LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe
Un design exterior radical imbunatatit, motorizari dintre cele mai eficiente si tehnologii (prezente) la bord de ultima ora. Acestea sunt principalele caracteristici ce definesc ultima generatie a modelului Hyundai Santa Fe.
Distribuie pe Facebook

La prima vedere, totul suna bine si frumos. Nu este insa doar o aparenta inselatoare. Hyundai a crescut mult in ultima perioada de timp (cam ca in genul Fetilor Frumosi din basmele romanesti), iar acest lucru se observa cel mai bine atunci cand arunci o privire asupra celei mai noi generatii a modelului Santa Fe.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe

Sportiv, agresiv, dinamic, puternic, impresionant, impunator si asa mai departe. Sunt multe feluri in care poti descrie designul exterior al SUV-ului sud-coreean, insa acesta poate fi caracterizat cel mai simplu ca placut privirii. Si totul se datoreaza in special armoniei dintre liniile si formele prezente la nivelul caroseriei, dar si unor detalii mai intai atent studiate si apoi atent sculptate.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe

Ca atractii principale avem de precizat grila frontala ce incorporeaza un aspect hexagonal, capota usor bombata a motorului si blocurile optice in forma de lacrima, de dimensiuni dintre cele mai generoase. De asemenea, cu blocuri optice de dimensiuni dintre cele mai generoase ne intalnim si la nivelul partii din spate a automobilului, lista cu picanterii vizuale continuand cu ornamentul argintiu atasat spoilerului (deloc surprinzator, cu un astfel de detaliu avem de-a face si in cadrul partii frontale) si cu eleronul ce continua cu succes linia coborata a plafonului. In cele din urma, nu putem ramane indiferenti nici la aripile laterale proeminente, capabile sa "gazduiasca" jante de pana la 19 inci.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe

Intr-o alta ordine de idei, Hyundai Santa Fe lasa in urma designul (exterior) simplu cu care ne-a obisnuit si adopta un limbaj mai sportiv, mai agresiv, mai dinamic ca niciodata. Acum fie vorba intre noi, daca vei arunca o privire asupra tuturor ofertelor in materie de SUV-uri, iti va fi destul de greu sa gasesti vreun model echipat cu un aspect la fel de puternic precum cel pus la dispozitie de autoturismul sud-coreean.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe

Dar designul exterior este doar o mica parte din intregul care va lua prin surprindere potentialii cumparatori si va face deliciul viitoriilor proprietari. Mai exact, cu un aspect atragator se lauda si interiorul, elementul definitoriu al cockpitului noului Hyundai Santa Fe fiind reprezentat, bineinteles, de consola centrala ce beneficiaza de aceleasi forme hexagonale precum multe dintre componentele stilistice exterioare. Drept urmare, se poate spune ca ultima generatie a SUV-ului asiatic se bucura nu doar de un design bine inchegat, ci si de un aspect unitar, in care liniile interioare le urmeaza pe cele exterioare - un detaliu cu care te intalnesti destul de greu in zilele noastre.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe

In ceea ce priveste gama de motorizari, noul Hyundai Santa Fe este disponibil in compania a trei propulsoare diferite, dintre care doua pe motorina si una pe benzina. Asadar, avem pentru inceput o unitate aspirata GDI de 2.4 litri, 192 cai putere si 242 Newton-Metri care, impreuna cu o transmisie manuala cu sase rapoarte si un sistem de tractiune pe doua roti, realizeaza un consum de carburant mediu de aproximativ 8.7 litri la 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe

Tot alaturi de o transmisie manuala cu sase rapoarte si un sistem de tractiune pe doua roti este livrata si versiunea 2.0 CRDi, ce gazduieste pe lista cu informatii tehnice valori maxime precum 150 cai putere si 383 Newton-Metri, respectiv un consum de carburant care se invarte in jurul valorii de 6.1 litri la 100 de kilometri. Destul de surprinzator, singura varianta ce poate fi inzestrata cu sistem de tractiune integrala si / sau transmisie automata este cea de top, care ascunde sub capota un motor CRDi de 2.2 litri, ce dezvolta 197 cai putere si 421 Newton-Metri. In functie de specificatii, consumul de carburant variaza intre 5.9 si 6.8 litri la 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe

Referitor la departamentul tehnologie, ultima generatie a SUV-ului sud-coreean vine la pachet - printre altele, si cu ABS (anti-blocare la franare), ESP (program electronic de stabilitate), VSM (managementul stabilitatii vehiculului), DBC (controlul franarii la vale) plus sistem de stationare in panta si HAC (asistenta la plecarea din panta), sapte airbag-uri in standard, faruri Xenon HID ce se aprind automat atunci cand conditiile necesita acest lucru, lumini de zi cu tehnologie LED, sistem de avertizare la schimbarea benzii, capota activa ce se ridica pentru a reduce forta de coliziune si, astfel, riscul de ranire, camera pentru mersul cu spatele, etc.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai Santa Fe

Lasand insa in urma toate aceste detalii, ramane o impresie pozitiva, cu cateva mici exceptii. Altfel spus, noul Hyundai Santa Fe este un automobil reusit, care demonstreaza inca o data ca nu doar germanii stiu sa faca masini bune. Exista insa si cateva incoveniente. De exemplu, ultima generatie a SUV-ului sud-coreean ofera doar motorizari cu patru cilindri si numai un propulsor aspirat pe benzina. De asemenea, viitorii clienti nu pot opta pentru sistem de tractiune integrala decat daca opteaza pentru versiunea de top, in timp ce o transmisie automata cu opt rapoarte este absolut inexistenta. Pot parea doar mici incoveniente, insa toate aceste lucruri conteaza atunci cand pretul de pornire se invarte in jurul sumei de 40.000 euro.

Sondaj

Noul Hyundai Santa Fe - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Renault Clio RS. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (30) Poze Hyundai Santa Fe EU - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 12 Noiembrie 2012