LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ford Focus ST

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Ford Focus ST
Asemeni versiunii standard, actualul Ford Focus ST a primit recent cateva imbunatatiri specifice unui model ajuns la mijlocul carierei sale. Imbunatatiri care, in cazul de fata, se traduc printr-o serie de elemente exterioare restilizate, cateva noutati tehnologice si, poate cel mai important lucru, o varianta turbodiesel. Vor fi insa acestea indeajuns pentru ca hot-hatch-ul constructorului american sa ramana in topul vanzarilor?
Trimite unui prieten

Prezentat chiar la sfarsitul lunii trecute, cu ocazia Festivalului de Viteza de la Goodoowd, noul Focus ST Facelift se remarca prin acelasi aspect impunator ca si pana acum, designerii Ford operand mici modificari la nivelul caroseriei pentru a accentua si mai mult caracterul agresiv al hot-hatch-ului vandut in peste 40 de tari diferite.

Scurt si direct la subiect, alternativa americanilor la Opel Astra OPC, Renault Megane RS, SEAT Leon Cupra si Volkswagen Golf GTI s-a ales cu o parte frontala vizibil restilizata, reducerea blocurilor optice si cresterea in dimensiuni a prizelor de aer inferioare reprezentand cele mai elocvente detalii in acest sens. Asta lasand la o parte nervurile proaspat aparute la nivelul capotei motorului.

De asemenea, cu o reducere a blocurilor optice, respectiv crestere in dimensiuni a prizelor de aer inferioare ne intalnim si la nivelul partii posterioare, lista cu atractii principale regasite aici incheindu-se cu sistemul de evacuare montat central si eleronul caracteristic plafonului preluate direct de la versiunea initiala, fara a suferi prea mari schimbari.

Ford Focus ST Facelift - Galerie Foto

Ford Focus ST Facelift - Galerie FotoFord Focus ST Facelift - Galerie Foto

Intr-un final, noul Ford Focus ST Facelift se mai poate lauda la nivel de exterior si cu o pereche de jante cu dimensiuni de pana la 19 inch, in timp ce paleta de culori pentru finisarea caroseriei a fost completata cu doua nuante, dintre care una botezata Stealth, iar cealalta Deep Impact Blue. Raman in continuare valabile si "vechile" Tangerine Scream, Frozen White, Panther Black, respectiv Race Red.

In ceea ce priveste interiorul sau, versiunea imbunatatita a hot-hatch-ului vandut in peste 40 de tari diferite propune scaune fata sport, marca Recaro, volan in trei spite cu o parte inferioara plata si, nu in ultimul rand, pragul iluminate realizate din aluminiu. Cea mai notabila evolutie consta insa in aparitia sistemului de infotainment Ford Sync 2, oferit in compania unui ecran tactil dotat cu o diagonala de 8 inch.

Si data tot am ajuns la capitolul tehnologie, tinem sa precizam ca pachetul magic mai include si faruri adaptive, de tip Bi-Xenon, sistem de evitare a coliziunilor sau mentinere a benzii. Altfel spus, noul Ford Focus ST Facelift este mai pregatit ca oricand in lupta sa cu Opel Astra OPC, Renault Megane RS, SEAT Leon Cupra si Volkswagen Golf GTI.

Ford Focus ST Facelift - Galerie Foto

Ford Focus ST Facelift - Galerie FotoFord Focus ST Facelift - Galerie Foto

Oricat de greu ar putea parea de crezut, surprizele nu se opresc aici. Pentru prima oara in cariera sa, hot-hatch-ul producatorului american de automobile va fi disponibil la vanzare si intr-o versiune turbodiesel, cu motor TDCi de doi litri, 185 cai putere si 400 Newton-Metri. Cei care merg pe mana acestei motorizari se vor bucura atat de o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.1 secunde, cat si de o viteza maxima de 217 kilometri pe ora.

Pentru cei care cauta performanta in detrimetrul eficientei si pot supravietui si cu un consum de carburant de 6.8 litri la 100 de kilometri (versus 4.4 litri la 100 de kilometri), noul Ford Focus ST Facelift beneficiaza in continuare si de o varianta pe benzina, unde propulsia este asigurata de o unitate turbo de doi litri, 250 cai putere si 360 Newton-Metri. In cazul de fata, primii 100 km/h vin dupa numai 6.5 secunde, acul vitezometrului continuandu-si apoi incursiunea pana la 248 km/h.

Vor fi oare toate aceste modificari / schimbari / imbunatatiri suficiente pentru ca hot-hatch-ul producatorului american de automobile sa se impuna in fata modelelor Opel Astra OPC, Renault Megane RS, SEAT Leon Cupra si Volkswagen Golf GTI? Ei bine, doar timpul poate raspunde la aceasta intrebare. Cert este ca proaspat lansatul Ford Focus ST Facelift are lectiile pregatite pentru inca trei sau patru ani, atata cat va mai trece pana la aparitia unei generatii complet noi.

Sondaj

Noul Ford Focust ST Facelift - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW X6. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (23) Poze Ford Focus ST Facelift - Galerie Foto
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 8 Iulie 2014