LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS4 Avant
Ajuns la cea de-a treia generatie, legendarul Audi RS4 Avant ascunde sub capota acelasi propulsor precum uber-coupe-ul RS5. In cazul in care nu esti familiarizat cu acest aspect, asta inseamna ca modelul de inalta performanta din Ingolstadt se bucura de serviciile unui motor V8 aspirat natural, cu o capacitate cilindrica de 4.2 litri, ce dezvolta 450 cai putere la 8.250 rotatii per minut si un cuplu maxim de 430 Newton-Metri, disponibili intre 4.000 si 6.000 rotatii per minute. O veste excelenta pentru unii, o veste nu-tocmai-buna pentru altii.
Mergand insa mai departe, observam ca fisa tehnica a automobilului german indica si prezenta deja-celebrei transmisii S tronic cu sapte trepte si dublu-ambreiaj. De asemenea, din meniu nu lipseste nici sistemul de tractiune integrala quattro, noul Audi RS4 Avant reusind astfel sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 4.7 secunde! Suna bine, nu-i asa? Ei bine, nu chiar...
Propulsata de un V8 dotat cu 'doar' 420 cai putere si inzestrata cu o transmisie manuala in sase rapoarte, generatia precedenta a modelului Audi RS4 Avant reuseste aceeasi performanta in aproximativ 4.9 secunde. In ceea ce priveste concurenta, aceasta se lauda cu un timp de 4.6 secunde - si asta in ciuda faptului ca vine la pachet cu tractiune spate si cutie de viteze automata, cu un singur ambreiaj (in cazul in care nu te-ai prins despre ce e vorba, tinem sa te anuntam ca facem referire la versiunea break a impresionantului Mercedes C63 AMG).
Mergand insa si mai departe de-atat, ne lovim de un alt aspect care va starni cu siguranta numeroase controverse - si anume designul exterior. Comparativ cu versiunea standard, noul Audi RS4 Avant iese in evidenta printr-un nou kit aerodinamic, format din numeroase componente agresive - printre care spoiler fata cu splitter integrat, spoiler spate cu difuzor de aer inclus, eleron pentru plafon. Problema nu este insa de agresivitate, ci de detaliu.
Intr-o alta ordine de idei, tindem sa spunem 'pas' spoilerului fata si prizelor sale de aer intretaiate. Un astfel de sentiment reuseste sa ne trezeasca si prelungirea spoilerului, respectiv grila frontala hexagonala, ambele finisate intr-un argintiu care nu este chiar pe placul nostru... Referitor la partea din spate, elementele insarcinate cu adaugarea unui plus de sportivate sunt atat de subtile incat risca sa treaca aproape neobservate.
Asadar, acestea fiind spuse, concluzia noastra cu privire la exterior este urmatoarea: Da, suntem constienti ca ultima generatie a break-ului de inalta performanta din Ingolstadt va atrage numeroase priviri asupra sa, insa noul model nu reuseste sa se ridice (cel putin din punct de vedere estetic) la nivelul celui precedent. Desigur, suntem constienti si de faptul ca gusturile nu se discuta.
Dar, asa cum te-am obisnuit, mergem si mai departe si facem cunostinta cu interiorul. Ah, interiorul... Doua scaune sport, ce pot fi inlocuite la cerere cu unele de tip bucket. Mai mult de atat, ar fi frumos daca am putea renunta definitiv si la bancheta spate, insa nu asta este prioritatea celor de la Audi (PS: Am face acest lucru pentru a mari spatiul de incarcare al portbagajul si nu pentru a usura masina. Pe bune...). Prioritatea celor de la Audi este ca noul RS4 Avant sa te faca sa te simti confortabil chiar si atunci cand alergi ca nebunul, alaturi de alti patru membri ai familiei si de bagajul acestora.
Ajunsi la final, doar o singura precizare ar mai fi de facut. Recunoastem, poate am fost putini prea duri cu analiza noastra, insa ne dorim ca un automobil legendar, am indazni sa spunem, precum Audi RS4 Avant sa fie mai mult decat o simpla unealta de marketing a Grupului Volkswagen. Macar Audi RS4 Avant...
Ah, da, si inca ceva: sa uitam de pretul de 76.600 euro, la care daca mai adaugam cateva zeci de mii de euro ne luam un Nissan GT-R, si sa ne concentram in totalitate asupra noului Audi RS4 Avant. Merita ultima generatie a celebrului model de performanta din Ingolstadt un LIKE sau ai de gand s-apesi, cu zambetul pe buze, butonul de DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW M6. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei
- Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei
- Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 €
- Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei
- Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 €
- Set rulment roata audi a3 8l1 bta h2w004bta 127.49 Lei Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei
- Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 € Nissan leaf tekna special 2019 22250 € Rola intinzator curea alternator bmw 3 touring e46 bta e2b5006bta 114.25 Lei
- Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Set rulment roata peugeot 406 cupe 8c bta h2p002bta 197.21 Lei Intinzator curea curea distributie ford focus ii da bta... 98.85 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei
- Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 13990 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei Rola intinzator curea alternator bmw 5 e39 bta e2b5006bta 114.25 Lei