LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Dodge Viper

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Dodge Viper
Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto International de la New York, eveniment ce-si va deschide portile pentru publicul larg abia de maine, noul Dodge Viper a reusit - fara prea mari batai de cap, sa ne creeze un mare gol in stomac. Intr-o alta ordine de idei, asta inseamna ca ne-am indragostit pe loc si pana peste masura de ultima generatie a iconicului supercar american. Totusi, la o privire mai atenta, ne-am lovit de-o mica problema: Oare si tu esti de parere ca noul Dodge Viper a pierdut din esenta sau, daca vrei, din ADN-ul vechiilor generatii?
Trimite unui prieten

Dupa o vacanta de aproximativ doi ani, legendarul Dodge Viper revine in lumea auto intr-o noua generatie. Evolutia este una extrem de vizibila si poate fi observata chiar si de cei care nu au dezvoltat chiar o pasiune pentru supercarul american - desigur, nu suntem chiar siguri ca astfel de oameni exista. Mai exact, ultimul Dodge Viper poate fi despicat si dezbatut pe doua mari categorii.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Dodge Viper

Design Exterior / Interior:

Asa cum se poate observa si in primele fotografii oficiale, cea mai noua generatie a supercarului american beneficiaza in continuare de formula 'capota motor alungita - portbagaj scurtat', un detaliu estetic fara de care un Dodge Viper nu ar mai fi Dodge Viper.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Dodge Viper

Evolutia este insa vizibila atat la nivelul liniilor, cat si la nivelul formelor. Noul Dodge Viper se bucura de un design exterior extrem de modern, creionat si schitat pentru a se integra si a tine pasul cu timpurile ce le traim si vremurile ce le vom trai. Ca atractii principale punctam blocurile optice atent-sculptate (important de specificat, atat farurile, cat si stopurile au fost inzestrate cu tehnologia LED), formele armonioase ale partii frontale, liniile dramatic-stilizate ale plafonului si, nu in ultimul rand, partea spate dopata cu cateva componente bune din fibra de carbon.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Dodge Viper

Jantele, ce masoara 18 inci pe fata, respectiv 19 inci pe spate, se integreaza si ele de minune in peisaj, rezultatul final fiind un automobil capabil sa-ti taie rasuflarea. Iar asta e mica-marea problema: Din pricina noului sau design, ultimul Dodge Viper pare sa-si fi pierdut o parte din propriul sau trecut, o parte din propria sa identitate. Pare sa-si fi pierdut acel ceva special, care pana nu cu mult timp in urma il definea si-i conferea ceva unic in comparatie cu celelalte supercaruri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Dodge Viper

Iar aceasta mica-mare problema se regaseste si la interior, numai ca intr-o forma mult mai accentuata. De la Viper-ul spartan, plin de plastice de proasta calitate si fara prea multe dotari de top, care pana nu cu mult timp in urma reusea sa ne puna zambetul pe buze intr-o singura clipita, astazi ne lovim de un Viper ce se lauda cu un cockpit imbracat in totalitate in piele si accesorizat cu unele dintre cele mai noi gadget-uri. Unele dintre cele mai noi si mai inutile gadget-uri pentru un supercar. Sau poate ultima generatie a modelului Dodge Viper nu-si mai doreste sa fie o bruta, ci se vrea un daily driver sinonim cu perfectiunea, capabil sa concureze de la egal la egal Porsche-le 991. Cine stie?!

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Dodge Viper

Detalii si informatii tehnice:

Si daca tot veni vorba de identitate, ADN si traditie, suntem bucurosi sa precizam ca noul Dodge Viper nu a cazut in patimile downsizing-ului, ci ascunde in continuare sub capota interminabila un clasic V10. Un V10 construit integral din aluminiu, cu o capacitate cilindrica astronomica, de 8.4 litri, ce pune la dispozitia celui aflat la volan nu mai putin de 640 cai putere.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Dodge Viper

640 cai putere si aproape 868 Newton-Metri care, odata livrati rotilor spate de transmisia manuala cu sase rapoarte, propulseaza vipera americana de la 0 la 100 km/h in mai putin de patru secunde. Din pacate, nici viteza maxima nu este cunoscuta in mod oficial, insa suntem siguri ca acul vitezometrului va depasi (cu mai mult sau mai putin) pragul celor 300 km/h.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Dodge Viper

Surprinzator sau nu, ultima generatie a iconicului Dodge Viper a fost echipata si cu tot felul de sisteme electronice ajutatoare, ABS-ul, controlul tractiunii si al stabilitatii fiind dintre cele mai cunoscute. De asemenea, forta de franare este garantata si asigurata de un sistem ultra-performant marca Brembo, compus din discuri ventilate ce masoara 355 x 32 milimetri - atat pe fata, cat si pe spate. Intr-un final, pachetul tehnic este completat de suspensia complet ajustabila, ce promite - alaturi de pneurile Pirelli P-Zero P295/30ZR18, respectiv P355/30ZR19, un maximum de stabilitate si manevrabilitate.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Dodge Viper

Asadar, concluzia este simpla si, cel mai important, unanima: Cu noul Dodge Viper, americanii s-au intrecut pe ei insisi. Avem un design exterior remarcabil, un interior absolut exceptional si, nu in ultimul rand, un pachet tehnic impresionant. Puternic si impresionant. Dar oare mai este Dodge Viper acea masina plina de emotii, care merita un loc de cinste pe peretele acelui copil obsedat de masini? Raspunsul iti apartine.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Dodge Viper

Sondaj

Noul Dodge Viper - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ferrari F12 Berlinetta. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (49) Poze Dodge Viper - Galerie Foto
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 5 Aprilie 2012