LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 3

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 3
Ajuns intre timp la cea de-a sasea generatie, cel mai bine vandut model premium din lume promite sa stabileasca noi standarde in materie de sportivitate, confort si eleganta. Mai mult de atat, noul BMW Seria 3 beneficiaza de un design mai agresiv ca niciodata, in timp ce cresterea in lungime garanteaza mai mult spatiu pentru ocupantii locurilor din spate. Dar este oare sedanul bavarez indeajuns de bine pus la punct pentru a depasi - din orice punct de vedere, vechea generatie E90? Ramane sa aflam raspunsul la aceasta intrebare chiar din randurile de mai jos.
Distribuie pe Facebook

Pentru inceput, tinem sa precizam ca noul BMW Seria 3 Sedan se lauda cu o lungime de 4.624 milimetri, respectiv un ampatament ce masoara 2.810 de milimetri. In alta ordine de idei, asta inseamna, comparativ cu vechiul model, un plus de 93 mm in ceea ce priveste lungimea, respectiv un plus de 50 mm la capitolul ampatament - detalii care sunt sinonime cu cresterea spatiului disponibil ocupantilor locurilor din spate.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 3

Dar asta nu e tot. Cresterea lungimii totale le-a permis designerilor constructorului din Munchen si abordarea unui design exterior mult mai agresiv, grila frontala pozitionata la un unghi aproape de 90 de grade si capota alungita a motorului conferindu-i ultimei generatii a modelului german o prezenta cel putin impunatoare. Totusi, partea din fata a autoturismului bavarez nu este chiar perfect stilizata, majoritatea fanilor BMW avand o problema majora cu farurile 'conectate' la cele doua cuburi ce dau nastere grilei radiatorului.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 3

Privita din spate, cea de-a sasea generatie a modelului Seria 3 se identifica instantaneu cu recent-lansatul Seria 5 - lucru datorat in special stopurilor asemanatoare unui L pozitionat pe orizontala. In ceea ce priveste profilul lateral, lista cu imbunatatiri a fost pastrata la un nivel minim. Punand cap la cap toate aceste detalii estetice, concluzia este cat se poate de clara: luat ca un intreg, designul noului BMW Seria 3 nu a fost schimbat radical in comparatie cu cel al predecesorului sau. Daca acest lucru reprezinta un pas inainte sau unul inapoi, doar timpul si clientii marcii din Munchen o vor decide.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 3

Daca este totusi sa vorbim de modificari radicale, acestea sunt prezente din plin la nivelul interiorului. Pentru inceput, remarcam panoul de bord complet redesenat, a carei consola centrala este orientata catre cel aflat la volan. De asemenea, joystick-ul ce opereaza sistemul iDrive a fost repozitionat, noul volan si instrumentele revizuite completand pachetul compus din modificari interioare. Asa cum specificam si la inceptului acestei analize, marirea ampatamentului cu 50 de milimetri aduce cu sine mai mult spatiu pentru ocupantii locurilor spate si, bineinteles, mai mult loc pentru depozitarea bagajelor.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 3

Din punct de vedere tehnic, cea de-a sasea generatie a sedanului BMW Seria 3 - ce poarta numele de cod F430, aduce numeroase noutati, printre care si singura cutie automata cu opt trepte din clasa medie premium. Vestile bune nu se opresc insa aici, ci continua cu greutatea redusa cu aproximativ 40 de kilograme comparativ cu modelul pe care il inlocuieste. Drept urmare, in ciuda faptului ca este mai lung si ofera mai mult spatiu, noul BMW Seria 3 este mai agil si mai efcient - din punct de vedere al consumului de carburant, respectiv al emisiilor de dioxid de carbon, ca niciodata.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 3

Iar daca vine vorba de eficienta, versiunea 320d EfficientDynamics poate fi considerata campionul acestei categorii. Propulsat de un motor turbodiesel cu o capacitate cilindrica de 1.995 centimetri cubi, automobilul constructorului din Munchen se bucura de prezenta a 163 cai putere la 4.000 rpm si 380 Nm disponibili intre 1.750 si 2.750 rpm. In ciuda acceleratiei de la 0 la 100 km/h in opt secunde si a vitezei maxime de 230 km/h, noul BMW 320d EfficientDynamics promite un consum de carburant de numai 4.1 litri la 100 de kilometri, respectiv emisii de dioxid de carbon de doar 109 grame per kilometru.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 3

Cei care inclina balanta usor catre performante au la dispozitie varianta standard 320d, care ascunde sub capota acelasi propulsor turbodiesel de doi litri. In cazul de fata insa, valorile maxime sunt de 184 cai putere la 4.000 rpm si 380 Nm disponibili intre 1.750 - 2.750 rpm. Rezultatul? Ei bine, daca acceleratia de la 0 la 100 km/h coboara pana la pragul celor 7.5 secunde, viteza maxima promite acum o incursiune pana la bariera celor 235 km/h. In ceea ce priveste consumul de carburant, acesta se situeaza acum in jurul valorii de 4.5 litri la 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 3

La capitolul motorizari pe benzina, viitorii clienti au la dispozitie momentan doua motoare. Pentru inceput, versiunea 328i ascunde sub capota un nou propulsor turbo de doi litri, ce livreaza celui aflat la volan nu mai putin de 245 cai putere si 350 Nm. In ciuda performantelor deloc neglijabile - iar aici tinem sa precizam acceleratia de la 0 la 100 km/h in doar 5.9 secunde si viteza maxima de 250 km/h, consumul de carburant ramane la valori 'politicoase' - 6.4 litri la 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 3

Ultimul, dar nu cel din urma, noul BMW 335i vine la pachet cu magnificul N55 - o unitate turbo in sase cilindri, cu o capacitate de trei litri, ce dezvolta 306 cai putere intre 5.800 - 6.000 rpm si 400 Nm intre 1.200 - 5.000 rpm. Fiind de departe cea mai performanta versiune a modelului bavarez pana la aparitia impresionantului M3, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 5.5 secunde, in timp ce - asa cum era de asteptat, viteza maxima este limitata la 250 km/h. In ceea ce priveste consumul de carburant, si de aceasta data avem o surpriza placuta - 7.9 litri la 100 de kilometri.

LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul BMW Seria 3

Ajunsi la final putem afirma ca noul BMW Seria 3 se bucura de numeroase calitati, mai ales atunci cand vine vorba de pachetul tehnic. Dar oare este indeajuns pentru a impresiona intreaga lume auto? Spune-ti parerea si nu uita sa votezi in sondajul de mai jos.

Sondaj

Noul BMW Seria 3 - LIKE ori DISLIKE?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul BMW M5. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (101) Poze Noul BMW Seria 3 - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 8 Noiembrie 2011