LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Passat CC

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Passat CC
Lansat in urma cu aproximativ patru ani, modelul Volkswagen Passat CC a pus umarul, alaturi de prima generatie a germanului Mercedes CLS, la crearea unui segment complet nou: cel al coupe-urilor cu patru usi. Timpul a trecut insa, automobilul constructorului din Wolfsburg a inceput sa dea semne de imbatranire - cel putin din punct de vedere estetic, iar clientii au inceput sa 'urle' dupa un facelift. Ceea ce avea sa si se intample la un moment dat.
Distribuie pe Facebook

In anul 2004, germanii de la Mercedes lansau modelul CLS, un automobil ce avea sa schimbe lumea auto si toate segmentele sale odata pentru totdeauna. Patru ani mai tarziu, in cursul lui 2008, cei de la Volkswagen dezvaluiau noul Passat CC - un automobil interesant care, pe langa faptul ca era cel mai accesibil coupe cu patru usi al acelui moment, avea si sa contribuie din plin la definitivarea acestui segment nou creat.

Timpul a trecut insa, modelul constructorului din Wolfsburg a inceput sa dea semne de imbatranire, iar clientii companiei au inceput sa tanjeasca dupa o versiune imbunatatita a extrem-de-popularului Volkswagen Passat CC. O versiune care a fost prezentata oficial chiar la inceputul acestui luni. O versiune care va face cunostinta cu publicul sau chiar zilele urmatoare, atunci cand Salonul Auto de la Los Angeles isi va deschide larg portiile. O noua versiune care, inevitabil, ne trezeste numeroase intrebari.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Passat CC

Primele impresii? Privit din fata, noul-si-imbunatatitul Volkswagen Passat CC starneste o senzatie puternica de deja-vu. Si stim si de unde se trage aceasta. In ciuda liniilor si formelor care au evoluat intr-un mod previzibil, coupe-ul cu patru usi din Wolfsburg ne duce acum cu gandul la numeroase modele ale companiei germane - iar aici tinem sa enumeram noile Jetta, Passat si Phaeton.

Este adevarat, putem aduce in discutie acea identitate de brand, insa faptul ca noul Passat CC si-a pierdut din sex-appeal nu reprezinta nici o scuza pentru designerii Volkswagen. Aceeasi asemanare cu modelele anterior mentionate pare sa se amplifice atunci cand aruncam o privire partii din spate, stopurile extrem de indraznete ale primei generatii fiind inlocuite cu unele destul de... plictisitoare.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Passat CC

Singurul plus poate fi considerat de profilul lateral, care pastreaza in continuare aceeasi forma a plafonului similara unui coupe. Per total, designul exterior al noului Volkswagen Passat CC nu mai starneste aceleasi emotii ca pana acum, designul zvelt de care se bucura vechea generatie fiind modelat si transformat intr-o aparitie destul de sobra. Pe scurt, factorul WOW cu care am fost obisnuiti anterior a scazut dramatic.

In ceea ce priveste interiorul, ei bine... la acest capitol nu sunt prea multe de adaugat. Nu de alta, dar imbunatatirile operate sunt destul de greu de observat cu ochiul liber. La o privire mai atenta, putem remarca o usoara modificare a plansei de bord, ce se bucura acum de noi inserii prezente la nivelul gurilor de ventilatie, instalatie de climatizare revizuita si un ceas in mijlocul bordului - preluat de la ultimul Volkswagen Passat, bineinteles. De asemenea, usor redesenate au fost si butoanele instalate de-a lungul consolei centrale.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Passat CC

Si toate aceste detalii le scoate in evidenta pentru ca fisa tehnica lipseste cu desavarsire la acest moment. Totusi, pentru a ne face o prima idee despre cum va arata gama de motorizari, germanii de la Volkswagen au anuntat ca noul lor Passat CC va putea fi echipat cu numeroase motoare, ce dezvolta puteri cuprinse intre 140 si 300 cai putere. Impartita dupa tipul de carburant, lista cu propulsoare disponibile cuprinde unitati pe benzina de 160, 210 si 300 CP, respectiv unitati pe motorina de 140 si 170 CP.

De asemenea, constructorul din Wolfsburg promite ca versiunea imbunatatita a coupe-ului sau cu patru usi se va bucura si de o eficienta ridicata. Iar ca exemplu concret avem modelul TDI de 140 cai putere care, impreuna cu o transmisie manuala in sase trepte, are nevoie de numai 4.7 litri de motorina pentru a parcurge 100 de kilometri - asta in timp ce emisiile de dioxid de carbon se situeaza in jurul impresionantei valori de 125 de grame per kilometru.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Passat CC

Ajunsi la finalul analizei noastre, suntem curiosi sa ascultam si opinia ta. Dar, inainte de toate, nu uita sa raspunzi la urmatoarea intrebare: merita un LIKE sau un DISLIKE noul Volkswagen Passat CC?

Sondaj

Noul Volkswagen Passat CC - LIKE ori DISLIKE?


In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW Seria 3. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Volkswagen Passat CC Facelift
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 15 Noiembrie 2011