LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant
Dezvaluit oficial in urma cu aproximativ zece zile si urmand a debuta in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva, noul Audi RS4 Avant ofera doua caracteristici total opuse - performanta si practicabilitate, intr-un singur automobil. Drept urmare, se poate spune inca de la inceput ca reteta propusa de modelul german aspira catre perfectiune. Sa fie insa acelasi lucru valabil si pentru ingredientele care dau nastere acesteia? Ramane de vazut...
Distribuie pe Facebook

Ajuns la cea de-a treia generatie, legendarul Audi RS4 Avant ascunde sub capota acelasi propulsor precum uber-coupe-ul RS5. In cazul in care nu esti familiarizat cu acest aspect, asta inseamna ca modelul de inalta performanta din Ingolstadt se bucura de serviciile unui motor V8 aspirat natural, cu o capacitate cilindrica de 4.2 litri, ce dezvolta 450 cai putere la 8.250 rotatii per minut si un cuplu maxim de 430 Newton-Metri, disponibili intre 4.000 si 6.000 rotatii per minute. O veste excelenta pentru unii, o veste nu-tocmai-buna pentru altii.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant

Mergand insa mai departe, observam ca fisa tehnica a automobilului german indica si prezenta deja-celebrei transmisii S tronic cu sapte trepte si dublu-ambreiaj. De asemenea, din meniu nu lipseste nici sistemul de tractiune integrala quattro, noul Audi RS4 Avant reusind astfel sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 4.7 secunde! Suna bine, nu-i asa? Ei bine, nu chiar...

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant

Propulsata de un V8 dotat cu 'doar' 420 cai putere si inzestrata cu o transmisie manuala in sase rapoarte, generatia precedenta a modelului Audi RS4 Avant reuseste aceeasi performanta in aproximativ 4.9 secunde. In ceea ce priveste concurenta, aceasta se lauda cu un timp de 4.6 secunde - si asta in ciuda faptului ca vine la pachet cu tractiune spate si cutie de viteze automata, cu un singur ambreiaj (in cazul in care nu te-ai prins despre ce e vorba, tinem sa te anuntam ca facem referire la versiunea break a impresionantului Mercedes C63 AMG).

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant

Mergand insa si mai departe de-atat, ne lovim de un alt aspect care va starni cu siguranta numeroase controverse - si anume designul exterior. Comparativ cu versiunea standard, noul Audi RS4 Avant iese in evidenta printr-un nou kit aerodinamic, format din numeroase componente agresive - printre care spoiler fata cu splitter integrat, spoiler spate cu difuzor de aer inclus, eleron pentru plafon. Problema nu este insa de agresivitate, ci de detaliu.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant

Intr-o alta ordine de idei, tindem sa spunem 'pas' spoilerului fata si prizelor sale de aer intretaiate. Un astfel de sentiment reuseste sa ne trezeasca si prelungirea spoilerului, respectiv grila frontala hexagonala, ambele finisate intr-un argintiu care nu este chiar pe placul nostru... Referitor la partea din spate, elementele insarcinate cu adaugarea unui plus de sportivate sunt atat de subtile incat risca sa treaca aproape neobservate.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant

Asadar, acestea fiind spuse, concluzia noastra cu privire la exterior este urmatoarea: Da, suntem constienti ca ultima generatie a break-ului de inalta performanta din Ingolstadt va atrage numeroase priviri asupra sa, insa noul model nu reuseste sa se ridice (cel putin din punct de vedere estetic) la nivelul celui precedent. Desigur, suntem constienti si de faptul ca gusturile nu se discuta.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant

Dar, asa cum te-am obisnuit, mergem si mai departe si facem cunostinta cu interiorul. Ah, interiorul... Doua scaune sport, ce pot fi inlocuite la cerere cu unele de tip bucket. Mai mult de atat, ar fi frumos daca am putea renunta definitiv si la bancheta spate, insa nu asta este prioritatea celor de la Audi (PS: Am face acest lucru pentru a mari spatiul de incarcare al portbagajul si nu pentru a usura masina. Pe bune...). Prioritatea celor de la Audi este ca noul RS4 Avant sa te faca sa te simti confortabil chiar si atunci cand alergi ca nebunul, alaturi de alti patru membri ai familiei si de bagajul acestora.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant

Ajunsi la final, doar o singura precizare ar mai fi de facut. Recunoastem, poate am fost putini prea duri cu analiza noastra, insa ne dorim ca un automobil legendar, am indazni sa spunem, precum Audi RS4 Avant sa fie mai mult decat o simpla unealta de marketing a Grupului Volkswagen. Macar Audi RS4 Avant...

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant

Ah, da, si inca ceva: sa uitam de pretul de 76.600 euro, la care daca mai adaugam cateva zeci de mii de euro ne luam un Nissan GT-R, si sa ne concentram in totalitate asupra noului Audi RS4 Avant. Merita ultima generatie a celebrului model de performanta din Ingolstadt un LIKE sau ai de gand s-apesi, cu zambetul pe buze, butonul de DISLIKE?

Sondaj

Noul Audi RS4 Avant - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW M6. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (38) Poze Audi RS4 Avant
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 22 Februarie 2012