LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Lamborghini Huracan LP610-4

Dupa aproximativ un deceniu de existenta si mai bine de 14 mii de exemplare comercializate, modelul Lamborghini Gallardo a ajuns in cele din urma la sfarsitul carierei sale. Un nou automobil sport pozitionat in gama sub nava amiral a companiei din Sant'Agata Bolognese va debuta in premiera mondiala, in aceasta primavara, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, insa detaliile estetice si tehnice cu privire la acesta nu mai reprezinta deja nici un mister pentru nimeni.
Asadar, acestea fiind spuse, sa trecem la treaba si sa aflam care sunt sansele noului Lamborghini Huracan LP610-4 de a-si duce la bun sfarsit misiunea de a face uitat legendarul Lamborghini Gallardo.
Aspectul exterior? Simplu si agresiv!
Asa cum era de asteptat, noul Lamborghini Huracan LP610-4 preia cateva elemente de design de la fratele mai mare Aventador LP700-4, forma trapezoidala a prizelor de aer si "crestaturile" prezente la nivelul caroseriei fiind printre cele mai reprezentative. Totusi, cele mai multe inspiratii par sa vina de la conceptul Sesto Elemento, automobil prezentat in premiera mondiala in urma cu aproximativ patru ani, cu ocazia Salonului Auto de la Paris.
Daca vine insa vorba de o comparatie directa, noul Lamborghini Huracan LP610-4 iese in evidenta - intr-o comparatie cu vechiul Gallardo, in special prin surplusul de fante de aer, prin blocurile optice posterioare cu aspect minimalist, dar si prin numeroasele linii angulare ce intretaie caroseria ori designul dramatic stilizat aplicat capotei motorului.
Ca si asemanari intre cele doua automobile de inalta performanta ale companiei din Sant'Agata Bolognese, prezenta LED-urilor la nivelul farurilor, respectiv stopurilor si difuzorul posterior de dimensiuni generoase sunt cele mai evidente. Doar la nivel de "forma", nu neaparat si "fond".
Aspectul interior impresioneaza mai mult ca oricand.
Nu exista nici un fel de dubiu. Daca atunci cand vine vorba de designul exterior se poate vorbi mai mult de o evolutie decat de o revolutie, lucrurile stau exact invers la nivel de design interior.
Spre deosebire de vechiul Gallardo, a carei plansa de bord imprumuta mult prea multe elemente vizuale si detalii tehnologice de la Audi A3 si A4, noul Lamborghini Huracan LP610-4 se poate lauda cu propria sa "personalitate" interioara.
Astfel, odata ajunsi in cockpit, pasagerii isi vor indrepta imediat privirea catre ecranul TFT de 12.3 inci "ascuns" in spatele volanului, insarcinat cu afisarea tuturor informatiilor vitale, printre care si turometrul, vitezometrul sau sistemul de navigatie.
Asadar, complet configurabile, ceasurile de bord ale supercarului italian iti confera senzatia ca te-ai afla intr-un avion de vanatoare, la nasterea acestui sentiment contribuind si gurile de ventilatie atent sculptate de la nivelul partii superioare a plansei de bord, dar si comutatoarele prezente la nivelul consolei centrale "plutitoare".
Nimic nou sub soare capota.
Spre deosebire de majoritatea automobilelor de inalta performanta lansate in ultima perioada de timp, modelul Lamborghini Huracan LP610-4 pastreaza in compartimentul motor o unitate aspirata natural.
Prezent la datorie este si de-aceasta data un propulsor V10 cu o capacitate cilindrica de 5.2 litri, proiectat insa pentru a pune la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 610 cai putere si 560 Newton-Metri.
Odata ce-am trecut mai departe avem sa dap si marea noutate, si anume aparitia unei cutii cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj - o premiera absoluta pentru modelele companiei din Sant'Agata Bolognese. Despre o posibilita revenire in peisaj a transmisiei manuale nu se cunoaste nimic la acest moment; totusi, nu ar trebui sa reprezinta o mare surpriza daca italienii vor renunta la aceasta optiune.
Revenind insa la detaliile cu adevarat interesante, noul Lamborghini Huracan LP610-4 se mai poate lauda si cu un sistem de tractiune integrala, dar si cu o constructie ultra-usoara, din aluminiu si fibra de carbon. Rezultatul? O greutate de numai 1.422 de kilograme, acesta fiind un alt aspect important care trebuie precizat in cazul in care cineva se intreaba cum de este posibila realizarea acceleratiei de la 0 la 100 km/h in doar 3.2 secunde.
Si daca tot am adus in prim plan performantele, atunci tinem sa precizam ca lista cu specificatii mai include si o acceleratie de la 0 la 200 km/h in 9.9 secunde, plus o viteza maxima de peste 325 kilometri pe ora, respectiv un consum mediu de carburant de aproximativ 12.5 litri la 100 de kilometri.
Concluzia?
Poate ca este ceva mai agresiv, insa asta nu inseamna neaparat ca arata si mai bine. Nici comparativ cu vechiul Gallardo, dar nici atunci cand este aruncat intr-o comparatie cu concurentii sai directi, precum Ferrari 458 Italia, McLaren MP4-12C sau Porsche 911 Turbo S. Totul tine de preferinte si de gusturi, iar noul Lamborghini Huracan LP610-4 nu are cum sa nu se supuna si el acestei situatii.
Iar acelasi lucru este valabil si pentru interior. Chiar daca calitatea materialelor a crescut considerabil, iar ceasurile de bord digitale si complet configurabile vor reusi sa starneasca curiozitatea a numerosi potentiali clienti, si aici exista cateva elemente vizuale care vor naste controverse infinite - forma si pozitia gurilor de ventilatie fiind, probabil, cel mai bun exemplu in acest sens.
In ceea ce priveste performantele, un motor de 610 cai putere si o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 3.2 secunde pentru o transmisie cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj nu reprezinta mari realizari in zilele noastre. Drept urmare, noul Lamborghini Huracan LP610-4 este nevoit sa impresioneze prin comportamentul si prin experienta oferita la condus, altfel s-ar putea sa aiba probleme mari in fata concurentilor sai. Iar asta in ciuda faptului ca va fi cel mai recent dintre toate.
Concluzia este, pe scurt, ca inlocuitorul modelului Gallardo nu trezeste chiar o senzatie de dragoste la prima vedere, ci iti ofera mai degraba sentimente mixte.
Sau, cel putin, asa se intampla in cazul nostru. Tu ce crezi? LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Chevrolet Corvette Z06. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
-
Actuator / servomotor / motoras grila activa volvo xc40 2018... 250 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
Far xenon audi a4 b6 - dr 8e0941004p / 8e0941030t / complet... 350 €
Dacia duster dci 2022 12750 €
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Trusa roata rezerva cric suport cheie 997504622r renault... 400 Lei
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
-
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
Suport maner 820028464 renault megane 2 [2002 - 2006] 72 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
-
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 250 Lei
-
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 180 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
Radar senzor acc distronic audi a6 / a7 4k rs6 rs7 2019 2020... 1750 Lei
-
Vw golf diesel 2000 1000 €
Planetara dreapta - fata renault master ii 2.5 dci 84 kw 114cp... 300 Lei
Balast xenon magneti marelli bmw seria 3 e46 1997-2006... 1090 Lei


