LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai i30

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Hyundai i30
Se-ngroasa gluma pentru compactele europene? Au gasit intr-un final asiaticii formula magica? Va reusit noul Hyundai i30 sa devanseze Volkswagen-ul Golf? La toate aceste intrebari vom incerca sa gasim raspunsurile cu ocazia randurilor urmatoare.
Trimite unui prieten

In loc de o scurta introducere.

Volkswagen Golf Facelift

Volkswagen Golf Facelift

Uite ce este: nu o sa stam acum sa rescriem istoria modelului Hyundai i30. Nici macar nu o sa ne batem capul cu anul lansarii compactei sud-coreene sau numarul generatiilor introduse pana in prezent.

In schimb, o sa trecem in revista - extrem de rapid, ce-i drept, numele tuturor automobilelor pe care asiatica le are de infruntat. Sau ar trebui sa ne limitam doar la noile Opel Astra si Renault Megane, respectiv versiunea imbunatatita a Volkswagen-ului Golf?

Pe scurt, i30ul celor de la Hyundai are multe hopuri de sarit si obstacole de depasit, la provocarile pe care compacta sud-coreeana este nevoita sa le treaca inscriindu-se si perceptia clientilor.

Sa revenim.

Noul Hyundai i30

Noul Hyundai i30

Daca asiaticii nu vor exagera cu pretul de pornire, exista posibilitatea ca mai multe dintre persoanele care si-au dorit un Opel Astra, un Renault Megane sau un Volkswagen Golf de ultima generatie sa isi indrepte atentia catre noul lor model, prezentat oficial la Paris.

Pentru ca, de ce sa nu o spunem, cea de-a treia reiteratie a Hyundai-ului i30 nu arata deloc rau. Intr-adevar, design-ul compactei sud-coreena este cu o clasa in urma competitiei, dar se putea si mai rau.

Ca elemente definitorii putem sublinia grila supradimensionata a radiatorului, acompaniata la nivelul partii frontale un set de blocuri optice alungite, respectiv o pereche de lumini de zi montate pe verticala - ambele livrate la pachet alaturi de tehnologia LED.

Punctul culminant.

Noul Hyundai i30

Noul Hyundai i30

Capota alungita a motorului, montantii A impinsi mai in spate de-aceasta data sau blocurile optice posterioare echipate si ele la randul lor cu tehnologia LED completeaza meniul exterior.

Punctul forte al ultimelui Hyundai i30 il reprezinta insa, fara doar si poate, departamentul interior, acolo unde pasagerii vor descoperi, ce-i drept, un design oarecum familiar, cu ecranul tactil al sistemului de infotainment montant in partea superioara a bordului.

Tot aici regasim si comenzile noilor dotari de confort si siguranta, compacta sud-coreeana promitand chiar si cruise control adaptiv, franare automata sau asistent pentru pastrarea benzii de rulare.

Hai si cu motorizarile!

Noul Hyundai i30

Noul Hyundai i30

Avem, de asemenea, si un total de sapte airbag-uri, o rigiditate crescuta cu 22 de procente sau compatibilitate cu standardele Apple CarPlay si Android Auto, acelasi automobil de origine asiatica anuntand inclusiv cea mai spatioasa cabina din intreg segmentul.

Dar indeajuns cu atata interior si exterior, design si tehnologie, si hai sa aruncam o privire asupra gamei de motorizari - formata din propulsoare pe benzina si motorina, atat cu trei, cat si cu patru cilindri.

Versiunea de baza gazduieste sub capota un aspirat de 1.4 litri si 100 CP, lista continuand cu un 1.0 turbo de 120 CP, respectiv un 1.4 turbo de 140 CP. Daca vrei un diesel, atunci afla ca ai la dispozitie un 1.6 disponibil in trei variante de putere: cu 95, 110 si 136 CP sub capota.

Concluzia.

Noul Hyundai i30

Noul Hyundai i30

Exista lucruri bune si mai putin bune de spus despre noul Hyundai i30. Dupa cum precizam si anterior, design-ul exterior nu este deloc rau, insa rivalii compactei sud-coreene propun un pachet vizual mai atragator.

Apoi ramane in urma intrebarea daca vechea generatie a modelului asiatic nu arata cumva mai bine. Cum un raspuns universal valabil este totusi imposibil de dat, mergem mai departe si mentionam ca interiorul reprezinta o evolutie considerabila comparativ cu cel anterior.

Situatia se repeta in cazul departamentului tehnologic - unde, reamintim, ne confruntam cu ultimele bunatati in materie de siguranta activa, in timp ce gama de motorizari turbo si aspirate acopera aproape toate nevoile.

Tu ce crezi despre noul Hyundai i30?

Sondaj

Noul Hyundai i30 - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Renault Megane. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (9) Poze Noul Hyundai i30
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 21 Decembrie 2016