LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW X5

Scurta incursiune in istoria SUV-ului bavarez.
Prima generatie a modelului BMW X5 a fost lansata pe piata in cursul anului 1999, avand la baza - mai mult sau mai putin, modelul Seria 5 E39. De asemenea, SUV-ul bavarez imprumuta cateva caracteristici tehnice si de la off-roader-ul Range Rover, marca Land Rover fiind detinuta in acea perioada de compania germana de automobile.
Chiar si asa, modelul prospat lansat s-a dovedit a fi un adevarat succes, motiv pentru care bavarezii de la BMW au venit, in anul 2006, cu o noua generatie a SUV-ului BMW X5. O a doua generatie comercializata in mai mult de 500.000 de exemplare si oferita, spre sfarsitul carierei sale in compania a doua motorizari "speciale": un propulsor V8 twin-turbo de 4.4 litri si 555 cai putere (X5 M), respectiv o unitate tri-turbodiesel de trei litri si 381 cai putere (M50d).
Cea de-a treia generatie a popularului SUV BMW X5 va debuta abia in toamna acestui an, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, insa aceasta nu mai reprezinta deja nici un secret pentru nimeni.
Mai agresiv inseamna mai bine?
Dupa cum am putut observa si in primele fotografii oficiale, noul BMW X5 poate fi considerat mai mult o evolutie a generatiei anterioare decat o adevarata revolutie. Intr-o alta ordine de idei, noul BMW X5 pastreaza silueta si proportiile vechiului model, insa majoritatea detaliilor au fost mai mult sau mai putin revizuite.
De exemplu, partea frontala a fost integral redesenata, cuburile ce dau nastere grilei radiatoruilui crescand in dimensiuni, iar proiectoarelor fiindu-le alocata o noua pozitie. De asemenea, nici spoilerul nu a scapat neatins, acesta venind acum la pachet cu un aspect agresiv indiferent de versiunea de echipare pentru care se opteaza. In ceea ce priveste parte posterioara a SUV-ului, modificarile operate aici de designerii bavarezi sunt ceva mai subtile, principala diferenta majora intre noul si vechiul BMW X5 fiind reprezentata de blocurile optice inzetrate cu LED-uri pozitionate pentru a arata precum litera L.
Referitor la profilul lateral, cea mai noua generatie a modelului BMW X5 se remarca in special prin fantele de aer regasite la nivelul aripilor fata - fante de aer care, ca si in cazul recent lansatului BMW Seria 4 Coupe, joaca un rol extrem de important in reducerea rezistentei la inaintare. Mai mult de-atat, SUV-ul constructorului german se mai poate lauda si cu alte artificii aerodinamice, precum insertiile de la nivelul lunetei - care reprezinta o alta premiera majora.
Interior complet nou, dar extrem de familiar.
Daca aspectul exterior al noului BMW X5 poate fi considerat numai o evolutie a predecesorului sau, lucrurile se schimba radical atunci cand in discutie isi face aparitia aspectul interior.
Intr-o alta ordine de idei, spre deosebire de vechiul model, cea de-a treia generatie a SUV-ului bavarez isi asteapta pasagerii intr-o atmosfera complet reinventata. Plansa de bord usor indreptata catre sofer si ecranul tactil, ce ofera in cazul de fata dimensiuni de pana la 10.25 inci, pozitionat in varful acesteia - fara a fi incadrat in bord, ne duc cu gandul catre noul BMW Seria 3. Cele doua guri de ventilatie suprapuse, aflate la marginea dreapta, respectiva stanga a plansei, ne aduc aminte insa ca, de fapt, suntem intr-un reprezentant al gamei de modele BMW X.
In ceea ce priveste ampatamentul, acesta masoara in continuare 2.933 milimetri, insa portbagajul poate inghiti acum pana la 1.870 de litri de bagaje, ceea ce reprezinta un plus de 120 de litri comparativ cu vechiul model.
Gama de motorizari ramane in mare neschimbata, insa valorile maxime cresc.
Asemeni predecesorului sau, noul BMW X5 va fi disponibil la vanzare in compania unei game de motorizari variate, ce include in componenta sa atat motoare pe benzina, cat si propulsoare pe motorina, dupa cum urmeaza:
- BMW xDrive35i:
- propulsor turbo cu sase cilindri in linie, de trei litri, 306 cai putere si 400 Newton-Metri;
- acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.5 secunde si viteza maxima de 235 kilometri pe ora;
- consum de carburant de 8.5 litri la 100 kilometri si emisii de dioxid de carbon de 199 grame per kilometru.
