LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW X5

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW X5
Cel mai vandut SUV din istoria bavarezilor de la BMW se pregateste sa soseasca in showroom-uri intr-o noua generatie - a treia la numar. Asteptarile publicului sunt mari, la fel si promisiunile facute de viitorul X5 F15. Drept urmare, nu exista loc de greseli.
Distribuie pe Facebook

Scurta incursiune in istoria SUV-ului bavarez.

Prima generatie a modelului BMW X5 a fost lansata pe piata in cursul anului 1999, avand la baza - mai mult sau mai putin, modelul Seria 5 E39. De asemenea, SUV-ul bavarez imprumuta cateva caracteristici tehnice si de la off-roader-ul Range Rover, marca Land Rover fiind detinuta in acea perioada de compania germana de automobile.

Chiar si asa, modelul prospat lansat s-a dovedit a fi un adevarat succes, motiv pentru care bavarezii de la BMW au venit, in anul 2006, cu o noua generatie a SUV-ului BMW X5. O a doua generatie comercializata in mai mult de 500.000 de exemplare si oferita, spre sfarsitul carierei sale in compania a doua motorizari "speciale": un propulsor V8 twin-turbo de 4.4 litri si 555 cai putere (X5 M), respectiv o unitate tri-turbodiesel de trei litri si 381 cai putere (M50d).

Cea de-a treia generatie a popularului SUV BMW X5 va debuta abia in toamna acestui an, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, insa aceasta nu mai reprezinta deja nici un secret pentru nimeni.

Mai agresiv inseamna mai bine?

Dupa cum am putut observa si in primele fotografii oficiale, noul BMW X5 poate fi considerat mai mult o evolutie a generatiei anterioare decat o adevarata revolutie. Intr-o alta ordine de idei, noul BMW X5 pastreaza silueta si proportiile vechiului model, insa majoritatea detaliilor au fost mai mult sau mai putin revizuite.

De exemplu, partea frontala a fost integral redesenata, cuburile ce dau nastere grilei radiatoruilui crescand in dimensiuni, iar proiectoarelor fiindu-le alocata o noua pozitie. De asemenea, nici spoilerul nu a scapat neatins, acesta venind acum la pachet cu un aspect agresiv indiferent de versiunea de echipare pentru care se opteaza. In ceea ce priveste parte posterioara a SUV-ului, modificarile operate aici de designerii bavarezi sunt ceva mai subtile, principala diferenta majora intre noul si vechiul BMW X5 fiind reprezentata de blocurile optice inzetrate cu LED-uri pozitionate pentru a arata precum litera L.

BMW X5 - Galerie FotoBMW X5 - Galerie Foto

BMW X5 - Galerie Foto

Referitor la profilul lateral, cea mai noua generatie a modelului BMW X5 se remarca in special prin fantele de aer regasite la nivelul aripilor fata - fante de aer care, ca si in cazul recent lansatului BMW Seria 4 Coupe, joaca un rol extrem de important in reducerea rezistentei la inaintare. Mai mult de-atat, SUV-ul constructorului german se mai poate lauda si cu alte artificii aerodinamice, precum insertiile de la nivelul lunetei - care reprezinta o alta premiera majora.

Interior complet nou, dar extrem de familiar.

Daca aspectul exterior al noului BMW X5 poate fi considerat numai o evolutie a predecesorului sau, lucrurile se schimba radical atunci cand in discutie isi face aparitia aspectul interior.

Intr-o alta ordine de idei, spre deosebire de vechiul model, cea de-a treia generatie a SUV-ului bavarez isi asteapta pasagerii intr-o atmosfera complet reinventata. Plansa de bord usor indreptata catre sofer si ecranul tactil, ce ofera in cazul de fata dimensiuni de pana la 10.25 inci, pozitionat in varful acesteia - fara a fi incadrat in bord, ne duc cu gandul catre noul BMW Seria 3. Cele doua guri de ventilatie suprapuse, aflate la marginea dreapta, respectiva stanga a plansei, ne aduc aminte insa ca, de fapt, suntem intr-un reprezentant al gamei de modele BMW X.

BMW X5 - Galerie Foto

BMW X5 - Galerie FotoBMW X5 - Galerie Foto

In ceea ce priveste ampatamentul, acesta masoara in continuare 2.933 milimetri, insa portbagajul poate inghiti acum pana la 1.870 de litri de bagaje, ceea ce reprezinta un plus de 120 de litri comparativ cu vechiul model.

Gama de motorizari ramane in mare neschimbata, insa valorile maxime cresc.

Asemeni predecesorului sau, noul BMW X5 va fi disponibil la vanzare in compania unei game de motorizari variate, ce include in componenta sa atat motoare pe benzina, cat si propulsoare pe motorina, dupa cum urmeaza:

  • BMW xDrive35i:

- propulsor turbo cu sase cilindri in linie, de trei litri, 306 cai putere si 400 Newton-Metri;

- acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.5 secunde si viteza maxima de 235 kilometri pe ora;

- consum de carburant de 8.5 litri la 100 kilometri si emisii de dioxid de carbon de 199 grame per kilometru.

  • BMW xDrive50i:

- propulsor V8 twin-turbo 4.4 litri, 450 cai putere si 650 Newton-Metri;

- acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.0 secunde si viteza maxima de 250 kilometri pe ora;

- consum de carburant de 10.5 litri la 100 kilometri si emisii de dioxid de carbon de 244 grame per kilometru.

  • BMW xDrive30d:

- propulsor turbo cu sase cilindri in linie, de trei litri, 258 cai putere si 560 Newton-Metri;

- acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.9 secunde si viteza maxima de 230 kilometri pe ora;

- consum de carburant de 6.2 litri la 100 kilometri si emisii de dioxid de carbon de 162 grame per kilometru.

  • BMW xDrive40d:

- propulsor twin-turbo cu sase cilindri in linie, de trei litri, 313 cai putere si 630 Newton-Metri;

- acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.9 secunde si viteza maxima de 236 kilometri pe ora;

- consum de carburant de 6.3 litri la 100 kilometri si emisii de dioxid de carbon de 166 grame per kilometru.

  • BMW xDrive50d:

- propulsor tri-turbo cu sase cilindri in linie, de trei litri, 381 cai putere si 740 Newton-Metri;

- acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.3 secunde si viteza maxima de 250 kilometri pe ora;

- consum de carburant de 6.7 litri la 100 kilometri si emisii de dioxid de carbon de 177 grame per kilometru.

Daca aceste motorizari le cunosteam in mare parte de la modelul precedent, nu acelasi lucru se poate spune si despre urmatoarea: cea de-a treia generatie a modelului BMW X5 va fi disponibila si intr-o versiune diesel cu numai patru cilindri in linie, de doi litri, 218 cai putere si 450 Newton-Metri. Aceasta versiune, botezata 25d, va putea fi comandata in doua variante diferite: cu tractiune integrala sau numai cu tractiune spate - o alta premiera in gama BMW X5.

BMW X5 - Galerie FotoBMW X5 - Galerie Foto

BMW X5 - Galerie Foto

Concluzia?

Concluzia este cat se poate de simpla. Poate ca nu este cea mai reusita dintre toate - mai ales atunci cand vine vorba de aspectul vizual, insa cea de-a treia generatie a modelului BMW X5 are mai toate calitatile necesare pentru a deveni un best seller: exterior aerodinamic, interior luxos si elegant, gama de motorizari variata, respectiv eficienta si chiar o versiune cu tractiune spate, in patru cilindri - asta in special pentru cei care nu au de gand sa se aventureze pana in varful muntelui si prefera drumurile asfaltate in cea mai mare parte a timpului.

De asemenea, daca mai punem la socoteala si faptul ca actualul Audi Q7 are deja sapte ani de cand se afla pe piata, iar ultimul Mercedes ML nu straluceste atunci cand vine vorba de design sau chiar motorizari, atunci se poate spune cu mare usurinta ca SUV-ul bavarez are in fata sa tot succesul din lume. Asta daca nu cumva preferi un Range Rover Evoque pe steroizi sau ai de gand sa astepti facelift-ul modelului Porsche Cayenne.

Sondaj

Noul BMW X5 - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW Seria 4 Coupe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (68) Poze BMW X5 - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 7 August 2013