LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Passat

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Passat
Lansat pe piata in urma cu peste 40 de ani, cel mai cunoscut automobil de clasa medie din Europa se poate lauda cu sapte generatii si milioane de exemplare vandute in intreaga lume. Nici istoria si nici trecutul nu vor defini insa cea de-a opta reiterare a popularului Volkswagen Passat, ci calitatile sale de ordin tehnic, estetic si, nu in ultimul rand, tehnologic.
Distribuie pe Facebook

O noua poveste de succes. A opta la numar.

Cu pana la 20 de procente mai eficient, respectiv 85 de kilograme mai usor comparativ cu predecesorul sau. Asa isi incepe pledoaria noul Volkswagen Passat in fata juratilor. Nu putem garanta inca ca spusele germanilor sunt complet adevarate, oficialii producatorului de automobile din Wolfsburg publicand pentru moment informatiile complete a numai patru dintre ele zece motorizari supraalimentate ce vor fi disponibile la vanzare.

Dintre acestea, rolul de atractie principala ii va reveni - zicem noi - unei unitati biturbodiesel de doi litri, capabila sa livreze celui aflat la volan nici mai mult, nici mai putin de 240 de cai putere si 500 de Newton-Metri. Oferita impreuna cu o transmisie DSG in sapte rapoarte si un sistem de tractiune integrala 4MOTION, versiunea in cauza se poate lauda atat cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6.1 secunde, cat si cu o viteza maxima de 240 kilometri pe ora. Asta in timp ce consumul mediu de carburant nu va depasi 5.3 litri la 100 de kilometri, emisiile de dioxid de carbon situandu-se la pragul de 139 grame per kilometru.

Volkswagen Passat B8

Volkswagen Passat B8Volkswagen Passat B8

Pentru cei care nu vor insa sa arunce cu peste 43.625 euro pe un Volkswagen Passat, suma de la care porneste aceasta varianta, lista cu optiuni pentru propulsia modelului de clasa medie din Wolfsburg mai include si un 2.0 TDI "simplu", de 150 de cai putere si 340 de Newton-Metri. In cazul de fata, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 8.7 secunde, foaia cu specificatii tehnice continuand cu viteza maxima de 220 de kilometri pe ora, respectiv consumul mediu de carburant de 4.0 litri la 100 de kilometri. Cifrele si numerele prezentate aici se pot transforma in 8.7 secunde, 218 kilometri pe ora si 4.4 litri la 100 de kilometri atunci cand cutia manuala cu sase rapoarte prezenta in echiparea standard este inlocuita cu transmisia optionala DSG, cu acelasi numar de trepte.

Intr-un final, clientii celei de-a opta generatii a popularului Volkswagen Passat vor mai putea opta la momentul lansarii si pentru o versiune pe benzina, pusa in miscare de un motor 1.4 TSI ACT, cu posibilitate de dezactivare a jumatate din cei patru cilindri. Ca valori de referinta avem 150 de cai putere si 250 de Newton-Metri, cele 8.4 secunde necesare indeplinirii sprintului 0 - 100 km/h, cei 220 de kilometri pe ora din dreptul vitezei maxime, respectiv consumul mediu de carburant de 4.9 litri la 100 de kilometri punand capat fisei cu caracteristicile acestei variante.

In perioada urmatoare, automobilul german va sosi la pachet si alaturi de un tren de propulsie hibrid, ce promite sa ofere un total de 211 cai putere dintr-un motor 1.4 TSI si unul electric. Pentru cei care pun accentul pe performanta in dauna eficientei, cireasa de pe tort va fi reprezentata de un model cu nu mai putin de 280 de cai putere sub capota. Ramane de vazut daca acesta va purta sa nu o denumire speciala, precum litera R sau ceva de genul acesta.

Volkswagen Passat B8

Volkswagen Passat B8Volkswagen Passat B8

Acum, ca am lamurit in mare masura cum va arata gama de motorizari, tindem sa ne mutam intreaga atentie catre acel minus de 85 de kilograme, obtinut in mare masura cu ajutorul platformei modulare MQB - platforma folosita, printre altele, si la Audi A3, Skoda Rapid sau Octavia, respectiv SEAT Leon. Drept urmare, conform ultimelor informatii, neconfirmate inca oficial ce-i drept, noul Volkswagen Passat va cantari in configuratia de baza putin peste 1.312 kilograme.

Intamplarea face ca in ciuda reducerii greutatii spatiul interior sa se fi marit cu pana la 79 de milimetri, ampatamentul masurand acum aproximativ 2.791 de milimetri. De asemenea, lungimea a scazut cu doi milimetri, inaltimea cu 14, in timp ce latimea a crescut cu 12 milimetri, toate aceste detalii impreuna cu mutarea rotilor mai aproape de spoilere reflectandu-se in proportiile schimbate ale caroseriei. Proportii mai impunatoare si remarcabile ca oricand, ajutate si de cele cateva elemente supradimensionate si / sau agresiv stilizate de la nivelul partii frontale, respectiv posterioare.

Daca aspectul exterior nu va fi insa indeajuns pentru a te convinge cu privire la achizitioarea unui exemplar al noului Volkswagen Passat, cel interior o va face cu siguranta. Si nu neaparat prin liniile sau formele sale, ci multumita tehnologiei pe care o gazduieste, precum ecranul TFT din spatele volanului - complet configurabil, ce se mandreste cu o diagonala de 12.3 inch si o rezolutie de 1440 x 540 pixeli - unic in acest segment. Sa nu uitam totusi nici de numeroasele sistem de siguranta, precum Head Up Display, Side Assist cu functie Rear Traffic Alert, Traffic Assist cu functii Lane Assist si Adaptive Cruise Control etc.

Asadar, acestea fiind spuse, concluzia este cat se poate de clara: indiferent de unghiul din care este privita, cea de-a opta generatie a popularului automobil de clasa medie din Wolfsburg marcheaza o evolutie majora, atat pentru istoria sa, cat si pentru segmentul din care face parte. Cel putin din punctul nostru de vedere. Tu ce parere ai? LIKE ori DISLIKE?

Sondaj

Noul Volkswagen Passat - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Ford Focus ST. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (54) Poze Volkswagen Passat B8
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 22 Iulie 2014