LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio RS

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio RS
Nemti, italieni, britanici si alte popoare constructoare de mini-hot-hatch-uri, temeti-va! Modelul Renault Clio RS a ajuns recent la cea de-a patra generatie si promite sa livreze o doza de performanta mai ridicata ca niciodata.
Distribuie pe Facebook
Aceeasi putere, dar mai multa performanta, respectiv eficienta.

Spre deosebire de predecesorul sau, noul Renault Clio RS nu se bucura decat de un plus de 25 Newton-Metri - mai exact, cuplul a crescut de la 215 la 240 Nm, puterea maxima ramand la acelasi nivel, adica aproximativ 200 cai putere. Diferenta majora o face insa modul in care sunt produse aceste valori.

Astfel, daca vechiul Clio RS se bucura de serviciile unui propulsor aspirat cu o capacitate cilindrica de doi litri, cea mai noua generatie a mini-hot-hatch-ului din Hexagon ascunde sub capota o unitate turbo de numai 1.6 litri. De asemenea, cu o noutate absoluta ne intalnim si la nivelul transmisiei, viitorii clienti urmand a avea la dispozitie doar o cutie cu sase rapoarte si dublu ambreiaj care, in modul 'Race', poate schimba treptele de viteza in circa 150 de milisecunde.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio RS

Din pacate, fisa cu specificatii tehnice nu include la acest moment si performantele exacte, insa este de asteptat ca noul Renault Clio RS sa surclaseze cele aproximativ sapte secunde de care avea nevoie vechea generatie pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, respectiv sa depaseasca viteza maxima de 225 kilometri pe ora cu care se putea lauda modelul anterior.

In ceea ce priveste departamentul "Eficienta", informatiile oficiale disponibile momentan anunta reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu pana la 25 de procente, insa este cat se poate de evident ca formula "motor turbo plus transmisie cu dublu ambreiaj" va contribui din plin si la o scadere semnificativa a consumului de carburant.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio RS

La fel de sic (ca versiunea standard), dar mai salbatic.

Deloc surprinzator, cea de-a patra generatie a modelului Renault Clio RS se bucura de acelasi aspect sic precum versiunea standard, cu mentiunea ca noul kit aerodinamic proaspat instalat ii confera mini-hot-hatch-ului din Hexagon un atat un plus de agresivitate, cat si o doza extra de sportivitate.

Astfel, spre deosebire de celelalte variante ale gamei, noul Renault Clio RS iese in evidenta in special datorita spoilerului fata inzestrat cu prize uriase de aer, respectiv difuzorului de dimensiuni mai mult decat generoase ce insoteste spoilerul spate. De asemenea, nu vor fi trecute cu vederea nici pragurile laterale restilizate sau eleronul atasat plafonului, nota finala fiind adusa in cele din urma de jantele pe 17 inci, regasite pe lista cu echipamente oferite in standard - viitorii clienti au la dispozitie, in mod optional, si un set de jante ce masoara 18 inci.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio RS

Asa cum era de asteptat, cu aceeasi personalitate puternica prezenta la exterior ne intalnim si la interior, cockpitul automobilului francez de inalta performanta gazduind numeroase elemente sinonime cu racingul, precum volanul sport cu design in trei spite, scaunele fata cu suport lateral crescut, pedalele din aluminiu sau padelele montate in spatele volanului, inscarcinate cu misiunea de a schimba vitezele.

Noul Renault Clio RS nu este insa masina pe care sa o poti folosi doar in cadrul asa-numitelor "track days", ci poate fi utilizat cu mare usurinta si in viata de zi cu zi, tehnologiile si gadget-urile de ultima ora prezente la bord (printre care sistem de control al climatizarii, sistem multimedia, sistem de nagivatie, etc.) transformand calatoriile - fie ele scurte sau lungi, intr-o adevarata placere.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio RS

Moale sau tare?

Inainte de a trage concluziile, trebuie precizata si calitatea unica a modelului Renault Clio RS (pe care o regasim, de altfel, si la alte creatii din gama Renaultsport) de a pune la dispozitia cumparatorilor sai doua setari diferite ale sasiului:

  • Sport: recomandata in special plimbarilor zilnice, aceasta ofera echilibrul perfect intre sportivitate si confort;
  • Cup: recomandata in special iesirilor pe circuit, aceasta ofera o garda la sol mai joasa cu pana la 5 milimetri, respectiv o duritate a suspensiei cu pana la 15 procente mai mare.

Verdict: In ciuda faptului ca valorile exacte asociate acceleratiei de la 0 la 100 km/h, respectiv vitezei maxime nu au fost momentan publicate, nu exista nici un fel de dubiu ca ultima generatie a modelului Renault Clio RS nu ar performa cel putin la acelasi nivel precum predecesorul sau. Asta in timp ce emisiile de dioxid de carbon vor scadea cu pana la 25%, iar consumul de carburant... ei bine, consumul de carburant va cobori si el cel mai probabil cu un procent format din doua cifre. Inutil de mentionat, majoritatea acestor beneficii se datoreaza in special inlocuirii propulsorului 2.0 aspirat si a transmisiei manuale cu un tren de propulsie format dintr-un 1.6 turbo legat la o cutie cu dublu-ambreiaj.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Renault Clio RS

Referitor la aspectul stilistic, noul Renault Clio RS imbina designul sic al versiunii standard cu agresivitatea caracteristica gamei Renaultsport, insa oare se ridica acesta la nivelul generatiei anterioare? Poate ca raspunsul acestei intrebari nu conteaza insa atat de mult pe cat vor conta performantele. Performante care, cu siguranta, vor fi dintre cele mai impresionante.

Sondaj

Noul Renault Clio RS - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noua Mazda6. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Salonul Auto de la Paris 2012: Renault Clio RS
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 25 Octombrie 2012