LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lamborghini Huracan LP610-4
Dupa aproximativ un deceniu de existenta si mai bine de 14 mii de exemplare comercializate, modelul Lamborghini Gallardo a ajuns in cele din urma la sfarsitul carierei sale. Un nou automobil sport pozitionat in gama sub nava amiral a companiei din Sant'Agata Bolognese va debuta in premiera mondiala, in aceasta primavara, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, insa detaliile estetice si tehnice cu privire la acesta nu mai reprezinta deja nici un mister pentru nimeni.
Asadar, acestea fiind spuse, sa trecem la treaba si sa aflam care sunt sansele noului Lamborghini Huracan LP610-4 de a-si duce la bun sfarsit misiunea de a face uitat legendarul Lamborghini Gallardo.
Aspectul exterior? Simplu si agresiv!
Asa cum era de asteptat, noul Lamborghini Huracan LP610-4 preia cateva elemente de design de la fratele mai mare Aventador LP700-4, forma trapezoidala a prizelor de aer si "crestaturile" prezente la nivelul caroseriei fiind printre cele mai reprezentative. Totusi, cele mai multe inspiratii par sa vina de la conceptul Sesto Elemento, automobil prezentat in premiera mondiala in urma cu aproximativ patru ani, cu ocazia Salonului Auto de la Paris.
Daca vine insa vorba de o comparatie directa, noul Lamborghini Huracan LP610-4 iese in evidenta - intr-o comparatie cu vechiul Gallardo, in special prin surplusul de fante de aer, prin blocurile optice posterioare cu aspect minimalist, dar si prin numeroasele linii angulare ce intretaie caroseria ori designul dramatic stilizat aplicat capotei motorului.
Ca si asemanari intre cele doua automobile de inalta performanta ale companiei din Sant'Agata Bolognese, prezenta LED-urilor la nivelul farurilor, respectiv stopurilor si difuzorul posterior de dimensiuni generoase sunt cele mai evidente. Doar la nivel de "forma", nu neaparat si "fond".
Aspectul interior impresioneaza mai mult ca oricand.
Nu exista nici un fel de dubiu. Daca atunci cand vine vorba de designul exterior se poate vorbi mai mult de o evolutie decat de o revolutie, lucrurile stau exact invers la nivel de design interior.
Spre deosebire de vechiul Gallardo, a carei plansa de bord imprumuta mult prea multe elemente vizuale si detalii tehnologice de la Audi A3 si A4, noul Lamborghini Huracan LP610-4 se poate lauda cu propria sa "personalitate" interioara.
Astfel, odata ajunsi in cockpit, pasagerii isi vor indrepta imediat privirea catre ecranul TFT de 12.3 inci "ascuns" in spatele volanului, insarcinat cu afisarea tuturor informatiilor vitale, printre care si turometrul, vitezometrul sau sistemul de navigatie.
Asadar, complet configurabile, ceasurile de bord ale supercarului italian iti confera senzatia ca te-ai afla intr-un avion de vanatoare, la nasterea acestui sentiment contribuind si gurile de ventilatie atent sculptate de la nivelul partii superioare a plansei de bord, dar si comutatoarele prezente la nivelul consolei centrale "plutitoare".
Nimic nou sub soare capota.
Spre deosebire de majoritatea automobilelor de inalta performanta lansate in ultima perioada de timp, modelul Lamborghini Huracan LP610-4 pastreaza in compartimentul motor o unitate aspirata natural.
Prezent la datorie este si de-aceasta data un propulsor V10 cu o capacitate cilindrica de 5.2 litri, proiectat insa pentru a pune la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 610 cai putere si 560 Newton-Metri.
Odata ce-am trecut mai departe avem sa dap si marea noutate, si anume aparitia unei cutii cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj - o premiera absoluta pentru modelele companiei din Sant'Agata Bolognese. Despre o posibilita revenire in peisaj a transmisiei manuale nu se cunoaste nimic la acest moment; totusi, nu ar trebui sa reprezinta o mare surpriza daca italienii vor renunta la aceasta optiune.
Revenind insa la detaliile cu adevarat interesante, noul Lamborghini Huracan LP610-4 se mai poate lauda si cu un sistem de tractiune integrala, dar si cu o constructie ultra-usoara, din aluminiu si fibra de carbon. Rezultatul? O greutate de numai 1.422 de kilograme, acesta fiind un alt aspect important care trebuie precizat in cazul in care cineva se intreaba cum de este posibila realizarea acceleratiei de la 0 la 100 km/h in doar 3.2 secunde.
Si daca tot am adus in prim plan performantele, atunci tinem sa precizam ca lista cu specificatii mai include si o acceleratie de la 0 la 200 km/h in 9.9 secunde, plus o viteza maxima de peste 325 kilometri pe ora, respectiv un consum mediu de carburant de aproximativ 12.5 litri la 100 de kilometri.
Concluzia?
Poate ca este ceva mai agresiv, insa asta nu inseamna neaparat ca arata si mai bine. Nici comparativ cu vechiul Gallardo, dar nici atunci cand este aruncat intr-o comparatie cu concurentii sai directi, precum Ferrari 458 Italia, McLaren MP4-12C sau Porsche 911 Turbo S. Totul tine de preferinte si de gusturi, iar noul Lamborghini Huracan LP610-4 nu are cum sa nu se supuna si el acestei situatii.
Iar acelasi lucru este valabil si pentru interior. Chiar daca calitatea materialelor a crescut considerabil, iar ceasurile de bord digitale si complet configurabile vor reusi sa starneasca curiozitatea a numerosi potentiali clienti, si aici exista cateva elemente vizuale care vor naste controverse infinite - forma si pozitia gurilor de ventilatie fiind, probabil, cel mai bun exemplu in acest sens.
In ceea ce priveste performantele, un motor de 610 cai putere si o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 3.2 secunde pentru o transmisie cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj nu reprezinta mari realizari in zilele noastre. Drept urmare, noul Lamborghini Huracan LP610-4 este nevoit sa impresioneze prin comportamentul si prin experienta oferita la condus, altfel s-ar putea sa aiba probleme mari in fata concurentilor sai. Iar asta in ciuda faptului ca va fi cel mai recent dintre toate.
Concluzia este, pe scurt, ca inlocuitorul modelului Gallardo nu trezeste chiar o senzatie de dragoste la prima vedere, ci iti ofera mai degraba sentimente mixte.
Sau, cel putin, asa se intampla in cazul nostru. Tu ce crezi? LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Chevrolet Corvette Z06. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw passat gmo 2017 11900 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €