LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe
La prima vedere, totul suna bine si frumos. Nu este insa doar o aparenta inselatoare. Hyundai a crescut mult in ultima perioada de timp (cam ca in genul Fetilor Frumosi din basmele romanesti), iar acest lucru se observa cel mai bine atunci cand arunci o privire asupra celei mai noi generatii a modelului Santa Fe.
Sportiv, agresiv, dinamic, puternic, impresionant, impunator si asa mai departe. Sunt multe feluri in care poti descrie designul exterior al SUV-ului sud-coreean, insa acesta poate fi caracterizat cel mai simplu ca placut privirii. Si totul se datoreaza in special armoniei dintre liniile si formele prezente la nivelul caroseriei, dar si unor detalii mai intai atent studiate si apoi atent sculptate.
Ca atractii principale avem de precizat grila frontala ce incorporeaza un aspect hexagonal, capota usor bombata a motorului si blocurile optice in forma de lacrima, de dimensiuni dintre cele mai generoase. De asemenea, cu blocuri optice de dimensiuni dintre cele mai generoase ne intalnim si la nivelul partii din spate a automobilului, lista cu picanterii vizuale continuand cu ornamentul argintiu atasat spoilerului (deloc surprinzator, cu un astfel de detaliu avem de-a face si in cadrul partii frontale) si cu eleronul ce continua cu succes linia coborata a plafonului. In cele din urma, nu putem ramane indiferenti nici la aripile laterale proeminente, capabile sa "gazduiasca" jante de pana la 19 inci.
Intr-o alta ordine de idei, Hyundai Santa Fe lasa in urma designul (exterior) simplu cu care ne-a obisnuit si adopta un limbaj mai sportiv, mai agresiv, mai dinamic ca niciodata. Acum fie vorba intre noi, daca vei arunca o privire asupra tuturor ofertelor in materie de SUV-uri, iti va fi destul de greu sa gasesti vreun model echipat cu un aspect la fel de puternic precum cel pus la dispozitie de autoturismul sud-coreean.
Dar designul exterior este doar o mica parte din intregul care va lua prin surprindere potentialii cumparatori si va face deliciul viitoriilor proprietari. Mai exact, cu un aspect atragator se lauda si interiorul, elementul definitoriu al cockpitului noului Hyundai Santa Fe fiind reprezentat, bineinteles, de consola centrala ce beneficiaza de aceleasi forme hexagonale precum multe dintre componentele stilistice exterioare. Drept urmare, se poate spune ca ultima generatie a SUV-ului asiatic se bucura nu doar de un design bine inchegat, ci si de un aspect unitar, in care liniile interioare le urmeaza pe cele exterioare - un detaliu cu care te intalnesti destul de greu in zilele noastre.
In ceea ce priveste gama de motorizari, noul Hyundai Santa Fe este disponibil in compania a trei propulsoare diferite, dintre care doua pe motorina si una pe benzina. Asadar, avem pentru inceput o unitate aspirata GDI de 2.4 litri, 192 cai putere si 242 Newton-Metri care, impreuna cu o transmisie manuala cu sase rapoarte si un sistem de tractiune pe doua roti, realizeaza un consum de carburant mediu de aproximativ 8.7 litri la 100 de kilometri.
Tot alaturi de o transmisie manuala cu sase rapoarte si un sistem de tractiune pe doua roti este livrata si versiunea 2.0 CRDi, ce gazduieste pe lista cu informatii tehnice valori maxime precum 150 cai putere si 383 Newton-Metri, respectiv un consum de carburant care se invarte in jurul valorii de 6.1 litri la 100 de kilometri. Destul de surprinzator, singura varianta ce poate fi inzestrata cu sistem de tractiune integrala si / sau transmisie automata este cea de top, care ascunde sub capota un motor CRDi de 2.2 litri, ce dezvolta 197 cai putere si 421 Newton-Metri. In functie de specificatii, consumul de carburant variaza intre 5.9 si 6.8 litri la 100 de kilometri.
Referitor la departamentul tehnologie, ultima generatie a SUV-ului sud-coreean vine la pachet - printre altele, si cu ABS (anti-blocare la franare), ESP (program electronic de stabilitate), VSM (managementul stabilitatii vehiculului), DBC (controlul franarii la vale) plus sistem de stationare in panta si HAC (asistenta la plecarea din panta), sapte airbag-uri in standard, faruri Xenon HID ce se aprind automat atunci cand conditiile necesita acest lucru, lumini de zi cu tehnologie LED, sistem de avertizare la schimbarea benzii, capota activa ce se ridica pentru a reduce forta de coliziune si, astfel, riscul de ranire, camera pentru mersul cu spatele, etc.
Lasand insa in urma toate aceste detalii, ramane o impresie pozitiva, cu cateva mici exceptii. Altfel spus, noul Hyundai Santa Fe este un automobil reusit, care demonstreaza inca o data ca nu doar germanii stiu sa faca masini bune. Exista insa si cateva incoveniente. De exemplu, ultima generatie a SUV-ului sud-coreean ofera doar motorizari cu patru cilindri si numai un propulsor aspirat pe benzina. De asemenea, viitorii clienti nu pot opta pentru sistem de tractiune integrala decat daca opteaza pentru versiunea de top, in timp ce o transmisie automata cu opt rapoarte este absolut inexistenta. Pot parea doar mici incoveniente, insa toate aceste lucruri conteaza atunci cand pretul de pornire se invarte in jurul sumei de 40.000 euro.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Renault Clio RS. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €