LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Peugeot 208

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Peugeot 208
Dupa succesul inregistrat de modelele 205 si 206, cei de la Peugeot nu au mai fost la fel de inspirati si cu modelul 207. Ultimul reprezentant al constructorului francez in segmentul B a lasat dintotdeauna impresia ca se apropie prea mult ca dimensiuni de modelul 308, un alt punct slab al acestuia fiind reprezentat de greutatea mult prea mare cu care a fost 'inzestrat'. Tocmai de aceea, atunci cand a venit vorba de conceperea Proiectului A9, inginerii companiei din Hexagon nu au mai privit in urma, ci au pornit direct de la zero.
Distribuie pe Facebook

Proaspat-lansat si pe piata auto din Romania, noul Peugeot 208 aduce in prim-plan designul indraznet, ce imbina cu succes elemente caracteristice unor lumi diamentral opuse, precum eleganta, respectiv sportivitatea.

O prima mare atractie principala vine sub forma grilei frontale, ce ne ofera acum un zambet mai interesant ca niciodata. De asemenea, pentru a ne starni pofta de creativitate, designerii francezi au dat blocurilor optice o forma mai putin conventionala, momentul culminant fiind pus in scena de insertiile de crom prezente la nivelul ultimului montant. Mai mult de-atat, a noastra placere vizuala se multiplica odata ce facem cunostinta cu interiorul, cockpitul noului Peugeot 208 inspirand o buna portie de curaj. Asadar, chiar mai este necesar a fi mentionat ca evolutia este vizibila cu ochiul liber chiar si de la ani lumina distanta? Tindem sa credem ca nu.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Peugeot 208

Invizibila, dar extrem de perceptibila, este situatia strans legata de aspectul tehnic. Contrar trendului care indica faptul ca orice nou model trebuie sa fie mai greu si mai mare decat automobilul pe care il inlocuieste, recent-lansatul Peugeot 208 este nu doar mai mic, ci si mai usor comparativ cu vechiul 207. Statistica bruta anunta ca lungimea totala a scazut cu aproximativ 70 de milimetri, in timp ce greutatea maxima a coborat cu pana la 173 de kilograme. Fascinant, nu-i asa? O poate da cumva in bara cochetul automobil francez atunci cand versiunea sa de baza cantareste numai 975 de kilograme? Poate ca gama de motorizari va strica totul. Sau poate ca nu.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Peugeot 208

Noul Peugeot 208 este disponibil in compania a nu mai putin de zece propulsoare, dintre care cinci pe benzina si cinci pe motorina. Pe de-o parte, cei care au dezvoltat o pasiune pentru mirosul benzinei au la dispozitie, pentru inceput, o unitate cu capacitate cilindrica de un litru, ce dezvolta 68 cai putere si ofera un consum de carburant de 4.3 litri la 100 de kilometri. Cei care vor mai mult de-atat, pot opta pentru trei motoare VTi de 1.2, 1.4 sau 1.6 litri, capabile sa produca 82, 95, respectiv 120 cai putere. Ultima, dar nu cea din urma, versiunea de top este reprezentata de un 1.6 turbo, compus din ingrediente magice precum 156 cai putere si 5.8 l / 100 km.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Peugeot 208

Pe de cealalta parte, cei care prefera serviciile unui propulsor diesel au de ales dintr-un 1.4 HDi de 68 CP si un 1.6 e-HDi, disponibil in doua variante diferite: de 92, respectiv 115 cai putere. In ambele cazuri, consumul mediu de carburant nu depaseste valoarea de 3.8 litri la 100 de kilometri. In ceea ce priveste tipul transmisiei, toate motorizarile sunt cuplate la o cutie manuala cu cinci rapoarte - cu exceptia propulsoarelor 1.6 THP si 1.6 e-HDi de 115 CP, care vin la pachet cu o unitate in sase trepte. De asemenea, in functie de echipare, modelele 1.4 HDi si 1.6 e-HDI de 92 CP pot fi asociate si cu o transmisie robotizata cu cinci, respectiv sase rapoarte.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Peugeot 208

In afara designului inspirational si a gamei de motorizari variate, noul Peugeot 208 promite sa-si cucereasca clientii si prin lista cu echipamente extrem de bogata. Surprinzator sau nu, avem inca din standard ABS, ESP, sase airbaguri, cruise control si geamuri fata actionate electric. Totul pentru un pret de pornire de 10.437 (TVA inclus)!

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Peugeot 208

Ajunsi la final, concluzia noastra este extrem de clara: Noul Peugeot 208 aduce revolutia in segmentul automobilelor mici si merita un Like cat el de mare. Asadar, acestea fiind spuse, o singura piesa mai lipseste din puzzle-ul nostru: Parerea Ta.

Sondaj

Noul Peugeot 208 - LIKE ori DISLIKE?



In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW Seria 7. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (25) Poze Peugeot 208 - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 7 Iunie 2012