LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes GL

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes GL
La inceput, a fost noul Mercedes CLS. Au urmat apoi ultimele generatii ale modelelor A-Class si B-Class, pentru ca totul sa culmineze cu recent-lansatele ML si SL. Cu toate acestea, designerii constructorului din Stuttgart par sa nu se fi oprit din proiectat unele dintre cele mai controversate automobile ale momentului. Ultimul pe lista este noul Mercedes GL-Class, automobil pe care dorim sa-l analizam mai pe indelete chiar astazi.
Distribuie pe Facebook

Chiar daca nu se poate spune ca reprezinta obiectul interesului multora dintre noi, un automobil precum Mercedes GL-Class nu poate trece neobservat de nici un fel. Iar asta se intampla, in special, din pricina dimensiunilor mai mult decat generoase - in cazul SUV-ului din Stuttgart, vorbim de 5.120 milimetri in lungime, de 2.141 milimetri in latime si, nu in ultimul rand, de 1.850 milimetri in inaltime. De asemenea, la fel de 'impresionant' se anunta a fi si ampatamentul, ultima generatie a modelului Mercedes GL-Class laudandu-se la acest capitol cu o lungime de 3.075 milimetri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes GL

Asadar, una peste alta, SUV-ul german beneficiaza de proportii mai impunatoare ca niciodata, la coltul opus crescand sansele de a nu gasi prea curand un loc de parcare. Daca tot tii insa mortis sa pui mana pe un exemplar al ultimului Mercedes GL-Class, atunci afla ca exista o probabilitate destul de mare pentru a deveni 'soferul' preferat al prietenilor. Nu de alta, dar automobil constructorului german poate gazdui in continuare pana la sapte pasageri, singura diferenta intre noua si vechea generatie fiind reprezentata de designul interiorului.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes GL

Mai exact, noul Mercedes GL-Class se bucura de (aproape) acelasi interior precum recent-lansatul ML, o dovada infailibila in acest sens venind sub forma plansei de bord. Pe scurt, intr-o alta ordine de idei, atat noul Mercedes ML, cat si ultimul Mercedes GL isi impart, fara nici un fel de exagerare, panoul de bord - de la linii pana la forme, componente, pozitionarea butoanelor, s.a.m.d. Daca acest detaliu reprezinta un plus sau nu minus, doar timpul o poate spune. Timpul si, bineinteles, clientii.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes GL

Lasand insa la o parte interiorul, care in mare parte este discutabil, cea mai mare 'problema estetica' are o stransa legatura cu exteriorul. Daca partea frontala va mai reusi sa scape oarecum de criticile privitorilor - fie ei cunoscatori sau nu, nu acelasi lucru se poate spune si despre partea din spate. Desigur, poate aceasta reprezinta evolutia fireasca, traseul pe care-ar trebui sa-l urmeze modelul Mercedes GL, insa acest lucru nu scuza cu nimic stopurile ce ne duc cu gandul la o incrucisare intre un Chevrolet Orlando si un BMW Seria 7.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes GL

Nici extensiile pentru aripile spate, ce se prelungesc pana la contactul cu stopurile nu dau mai bine in peisaj, aceeasi afirmatie parand a fi valabila si pentru linia geamurilor laterale. Drept urmare, din punct de vedere stilistic, concluzia finala nu poate fi decat una singura: indiferent ca poarta sigla Mercedes, noul GL nu poate fi considerat chiar un automobil atragator, aflandu-se la limita dintre frumos si urat - cu un plus catre cea din urma parte.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes GL

Daca vine vorba de pachetul tehnologic, ultima generatie a SUV-ului german se poate lauda cu cele mai impresionante dotari din segment. ESP, ASR, ABS, PRE-SAFE, COLLISION PREVENTION ASSIST (CPA), ATTENTION ASSIST, DISTRONIC PLUS, BAS PLUS, acestea sunt doar cateva dintre sistemele pe care le au la dispozitie viitorii cumparatori, noul GL fiind astfel descris - pe buna dreptate, de catre cei de la Mercedes ca un 'un S-Class al SUV-urilor'.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes GL

In ceea ce priveste gama de motorizari, ultima generatie a modelului Mercedes GL este disponibila in numai doua versiuni, clientii urmand avea de ales intre un motor pe benzina si un propulsor diesel. Intr-o alta ordine de idei, varianta Mercedes GL350 BlueTEC 4MATIC se anunta compromisul perfect intre eficienta si performanta, turbodiesel-ul de trei litri ascuns sub capota oferind valori precum 258 cai putere, 620 Newton-Metri, 7.9 secunde pentru acceleratia de la 0 la 100 km/h, viteza maxima de 220 km/h si consum de carburant situat intre 7.4 - 8.0 litri / 100 km.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes GL

Cei care inclina balanta catre sportivitate au la dispozitie modelul Mercedes GL500 4MATIC BlueEFFICIENCY, ce se bucura de serviciile unui propulsor V8 biturbo de 4.6 litri, 408 cai putere si 600 Newton-Metri. In cazul de fata, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 5.9 secunde, in timp ce viteza maxima este limitata la 250 km/h. Nici consumul de carburant nu 'dezamageste', computerul de bord urmand a indica undeva intre 11.3 si 11.6 litri la 100 kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes GL

Ambele versiuni, atat Mercedes GL350 BlueTEC 4MATIC, cat si Mercedes GL500 4MATIC BlueEFFICIENCY, ofera in echiparea standard transmisia automata cu sapte rapoarte 7G-TRONIC PLUS si sistemul de tractiune integrala 4Matic.

Asadar, acestea fiind spuse, nu mai ramane decat un singur aspect de lamurit: Like ori Dislike?

Sondaj

Noul Mercedes GL - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Dodge Viper. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (14) Poze Mercedes GL-Class - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 10 Aprilie 2012