LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant

Ajuns la cea de-a treia generatie, legendarul Audi RS4 Avant ascunde sub capota acelasi propulsor precum uber-coupe-ul RS5. In cazul in care nu esti familiarizat cu acest aspect, asta inseamna ca modelul de inalta performanta din Ingolstadt se bucura de serviciile unui motor V8 aspirat natural, cu o capacitate cilindrica de 4.2 litri, ce dezvolta 450 cai putere la 8.250 rotatii per minut si un cuplu maxim de 430 Newton-Metri, disponibili intre 4.000 si 6.000 rotatii per minute. O veste excelenta pentru unii, o veste nu-tocmai-buna pentru altii.
Mergand insa mai departe, observam ca fisa tehnica a automobilului german indica si prezenta deja-celebrei transmisii S tronic cu sapte trepte si dublu-ambreiaj. De asemenea, din meniu nu lipseste nici sistemul de tractiune integrala quattro, noul Audi RS4 Avant reusind astfel sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 4.7 secunde! Suna bine, nu-i asa? Ei bine, nu chiar...
Propulsata de un V8 dotat cu 'doar' 420 cai putere si inzestrata cu o transmisie manuala in sase rapoarte, generatia precedenta a modelului Audi RS4 Avant reuseste aceeasi performanta in aproximativ 4.9 secunde. In ceea ce priveste concurenta, aceasta se lauda cu un timp de 4.6 secunde - si asta in ciuda faptului ca vine la pachet cu tractiune spate si cutie de viteze automata, cu un singur ambreiaj (in cazul in care nu te-ai prins despre ce e vorba, tinem sa te anuntam ca facem referire la versiunea break a impresionantului Mercedes C63 AMG).
Mergand insa si mai departe de-atat, ne lovim de un alt aspect care va starni cu siguranta numeroase controverse - si anume designul exterior. Comparativ cu versiunea standard, noul Audi RS4 Avant iese in evidenta printr-un nou kit aerodinamic, format din numeroase componente agresive - printre care spoiler fata cu splitter integrat, spoiler spate cu difuzor de aer inclus, eleron pentru plafon. Problema nu este insa de agresivitate, ci de detaliu.
Intr-o alta ordine de idei, tindem sa spunem 'pas' spoilerului fata si prizelor sale de aer intretaiate. Un astfel de sentiment reuseste sa ne trezeasca si prelungirea spoilerului, respectiv grila frontala hexagonala, ambele finisate intr-un argintiu care nu este chiar pe placul nostru... Referitor la partea din spate, elementele insarcinate cu adaugarea unui plus de sportivate sunt atat de subtile incat risca sa treaca aproape neobservate.
Asadar, acestea fiind spuse, concluzia noastra cu privire la exterior este urmatoarea: Da, suntem constienti ca ultima generatie a break-ului de inalta performanta din Ingolstadt va atrage numeroase priviri asupra sa, insa noul model nu reuseste sa se ridice (cel putin din punct de vedere estetic) la nivelul celui precedent. Desigur, suntem constienti si de faptul ca gusturile nu se discuta.
Dar, asa cum te-am obisnuit, mergem si mai departe si facem cunostinta cu interiorul. Ah, interiorul... Doua scaune sport, ce pot fi inlocuite la cerere cu unele de tip bucket. Mai mult de atat, ar fi frumos daca am putea renunta definitiv si la bancheta spate, insa nu asta este prioritatea celor de la Audi (PS: Am face acest lucru pentru a mari spatiul de incarcare al portbagajul si nu pentru a usura masina. Pe bune...). Prioritatea celor de la Audi este ca noul RS4 Avant sa te faca sa te simti confortabil chiar si atunci cand alergi ca nebunul, alaturi de alti patru membri ai familiei si de bagajul acestora.
Ajunsi la final, doar o singura precizare ar mai fi de facut. Recunoastem, poate am fost putini prea duri cu analiza noastra, insa ne dorim ca un automobil legendar, am indazni sa spunem, precum Audi RS4 Avant sa fie mai mult decat o simpla unealta de marketing a Grupului Volkswagen. Macar Audi RS4 Avant...
Ah, da, si inca ceva: sa uitam de pretul de 76.600 euro, la care daca mai adaugam cateva zeci de mii de euro ne luam un Nissan GT-R, si sa ne concentram in totalitate asupra noului Audi RS4 Avant. Merita ultima generatie a celebrului model de performanta din Ingolstadt un LIKE sau ai de gand s-apesi, cu zambetul pe buze, butonul de DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW M6. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
-
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei


