cazul ultimei generatii a modelului BMW Seria 3? Asta ziceam si noi...
Un alt element distinctiv al noului BMW Seria 4 Coupe il intalnim la nivelul profilului lateral, iar acesta nu face referire nici la liniile impunatoare ale caroseriei, dar nici la formele pronuntate ale aripilor fata / spate. Nu, atunci cand privesti din lateral noul BMW Seria 4 Coupe, primul detaliu care-ti va sarea in ochi va fi acel ornament de la nivelul aripii frontale. Multi vor spune ca este un ornament de prost gust - printre care si noi, insa acel ornament are de fapt un rol mai putin estetic si mai mult functional - denumit Air Breather, el reduce rezistenta la inaintare, rezultand astfel o scadere o consumului de carburant.
In ceea ce priveste partea posterioara a automobilului bavarez, noul BMW Seria 4 Coupe se evidentiaza in special prin eleronul integrat in designul portbagajului, respectiv prin blocurile optice restilizate si inzestrate cu tehnologia LED. In rest, avem acelasi design - mai mult sau mai putin, ca la vechiul model. Referitor la aspectul interior, succesorul modelului Seria 3 Coupe se poate lauda cu aceleasi forme si elemente stilistice precum ultima generatie a Seriei 3 Sedan, ceea ce inseamna ca viitorii cumparatori vor fi alintati cu un mix de eleganta si sportivitate. Mai mult de-atat, nu trebuie trecut cu vederea nici faptul ca ampatamentul noului BMW Seria 4 Coupe este cu pana la 50 de milimetri mai lung comparativ cu al automobilului pe care il inlocuieste.
Trecand mai departe si ajungand in dreptul gamei de motorizari, aici se poate spune ca modificarile operate nu sunt la fel de impresionante precum cele regasite la nivelul designului, de exemplu. Astfel, noul BMW Seria 4 Coupe este disponibil, asemeni predecesorului sau, in compania a numeroase unitati cu patru si sase cilindri in linie, atat pe benzina, cat si motorina, insa nici una dintre acestea nu mai duce de-aceasta data lipsa supraalimentarii. Ca si atractie principala indicam versiunea 428i Coupe, pusa in miscare de un 2.0 turbo de 245 cai putere capabil sa ofere o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.9 secunde
Alte motoare disponibile inca de la lansare sunt urmatoarele:
- 435i Coupe: 3.0 turbo, de 306 cai putere si 400 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4.9 secunde, respectiv o viteza maxima limitata la 250 kilometri pe ora;
- 420d Coupe: 2.0 turbo, de 184 cai putere si 380 Newton-Metri, capabil de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7.5 secunde, respectiv o viteza maxima de 240 kilometri pe ora.
Ulterior - iar aici ne referim la toamna acestui an, inlocuitorul modelului BMW Seria 3 Coupe va putea fi comandat si intr-o versiune 420i Coupe de 184 CP, respectiv intr-o varianta 430d Coupe ce beneficiaza de 258 CP si 560 Nm sau sub forma unui model BMW 435d Coupe, ce ascunde sub capota nu mai putin de 313 cai putere si 630 Newton-Metri.
Ajunsi la final, concluzia este cat se poate de clara: asa cum o sugereaza si denumirea sa, noul BMW Seria 4 Coupe este un automobil complet nou. Emana agresivitate si masculinitate indiferent de unghiul din care este privit, mai ales atunci cand se bucura de prezenta pachetului M Sport. Ofera performante mai impresionante ca oricand, versiunea 435i Coupe accelerand de la 0 la 100 km/h aproape la fel de rapid precum ultima generatie a modelului BMW M3 Coupe. De asemenea, modelul 428i Coupe pare sa reprezinte compromisul perfect, varianta cu transmisie automata in opt rapoarte promitand atat o acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 5.8 secunde, cat si un consum de carburant de doar 6.3 litri la 100 kilometri. Iar in ceea ce priveste aspectul interior, fie vorba acum intre noi, nimic nu poate surclasa noile BMW Seria 3 / Seria 4 - cel putin din punct de vedere vizual / ergonomic.
Drept urmare, fara a fi vorba de vreun fel de "fanboyism", mentionam ca noul BMW Seria 4 Coupe ni se pare automobilul perfect - atunci cand ne limitam la clasa din care face parte, bineinteles. Mai ales atunci cand este servit in aroma M Performance.
Tu ce parere ai? LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noua Mazda3. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Ford focus 1.5 2019 7200 €
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4700 €
-
Mazda 3 1500 diesel euro 6d fara adblue 2016 11500 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Mazda cx-5 skyactive x186 2021 24500 €
-
Skoda fabia benzina 2010 3100 €
Suzuki gsxr 600 ! variante moto / auto 2899 €
Droser balast xenon 6g original valeo cod 89034934 150 Lei
-
Ford focus diesel 2012 3990 €
Vw passat 1.6fsi ,115 cp clima , euro 4 ,187719 km 2007 3490 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2960 €
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3200 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3200 €
Hyundai getz hyundai getz 1.5crdi diesel,82 cp,clima 2005 1390 €
-
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4500 €
Kit injectie bmw 640 cod motor n47d30b
Piese din motor biela pistoane vibrochen bloc motor fiat punto... 2000 Lei
-
Roti vara noi 16 inch originale ford transit tourneo custom... 1380 €
Tubulatura aer volkswagen passat b6 (3c2) berlina 2008 2.0... 50 Lei
Dezmembrez skoda octavia iii (5e) 2.0 tdi 150 cai ckfc cutie...
-
Motor diesel d223lem 2.2 are injectoarele saab 9-3 combi 2005 1500 Lei
Opel antara opel antara 4x4 cutie automata full options carte... 32000 Lei
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Set curea transmisie cu caneluri peugeot 206 limuzina (2007 -... 438 Lei
Dacia sandero stepway 1.0 2021 9200 €
Kia soul kia soul ev full electrica automata 2018 luxury... 6000 €
-
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Set curea transmisie cu caneluri citroen xsara (n1) (1997 -... 438 Lei
-
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Motor diesel 4ee 1.7 cdti honda civic vi hatchback eu ,ep... 1800 Lei
Mercedes a 160 benzina 2011 3199 €
-
Jeep grand cherokee diesel euro 5 ~ 4x4 automata ~ 159000km 2013 11900 €
Motor diesel amf 1.4 tdi 55kw 75cp audi a2 8z0 2000-2005 1400 Lei
Cauciucuri iarna continental van contact winter 235/65/16 300 Lei


