LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Golf

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Golf
Avand la baza un model lansat in urma cu mai bine de patru ani, noul Volkswagen Golf nu se afla nici pe departe la prima lui tinerete. Din fericire insa pentru fanii genului, imbunatatirile primite recent de compacta germana se anunta a fi extrem de incitante si interesante.
Distribuie pe Facebook

Redesenare pe repede inainte.

Volkswagen Golf Facelift - Poze reale

Pus alaturi de primul reprezentant al generatiei cu numarul sapte, dezvaluit in premiera mondiala cu ocazia Salonului Auto de la Paris din toamna anului 2012 daca nu ne inseala memoria, noul Volkswagen Golf nu reuseste sa atraga prea multe exclamatii de tip 'wow!'.

Ba dimpotriva: modificarile operate de stilistii germani sunt atat de subtile incat, in anumite conditii, este aproape imposibil sa afirmi sau infirmi faptul ca ai de-a face cu versiunea imbunatatita a compactei din Wolfsburg.

Apoi vine problema legata de restilizarea interiorului. Sau, mai bine zis, de lipsa unei astfel de operatiuni, diferentele pe care noul Volkswagen Golf le poate expune in fata modelului initial datorandu-se mai degraba modului in care a evoluat departamentul tehnologic.

Ca tot vorbeam despre tehnologii...

Volkswagen Golf Facelift - Poze reale

Si daca tot veni vorba despre tehnologii, ei bine... este aproape imposibil sa ratezi stopurile full LED pe care versiunea imbunatatita a compactei din Wolfsburg le afiseaza cu mandrie. Chiar si prin intermediul variantei de baza.

In cazul partii frontale, situatia sta putin diferit. Mai exact, noul Volkswagen Golf propune doua optiuni diferite la nivelul sistemului de iluminare, respectivul model german fiind asteptat in showroom-uri alaturi fie de faruri cu halogen si lumini de zi LED, fie de faruri full LED.

Nu acesta este insa punctul culminant al povestii spuse de noul Volkswagen Golf, ci afisajul digital din spatele volanului - cu o diagonala de 12.3 inch si rezolutie de 1.440 x 540 pixeli, care inlocuieste traditionalele ceasuri de bord.

Tehnologiile noului Volkswagen Golf, partea a doua.

Volkswagen Golf Facelift - Poze reale

Mai mult de-atat, versiunea imbunatatita a compactei din Wolfsburg nu s-a sfiit nici sa adopte un sistem de infotainment cu ecran tactil de (pana la) 9.2 inch - si rezolutie de 1.280 x 640 pixeli, daca mai conteaza, ale carui comenzi pot fi controlate inclusiv prin intermediul gesturilor.

Chiar adori sa te dai mare in fata prietenilor tai, nu-i asa? Atunci nu fii timid si spune-le si ca automobilul tau de origine germana vine cu un SSD de 10 GB pe care sa stochezi tot felul de fisiere audio, video si asa mai departe.

Volkswagen nu i-a uitat, de asemenea, nici pe cei care visau la comenzi vocale sau hot-spot-uri WiFi, noul Golf plusand cu de-acum mult ravnita functie MirrorLink, prin intermediul careia poti muta afisajul smartphone-ului din dotare pe afisajul ecranului din dotarea masinii.

Siguranta ridicata la rang de arta.

Volkswagen Golf Facelift - Poze reale

Poate ca nu ti-am spus pana acum, dar tot la capitolul tehnologii se inscriu si sistemele de siguranta activa. Iar versiunea imbunatatita a compactei din Wolfsburg ofera mai multe astfel de echipamente, atat standard, cat si contra cost.

Lista exemplelor debuteaza cu pilotul automat adaptiv si continua cu asistentul de pastrare a benzii de rulare. Avem si franare automata sau avertizare cu privire la existenta unui obiect in unghiul mort, in cazul in care te intrebai. Plus posibilitatea de detectare a pietonilor.

Asadar, ce insemna toata aceasta insiruire de dotari? Dupa cum cel mai probabil ti-ai dat deja seama, nimci mai mult decat faptul ca noul Volkswagen Golf... dispune de toate ingredientele necesare condusului semi-autonom, bineinteles.

Saluta turbina cu geometrie variabla!

Volkswagen Golf Facelift - Poze reale

Din punct de vedere tehnic, versiunea imbunatatita a compactei din Wolfsburg impresioneaza in special prin motorizarea 1.5 TSI Evo, insotita de o turbina cu geometrie variabila si tehnologia de dezactivare a cilindrilor. Aceasta dezvolta 150 CP si are un consum de 4.9 litri la 100 km.

In plus, pe parcursul vietii sale, noul Volkswagen Golf va fi disponibil la vanzare inclusiv alaturi de o unitate 1.5 TSI Evo cu 130 de cai putere - comercializata alaturi de indicativul BlueMotion si un consum de 4.6 litri la 100 km.

Cat despre modelele de inalta performanta, suntem mai mult ca siguri ca adeptii hot-hatch-urilor se vor bucura sa auda ca varianta GTI gazduieste acum in compartimentul motor pana la 245 CP, in timp ce R-ul a facut ce a facut si a ajuns la 310 cai putere.

Concluzia.

Volkswagen Golf Facelift - Poze reale

Uite cum sta treaba cu versiunea imbunatatita a compactei din Wolfsburg. Intr-adevar, nu aduce aceasta mari modificari la nivel estetic, insa nici nu are de ce sa o faca. Pana la urma urmei vorbim despre un facelift si nu o generatia diferita.

Si chiar daca ar fi venit cu mai multe detalii restilizate, intr-un final tot tehnologiile de ultima ora - precum blocurile optice Full LED, afisajul digital de 12.3 inch din spatele volanului sau sistemul de infotainment cu ecran tactil de pana la 9.2 inch, ar fi castigat atentia publicului.

La fel se poate spune si despre acel 1.5 TSI asteptat cu nerabdare sa inlocuiasca actualul 1.4 turbo. Si pentru ca nu am apucat inca sa precizam, retrasa va fi si cutia DSG cu sase rapoarte. In locul ei va fi folosita una cu sapte trepte.

Vor fi insa toate aceste elemente suficiente pentru ca noul Volkswagen Golf sa se impuna in fata rivalilor sai? Doar timpul o poate spune. Dar pana la sosirea raspunsului pe care il cautam cu totii suntem extrem de interesati de parerea ta.

Sondaj

Noul Volkswagen Golf - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Hyundai i30. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (24) Poze Volkswagen Golf Facelift - Poze reale
mai multe