LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Porsche Panamera

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Porsche Panamera
Cel mai nou episod al seriei Like ori Dislike ne pune fata in fata cu ultima generatie a controversatului Porsche Panamera.
Distribuie pe Facebook

Scurt istoric.

Lansata in premiera mondiala la sfarsitul anilor 2000 - cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai din 2009, mai exact, prima generatie a modelului Porsche Panamera a fost un adevarat succes.

Atat din punct de vedere comercial, producatorul german reusind sa comercializeze peste 100.000 de exemplare la nivel global, cat si al... criticilor atrase de partea posterioara a caroseriei.

Porsche Panamera FaceliftPorsche Panamera Facelift

Super-limuzina din Stuttgart nu s-a lasat insa mai prejos nici atunci cand a venit vorba despre motorizari, versiunea Turbo S cu 570 CP sub capota impresionand o lume intreaga cu performantele din dotare.

Pe parcursul carierei sale, prima generatie a modelului Porsche Panamera a primit, in mod surprinzator, si o varianta cu ampatament marit, speciala pentru cei aflati in cautarea unui plus de confort.

Intr-un final, trecem rapid in revista si editia Exclusive Series limitata la numai 100 de bucati si dotata inclusiv cu piele Poltrona Frau, iar astfel ne putem concentra asupra noii reiteratii.

Porsche Panamera Exclusive Series

Ramai cu gura cascata.

Nu, pe bune! Cu toate ca nu este nici pe departe cea mai placuta expresie pe care sa o folosesti, ea exprima aproape perfect senzatiile traite la vederea generatiei cu numarul doi a modelului Porsche Panamera.

Dezvaluita public in cadrul editiei din acest an a evenimentului Mondial de l'Automobile, desfasurat la Paris intre 1 si 16 octombrie, super-limuzina germana... arata de nota zece.

Noul Porsche PanameraNoul Porsche Panamera

Exceptand partea frontala, care a primit doar cateva mici imbunatatiri pentru a deveni una cu perfectiunea, absolut fiecare suprafata a fost proiectata de la zero si cu consecinte exceptionale.

Chiar si partea posterioara care, in cazul primei generatii a primit numai critici, este privita acum cu mare admiratie, multumita in special elementelor inspirate de actuala sportiva 991.

Tot alaturi de laude parcurgem si interiorul noului Panamera, el renuntand la design-ul invechit si aglomerat de butoane fizice in favoarea unuia mult mai modern, cu display-uri configurabile si comenzi tactile.

Noul Porsche Panamera

Cel mai puternic si rapid turbodiesel din lume.

Fiind vorba despre un Porsche, de la nivelul gamei de motorizari asteptam doar vesti bune. Mai ales in momentele in care privim catre unitatile ce compuns lista cu optiuni pe benzina.

Marile surprize vin totusi din partea propulsoarelor pe motorina, versiunea 4S Diesel adoptand sub capota un V8 cu doua turbine si capacitate de patru litri, proiectat sa dezvolte 422 CP si 850 Nm.

Noul Porsche PanameraNoul Porsche Panamera

O cutie automata de ultima generatie, cu opt rapoarte si dublu ambreiaj, respectiv un sistem inteligent de tractiune integrala lucreaza impreuna pentru a pune pe asfalt valorile maxime, iar rezultatele.

... rezultatele nu sunt deloc de neglijat. Ba dimpotriva: acceleratia de la 0 la 100 km/h dureaza numai 4.3 secunde, in timp ce viteza de top urca pana la 285 de kilometri pe ora.

Bine suna si media de 6.7 - 6.8 litri de care noul Porsche Panamera 4S Diesel are nevoie pentru a parcurge clasica distanta de 100 km, in timp ce emisiile de CO2 variaza intre 176 si 178 grame per kilometru.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

3.6 secunde pana la suta sau 2,5 la suta?

