LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ferrari F12 Berlinetta

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ferrari F12 Berlinetta
Intoarsa dupa o scurta si binemeritata vacanta, indragita rubrica 'LIKE ori DISLIKE' ne propune astazi o dezbatere extrem de interesanta. Subiectul principal al acestei discutii? Nimeni altul decat recent-lansatul Ferrari F12 Berlinetta!
Distribuie pe Facebook

Dezvaluita in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva, eveniment desfasurat in perioada 8 - 18 martie, ultima creatie a constructorului din Maranello a primit o sarcina extrem de clara si aparent destul de dificila: aceea de a inlocui, cu mare succes, deja-legendarul automobil 599 GTB Fiorano.

Daca la prima vedere am fi fost tentati sa afirmam ca o astfel de misiune are numai 50% sanse de reusita, o privire mai atenta asupra detaliilor - atat cele tehnice, cat si cele estetice, ne releva un fapt destul de interesant: pana sa ne dam noi seama, noul Ferrari F12 Berlinetta a si facut uitat modelul 599 GTB Fiorano. Iar asta se intampla din pricina a mai multe motive.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ferrari F12 Berlinetta

Pentru inceput, recent-lansatul F12 Berlinetta este cel mai puternic si mai rapid Ferrari de strada construit vreodata. Mai exact, ultima creatie a constructorului din Maranello ascunde sub capota un propulsor V12 de 6.3 litri, capabil sa produca nu mai putin de 740 cai putere si 690 Newton-Metri. Un simplu calcul si reiese ca avem de-a face cu aproximativ 118 CP per litru. Referitor la cuplu, 80% din valoarea maxima este disponibila inca de la 2.500 rotatii per minut.

Mergand insa si mai departe de-atat, aflam ca noul Ferrari F12 Berlinetta nu doar ca se bucura de un plus de 120 CP comparativ cu automobilul pe care-l inlocuieste, ci dezvolta si cu 70 cai putere mai mult decat versiunea extrem a acestuia - modelul 599 GTO. De asemenea, greutatea a coborat cu pana la 50 de kilograme (comparativ cu 599 GTB Fiorano), in timp ce vechea transmisie a fost inlocuita cu una noua, mult mai performanta, dotata cu sapte trepte si dublu-ambreiaj.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ferrari F12 Berlinetta

Luate si mixate, toate-aceste specificatii contribuie la atingerea primiilor 100 km/h dupa doar 3.1 secunde. In ceea ce priveste acceleratia de la 0 la 200 km/h, aceasta se realizeaza in numai 8.5 secunde, supercarul din Maranello fiind astfel cu 0.4 secunde mai rapid decat extremul Lamborghini Aventador LP700-4. Revenind insa la vechiul Ferrari 599 GTB Fiorano, acesta reusea sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 3.7 secunde, de la 0 la 200 km/h in 11 secunde si avea o viteza maxima de aproximativ 330 km/h.

Asadar, acestea fiind spuse, noul F12 Berlinetta reprezinta o adevara evolutie comparativ cu modelul pe care il inlocuieste - din punct de vedere tehnic. Dar oare ramane acest lucru valabil si atunci cand vine vorba despre designul exterior, respectiv cel interior? Ei bine, si da, si nu. Doar gusturile difera de la om la om, nu-i asa?.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ferrari F12 Berlinetta

Indiferent insa de care parte a baricadei te afli, asta nu poate schimba cu nimic urmatoarele lucruri: Noul Ferrari F12 Berlinetta se remarca printr-o parte frontala ce imprumuta numeroase elemente stilistice de la arhicunoscutele 458 Italia si FF. Totusi, spre deosebire de cele doua modele, ultima creatie a constructorului italian iese in evidenta printr-un spoiler mult mai agresiv, principala atractie fiind reprezentata de grila frontala de dimensiuni mai mult decat generoase.

Indreptandu-ne privirea catre lateral, putem observa doua 'elemente' definitorii: in primul rand, aceeasi inspiratie venita de la FF si, in al doilea rand, spatele 'scurtat'. Iar cu cel din urma detaliu stilistic, noul Ferrari F12 Berlinetta se intoarce la origini - automobile precum seria 275, 456 sau 550 / 575 fiind recunoscute pentru portbagajul lor scurtat. Desigur, nu ne temem nici din a preciza ca, datorita partii sale spate, supercarul din Maranello ne aduce oarecum aminte de Alfa Romeo 8C Competizione. Speram totusi ca ai prins ideea de baza.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ferrari F12 Berlinetta

Referitor la interior, nici macar aceasta 'componenta' nu da gres in a ne impresiona. Mai exact, cockpitul cu care se lauda noul Ferrari F12 Berlinetta preia (din nou) numeroase elemente stilistice de la modelele FF si 458 Italia, oferind atat dramatism, cat si ergonomie. In plus, suntem bucurosi sa afirmam ca noul Ferrari F12 Berlinetta readuce in prim-plan si cate detalii estetice folosite in trecut de unele dintre supercarurile din Maranello - exact ca la exterior.

Ajunsi la final, iata si concluzia noastra: Cu cat privesti mai mult recent-lansatul Ferrari F12 Berlinetta, cu atat acesta incepe sa-ti placa mai mult. Designul exterior, designul interior, partea tehnica si atentia acordata detaliilor, toate lucreaza intr-o armonie sinonima cu perfectiunea. De asemenea, ultima creatie a constructorului italian reuseste sa trezeasca aceleasi sentimente si atunci cand este studiata particica cu particica.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ferrari F12 Berlinetta

Si revenind de unde am pornit, este noul Ferrari F12 Berlinetta mult mai impresionant ca modelul pe care il inlocuieste, 599 GTB Fiorano? Cu siguranta! Merita insa ultimul supercar din Maranello credit in fata extremului 599 GTO? Ei bine, la aceasta intrebare este cam greu de raspuns. Totusi, tindem sa credem ca... nu. Nu prea. Asteptam cu mare interes si opinia ta!

Ferrari F12 Berlinetta - Promo Oficial

Sondaj

Noul Ferrari F12 Berlinetta - LIKE ori DISLIKE?



In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Audi RS4 Avant. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Ferrari F12 Berlinetta
mai multe