- BMW xDrive50i:
- propulsor V8 twin-turbo 4.4 litri, 450 cai putere si 650 Newton-Metri;
- acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.0 secunde si viteza maxima de 250 kilometri pe ora;
- consum de carburant de 10.5 litri la 100 kilometri si emisii de dioxid de carbon de 244 grame per kilometru.
- BMW xDrive30d:
- propulsor turbo cu sase cilindri in linie, de trei litri, 258 cai putere si 560 Newton-Metri;
- acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.9 secunde si viteza maxima de 230 kilometri pe ora;
- consum de carburant de 6.2 litri la 100 kilometri si emisii de dioxid de carbon de 162 grame per kilometru.
- BMW xDrive40d:
- propulsor twin-turbo cu sase cilindri in linie, de trei litri, 313 cai putere si 630 Newton-Metri;
- acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.9 secunde si viteza maxima de 236 kilometri pe ora;
- consum de carburant de 6.3 litri la 100 kilometri si emisii de dioxid de carbon de 166 grame per kilometru.
- BMW xDrive50d:
- propulsor tri-turbo cu sase cilindri in linie, de trei litri, 381 cai putere si 740 Newton-Metri;
- acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.3 secunde si viteza maxima de 250 kilometri pe ora;
- consum de carburant de 6.7 litri la 100 kilometri si emisii de dioxid de carbon de 177 grame per kilometru.
Daca aceste motorizari le cunosteam in mare parte de la modelul precedent, nu acelasi lucru se poate spune si despre urmatoarea: cea de-a treia generatie a modelului BMW X5 va fi disponibila si intr-o versiune diesel cu numai patru cilindri in linie, de doi litri, 218 cai putere si 450 Newton-Metri. Aceasta versiune, botezata 25d, va putea fi comandata in doua variante diferite: cu tractiune integrala sau numai cu tractiune spate - o alta premiera in gama BMW X5.
Concluzia?
Concluzia este cat se poate de simpla. Poate ca nu este cea mai reusita dintre toate - mai ales atunci cand vine vorba de aspectul vizual, insa cea de-a treia generatie a modelului BMW X5 are mai toate calitatile necesare pentru a deveni un best seller: exterior aerodinamic, interior luxos si elegant, gama de motorizari variata, respectiv eficienta si chiar o versiune cu tractiune spate, in patru cilindri - asta in special pentru cei care nu au de gand sa se aventureze pana in varful muntelui si prefera drumurile asfaltate in cea mai mare parte a timpului.
De asemenea, daca mai punem la socoteala si faptul ca actualul Audi Q7 are deja sapte ani de cand se afla pe piata, iar ultimul Mercedes ML nu straluceste atunci cand vine vorba de design sau chiar motorizari, atunci se poate spune cu mare usurinta ca SUV-ul bavarez are in fata sa tot succesul din lume. Asta daca nu cumva preferi un Range Rover Evoque pe steroizi sau ai de gand sa astepti facelift-ul modelului Porsche Cayenne.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW Seria 4 Coupe. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Stop stanga mercedes a class -cod 1688200164l 55 Lei
Geam usa stanga fata porsche cayenne 9y 2019-2021 cod 9y3845021 a 400 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
Ornament trim bord audi a4 b9 2.0tdi quattro sedan 2017... 200 Lei
-
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
Motoras servodirectie, cod 51705856, fiat idea (id:603040) 799 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
Proiector ceata stanga audi a4 b8 2011-2015 nou 8k0941699a... 140 Lei
Buton dezaburire ford escort 5 [2th facelift] [1995 - 2000]... 9 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
-
Radiator intercooler suzuki suzuki sx4 s-cross 1.4 t 2019... 450 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
A9340901180 a340901180 11539700041 borgwarner turbosuflanta... 2000 Lei
-
A6540700187 0445117048 injector mercedes a ,b ,c ,cla ,cls ,e... 600 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
Mercedes w123 vehicul istoric mercedes 207 d 1987 1987 5000 €
-
Dezmembrez renault megane iii estate 1.5 dci k9k-a636 110 cai...
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
-
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei


