LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Shelby GT500

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Shelby GT500
Noiembrie 2011. Salonul Auto de la Los Angeles isi deschide larg portile, iar Ford dezvaluie in fata intregii planete ultimul Shelby GT500. Primele impresii sunt extrem de pozitive: la cei 650 cai putere si 813 Newton-Metri ai sai, cea mai noua generatie a legendarului muscle-car este si cea mai puternica dintre toate cele fabricate pana la acel moment.
Distribuie pe Facebook
Lucrurile nu aveau insa sa ramana asa. Anuntat initial ca dezvoltand undeva in jurul a 650 cai putere si 813 Newton-Metri, propulsorul V8 supraalimentat de 5.8 litri a fost certificat in urma testelor SAE ca producand nici mai mult, nici mai putin de 662 cai putere si 855 Newton-Metri. Drept urmare, ultima generatie a legendarului Shelby GT500 se poate lauda in urma acestei 'reusite' cu doborarea unor recorduri extrem de importante, printre care "Cel mai puternic automobil nord-american de serie construit vreodata" sau "Cea mai puternica motorizare V8 construita in serie mare din intreaga lume".

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Shelby GT500

Cat despre performante, nu avem nimic altceva decat doar cuvinte de lauda: urci la bord, incerci sa te faci comod in scaunele amenintator-conturate si te pregatesti sa fii martorul unei acceleratii fulminantae, ce se realizeaza de la 0 la 96 km/h in aproximativ 3.5 secunde. De asemenea, nu au de ce sa fie dezamagiti nici cei care iubesc cursele de drag organizate pe sfertul de mila, noul Shelby GT500 avand nevoie de numai 11.6 secunde pentru a duce la bun sfarsit aceasta misiune. In cele din urma, lista cu specificatii tehnice este completata de viteza maxima de peste 320 kilometri pe ora, un detaliu ce face din muscle-car-ul american unul dintre cele mai rapide automobile ale momentului.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Shelby GT500

*Ca o scurta comparatie, generatia anterioara ce se bucura de circa 550 cai putere si 690 Newton-Metri reusea sa accelereze de la 0 la 96 km/h in abia 4.1 secunde, in timp ce distanta de 402 metri era parcursa in ceva mai bine de 12.4 secunde. In plus, asa cum probabil deja ai si observat, ultimul Shelby GT500 se descurca mai bine si decat rivalul sau direct, proaspat-lansatul Chevrolet Camaro ZL1. Dar aceasta este o cu totul alta poveste, pe care o vom dezbate cu siguranta in perioada urmatoare.

Urmatoarea intrebare face cel mai probabil referire la cum controlezi toti cei 662 cai putere. Raspunsul este cat se poate de simplu: cu ajutorul unei transmisii manuale cu sase rapoarte si al unui sistem launch control extrem de avansat, care iti permite sa setezi numarul de turatii de la care sa pornesti.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Shelby GT500

Deloc surprinzator, inginerii americani au operat numeroase imbunatatiri si la nivelul suspensiei, viitorii clienti urmand a beneficia de toate avantajele oferite de amortizoarele complet ajustabile si diferentialul cu alunecare limitata Torsen. Referitor la forta de oprire, aceasta este asigurata de un sistem de franare compus din elemente de inalta performanta precum discuri Brembo ce masoara 15 inci pe fata, respectiv 13.8 inci pe spate. Din pacate, nu avem nici o informatie cu privire la cum se descurca noul Shelby GT500 pe circuitul de la Nurburgring, insa avem sperante mari: ultima generatie a legendarului muscle car de peste Ocean poate dezvolta forte laterale de pana la 1.0 G!

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Shelby GT500

Un rol important in transformarea celor 662 cai putere si 855 Newton-Metri in performante, respectiv senzatii capabile sa-ti taie rasuflarea il joaca si aspectul aerodinamic, imbunatatit pana la ultima picatura. Intr-o alta ordine de idei, comparativ cu Ford-ul Mustang standard, modelul Shelby GT500 iese in evidenta printr-un body kit impunator, ce se remarca in special prin gurile de aer mai mult decat generoase prezente la nivelul partii frontale. Tot la nivelul partii frontale observam si aparitia unui splitter agresiv, pachetul stilistico-functional fiind completat de capota 'ventilata' a motorului, pragurile laterale restilizate, difuzorul spate si eleronul pentru portbagaj. In ceea ce priveste meniul interior, viitorii pasageri vor avea de-a face cu scaune amenintator-conturate si vitezometru gradat pana la 360 kilometri pe ora.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Shelby GT500

Lasand insa la o parte toate-aceste detalii, ultima generatie a legendarului Shelby GT500 impresioneaza prin pretul sau extrem de mic: la 54.995 dolari, model american reprezinta un adevarat chilipir. Poate cel mai mare chilipir al omenirii. Din pacate insa, costurile sale de exploatare destul de ridicate in Romania ne vor tine departe de acest fantastic automobil. Iar referitor la parea cu LIKE ori DISLIKE, nici nu mai incape indoiala: noul Shelby GT500 merita calificativul suprem, cel putin atunci cand vine vorba de raportul putere/pret.

Sondaj

Noul Shelby GT500 - LIKE ori DISLIKE?



In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Chevrolet Camaro ZL1. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (59) Poze Shelby GT500 - Galerie Foto
mai multe