LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda3

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noua Mazda3
Cea mai noua generatie a modelului Mazda3 promite un design mai atractiv ca oricand si motorizari dintre cele mai eficiente, insa se poate impune hatchback-ul japonez in fata germanului Volkswagen Golf? Acest lucru urmeaza sa-l aflam chiar din randurile urmatoare, unde dezbatem in detaliu noua Mazda3.
Distribuie pe Facebook

Design Exterior:

Agresiv, provocator, impozant sau chiar fermecator. Exista numeroase insusiri estetice pe care i le poti atribui noii Mazda3, insa adevarul este ca nici una dintre acestea nu va putea descrie cu mare exactitate cat de bine arata ultima generatie a hatchback-ului japonez. Drept urmare, pentru a fi cat mai concludenti cu privire la acest punct de vedere, ne vedem nevoiti sa facem urmatoarea afirmate: noua Mazda3 propune cel mai atractiv design din intreg segmentul al hatchback-urilor fara aspiratii premium.

Iar motivele sunt cat se poate de evidente. Pentru inceput, cea mai noua generatie a modelului Mazda3 se poate lauda cu dinamica insuflata de limbajul de design KODO - un limbaj de design creionat astfel incat sa simuleze miscarea chiar si atunci cand automobilul sta pe loc, ce da savoare si ultimei Mazda6. Apoi, ar mai fi si numeroasele detalii care fac diferenta, precum partea frontala extrem de expresiva, ce impresioneaza in special prin blocurile optice inzestrate cu tehnologia LED, care se regasesc intr-o stransa interconexiune cu grila frontala de dimensiuni mai decat generoase.

Mazda3 - Galerie Foto

De asemenea, nu vor fi trecute cu vederea nici formele line si atent-sculptate regasite la nivelul profilului lateral, lista cu atractiile de ordin vizual continuand cu partea posterioara curbata, la care se adauga si blocurile optice perfect integrate in liniile caroseriei. In plus, viitorii clienti au la dispozitie jante cu design unic si marimi de pana la 18 inci.

Iar vestile bune nu se opresc aici. Pe langa faptul ca este unul dintre cele mai atragatoare din intreg segmentul, aspectul noii Mazda3 indeplineste si un rol pur aerodinamic. Mai exact, ultima generatie a hatchback-ului japonez are un coeficient de numai 0.275, fiind astfel aproape la fel de aerodinamica precum modelul Mercedes A-Class - model care detine suprematia din acest punct de vedere.

Mazda3 - Galerie Foto

Design Interior:

In ceea ce priveste departamentul "Design Interior", cea mai noua generatie a modelului Mazda3 se evidentiaza in special prin aspectul sau modern, principalul punct de atractie fiind reprezentat de plansa de bord usor indreptata catre sofer, in varful careia troneaza un ecran tactil de sapte inci, insarcinat cu afisarea tuturor informatiilor vitale.

Mai mult de-atat, cateva dintre aceste informatii vitale vor putea fi afisate si la nivelul ceasurilor de bord prin intermediul tehnologiei Active Driving Display.

Mazda3 - Galerie Foto

De asemenea, cea mai noua generatie a modelului Mazda3 impresioneaza si prin spatiul sau generos, ampatamentul total crescand de la 2.640 pana la 2.700 de milimetri. In plus, conform constructorului japonez, partea posterioara a scaunelor fata a fost atent reproiectata, astfel ca ocupantii locurilor spate se bucura acum de mai mult confort ca oricand.

Referitor la portbagaj, capacitatea de incarcare a acestuia a crescut pana la pragul celor 350 de litri, o valoare ceva mai mica in comparatie cu ceea ce ofera ultima generatie a modelului Volkswagen Golf, de exemplu (380 litri).

Mazda3 - Galerie Foto

Motorizari:

Pentru cei care prefera motorizarile turbo pe benzina, noua Mazda3 va reprezenta o dezamagire. Nu de alta dar, asemeni recent lansatei Mazda6, ultima generatie a hatchback-ului japonez va fi disponibila la vanzare doar cu motorizari aspirate pe benzina, motorizari printre care se numara si un nou 1.5 ce dezvolta 100 CP si 150 Nm - cifre suficiente pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 10.8 secunde, respectiv o viteza maxima de 182 km/h.

Urmatorul pe lista, motorul de doi litri vine in doua versiuni diferite de putere, viitorii cumparatori la dispozitie avand la dispozitie fie 120 CP si 210 Nm, fie 165 CP si 210 Nm. Din pacate, valorile specifice consumului de carburant nu se cunosc la acest moment, insa este bine de stiut ca, in functie de valorile maxime, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza fie in 8.9, fie in 8.2 secunde.

Mazda3 - Galerie Foto

In ceea ce priveste unitatile pe motorina, cea mai noua generatie a modelului Mazda3 poate fi comandata exclusiv in compania unui turbodiesel de 2.2 litri, capabil sa puna la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 150 cai putere si 380 Newton-Metri. Astfel, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 8.1 secunde, in timp ce viteza maxima este de 210 kilometri pe ora.

Din pacate, informatiile cu privire la consumul de carburant nu au fost facute publice nici de-aceasta data, insa indiferent de motorizare acesta ar trebui sa coboare cu cateva procente comparativ cu cel inregistrat de generatia anterioara - detaliu care se va datora atat coeficientului aerodinamic optim, cat si greutatii mai mici a noului model, respectiv sistemului start/stop si tehnologiei de franare regenerativa i-ELOOP.

Mazda3 - Galerie Foto

Tehnologii:

Asemeni ultimei generatii a modelului Mazda6, noua Mazda3 vine la pachet cu numeroase tehnologii active. Printre acestea se numara si urmatoarele:

Asistenta condusului:

  • Mazda Radar Cruise Control (MRCC): Evalueaza viteza relativa si distanta pana la masina din fata mentinand un interval sigur pana la aceasta, eliberand astfel soferul de o parte din stresul condusului pe autostrada.

Asistenta pentru recunoasterea pericolelor:

  • Forward Obstruction Warning (FOW): Detecteaza vehiculele din fata si atentioneaza soferul asupra unui potential risc de coliziune cu suficient timp inainte, astfel incat acesta sa poata frana sau sa ia masuri de evitare.
  • Lane Departure Warning System (LDWS): Detecteaza marcajele benzilor de mers de pe carosabil si avertizeaza soferul in cazul depasirii neintentionate a acestora.

Mazda3 - Galerie Foto

  • Rear Vehicle Monitoring (RVM): Detecteaza masinile aflate in laterale in unghiul mort, sau care se apropie din spate si atentioneaza soferul asupra riscurilor potentiale.
  • High-Beam Control System (HBC): Identifica traficul si vehiculele din sens opus si schimba automat intre faza lunga si lumina de intalnire, imbunatatind vizibilitatea pe timp de noapte si facilitand evitarea pericolului.
  • Adaptive Front-lighting System (AFS): Sprijina condusul sigur pe timpul noptii prin rotirea farurilor proportional cu directia rotilor motrice si cu viteza masinii, pentru a maximiza nivelul de iluminare si de vizibilitate in viraje si intersectii.

Asistenta pentru evitarea coliziunii / reducerea daunelor:


  • Smart Brake Support (SBS): Ajuta la reducerea severitatii unei coliziuni prin actionarea automata a franelor atunci cand se detecteaza riscul unui impact frontal atunci cand masina este condusa la viteze de 15 km/h sau mai mult.
  • Smart City Brake Support (SCBS): Opreste automat masina sau reduce viteza cand exista riscul unei coliziuni cu vehiculul din fata in timpul deplasarii cu viteze intre 4 si 30 km/h. Acesta asista soferul in evitarea sau reducerea severitatii unui accident.

Mazda3 - Galerie Foto

  • Distance Recognition Support System (DRSS): Detecteaza distanta pana la vehiculul din fata, analizand viteza si indica timpul ramas pana cand masina va prinde din urma respectivul vehicul.

Noua Mazda3 va fi disponibila la vanzare incepand cu toamna acestui an, la un pret momentan neanuntat. Primele impresii sunt dintre cele mai pozitive, ultima generatie a hatchback-ului japonez avand mai toate atuurile pentru a deveni un best-seller. Tu ce parere ai de noua Mazda3? Like ori Dislike?

Sondaj

Noua Mazda3 - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Mercedes E63 AMG. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (25) Poze Mazda3 - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 27 Iunie 2013