Asa cum ne-a obisnuit prin intermediul primei sale generatii, super-limuzina din Stuttgart este disponibila inclusiv in compania unui sistem de propulsie hibrid, ce combina clasicul motor electric cu un benzinar V6 de 2.9 litri.

La 462 CP si 700 Nm se ridica cifrele varianta 4 E-Hybrid, care se lauda atat cu un 0 - 100 km/h in 4.6 secunde, cat si cu o viteza maxima de 278 km/h. Chiar si asa, principala atractie o reprezinta consumul mediu de 2,5 la suta.

Noul Porsche PanameraNoul Porsche Panamera

Preferi performantele astronomice si vizitele dese la benzinarie? Se rezolva cu modelul Turbo, livrat la pachet alaturi de un V8 bi-turbo de patru litri si aproximativ 550 de cai putere.

Daca mai aducem in discutie si transmisia PDK cu opt rapoarte sau tehnologia AWD oferite in standard, atunci nu este deloc de mirare ca fisa tehnica ascunde un sprint de la 0 la 100 km/h in 3.6 secunde, respectiv o viteza de top de 306 km/h.

In cele din urma, generatia cu numarul doi a germanului Porsche Panamera mai poate fi servita si cu un V6 de 2.9 litri, caracterizat de urmatoarele valori: 440 CP, 550 Nm, 4.2 secunde si 289 km/h.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Nu stii cu ce sa te joci mai intai.

Cu toate ca pare extrem de greu din a lua o pauza de la a privi catre exteriorul masinii ori a abuza de pedala de acceleratie, super-limuzina din Sttugart dispune si de alte atractii care asteapta sa fie descoperite.

Si incepem cu ceasurile de bord care au imbratisat trendul digital in marea lor majoritate, turometrul fiind singurul detaliu din spatele volanului in trei spite ce se remarca printr-un design analogic.

Noul Porsche PanameraNoul Porsche Panamera

Nu va fi trecut cu vederea - ba dimpotriva!, nici ecranul tactil de 12 inch si inalta rezolutie de la nivelul consolei centrale, acesta avand rolul de a asigura controlul sistemului de infotainment de ultima ora.

Tot un display cu touchscreen le va pune in maini, de aceasta data ocupantilor locurilor spate, controlul sistemului de climatizare, pe cand ecranele de 10 inch de pe spatarul scaunelor fata promit o experienta multimedia de neuitat.

Mai avem si internet de mare viteza, compatibilitate cu aplicatia CarPlay de la Apple, instalatie audio de inalta fidelitate sau diverse moduri de condus, in cazul in care te intrebai.

Noul Porsche Panamera

Concluzia.

Fie ca esti sau nu fanul unei marci / model anume, nu ai cum sa ramai indiferent la aparitia unui Panamera de ultima generatie. Vei descoperi fascinatie si atractivitate indiferent de unghiul din care l-ai privi.

Mult mai reusit este, de asemenea, si interiorul, care pune accentul atat pe materiale de calitate, cat si pe tehnologii de ultima ora. In plus, design-ul combina perfect clasicul cu modern.

Noul Porsche PanameraNoul Porsche Panamera

Facand parte din familia Porsche, motorizarile nu pot fi altfel decat savuroase. Nu uita ca super-limuzina producatorului din Stuttgart se mandreste cu cel mai puternic, respectiv turbodiesel din industria auto.

Vestile bune continua cu numeroasele dotari sinonime cu un plus de confort ori o doza extra de siguranta, astfel ca niciun client nu este lasat pe-afara. Nici macar cei cu doleante neobisnuite, datorita departamentului Exclusive.

Asadar, scurt si direct la subiect, noul Porsche Panamera pare genul de automobil bun la toate, care nu mai are nevoie de niciun fel de modificare ori imbunatatire. Singura problema? Pretul de vanzare, care este pe masura. Tu ce crezi?

Sondaj

Noul Porsche Panamera - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW Seria 5. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (27) Poze Porsche Panamera Exclusive Series
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 9 Noiembrie 2016